frknorit skriver:
Hvorfor vil du sættes i gang så tidligt? 
Det er faktisk ikke så mange som har en forfærdelig igangsættelse, men det er oftes de skrækkelige historier man høre om. Med min datter nåede jeg kun at få en pille og komme ned af trappen fra sygehuset før jeg fik veer. 
Hvor er du bare fin, tillykke! 

Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men der er flere grunde. Måske giver det heller ikke mening.
# Fødte sidste år 37+0, hvor min datter efter fødslen blev meget syg, og endte med at miste hende, efter et ret kritisk forløb.
# Lillebror har været dødsens syg i denne graviditet, og aner ikke om han er rask når han kommer ud.
# Psykisk er det ved at være meget hårdt at være gravid.
# Jeg sover ikke ret meget om natten og har det ret dårligt generelt.
# Kvalme, halsbrand, migræne, dårlig mave og smerter er en del af min hverdag.
# Jeg skal ikke føde på mit hjemhospital, så har også en del kørsel. Selvfølgelig kan jeg sagtens føde der, men de læger der skal tjekke min søn er på Skejby, så vil helst nå dertil 
Jeg ved det ikke.. Det er bare hårdt! Men så længe jeg ikke skal gå over .. Der var bare et eller andet rart, betryggende og befriende over at vide hvornår han i hvert fald ville være født.. Altså at jeg kunne se en ende på det.
Jeg ved godt at ikke alle oplever hård og lang igangsættelse, men det var jordemoderens grund til ikke at sætte mig igang 

Med min datter fik jeg ve-drop og halvanden time efter var min datter født. Så reagere yderst godt på droppet, og havde en rigtig fin fødsel.
Mange tak