Hjælp!!! (lidt nasty)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. august 2009

Zelania

Jeg har døjet med en ond ustanselig kvalme hele denne weekend, simpelhen så slem at jeg næsten ikke har fået sovet eller spist. Jeg skal til læge i morgen med aner ikke mine råd om hvordan jeg får bare en smule søvn.

Kvalmen er virkelig slem og er der konstant, når jeg prøver at spise bare en lille smule, kommer det hele bare op igen og det bliver ved indtil der ikke kommer andet end syre og  skum, det er virkelig ulækkert, ud over det, så kan jeg bare ikke holde igen i blæren, så det endte med jeg kom til at tisse på gulvet mens jeg kastede op, og jeg blev bare så flov og ydmyg og kunne ikke forstå hvad der skete.

Jeg har prøvet ALT fra frugt til tørre kiks, og fra vand til mælk, motion og hvile men INTET hjælper, jeg er ved at blive vanvittig!

Gode råd modtages med ENORM kyshånd! Er der nogen som kan hjælpe piv piv piv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Mullemus86

Puha, det lyder godt nok voldsomt..! Ved ikke helt, hvilke råd jeg skal give.. Da jeg havde kvalme, sørgede jeg hele tiden for at spise bare en lile smule, så maven ikke blev tom, men.. Led slet ikke så meget som dig, og kan godt se det ikke vil hjælpe dig, når du kaster op i så voldsom grad..
Ved der er flere der har haft hjælp af akupunktur.. Prøv evt. kraniosakral-terapi.. Mener dog, at lægen kan ordinere nogle piller, som kan tage toppen..
Håber virkelig h*n kan hjælpe dig!
God bedring og masser af trøste herfra..

Anmeld

24. august 2009

Ina33

Zelania skriver:

Jeg har døjet med en ond ustanselig kvalme hele denne weekend, simpelhen så slem at jeg næsten ikke har fået sovet eller spist. Jeg skal til læge i morgen med aner ikke mine råd om hvordan jeg får bare en smule søvn.

Kvalmen er virkelig slem og er der konstant, når jeg prøver at spise bare en lille smule, kommer det hele bare op igen og det bliver ved indtil der ikke kommer andet end syre og  skum, det er virkelig ulækkert, ud over det, så kan jeg bare ikke holde igen i blæren, så det endte med jeg kom til at tisse på gulvet mens jeg kastede op, og jeg blev bare så flov og ydmyg og kunne ikke forstå hvad der skete.

Jeg har prøvet ALT fra frugt til tørre kiks, og fra vand til mælk, motion og hvile men INTET hjælper, jeg er ved at blive vanvittig!

Gode råd modtages med ENORM kyshånd! Er der nogen som kan hjælpe piv piv piv

Øv øv øv hvor irriterende for dig.
Jeg kender det desværre kun alt for godt, i min første graviditet tabte jeg mig 10 kg. på 2 mdr. I min anden graviditet tabte jeg mig 8 kg..
Det der hjalp mig bedst var luftforandring! Altså væk fra hverdagen. Jeg var på ferie nogle uger hos min mor, hvor jeg INTET skulle gøre, det hjalp mig meget!
Ellers synes jeg appelsiner kunne tage toppen af kvalmen, B-vitamin havde måske også en lille virkning.
Jeg fik ordineret "Primperan" (kvalmestillende) af min læge, jeg synes dog bivirkningerne var værre end selve kvalmen, så det var ikke ofte jeg tog dem.

Men pyha hvor er det bare hårdt når det står på!

Jeg håber det bedste for dig, god bedring.

Louise

Anmeld

24. august 2009

Nanna1985

Håber lægen kan hjælpe dig.. Det lyder bare ikk rart
Rigtig god bedring

Anmeld

24. august 2009

6800

kender mange der har haft held af et revet æble som skal stå og blive lidt brun og så med sukker på...lyder klamp, men det smager fint

Anmeld

24. august 2009

JonTri

Hmm det lyder ret slemt... stakkels dig... Da jeg havde kvalme under graviditet hjalp mandler en del... mmm marcipanbrød... Nå men det tog i hvert fald toppen...

Husk at der er en naturlig ende på det, selvom det er ulideligt...

Hmm "god bedring" hvis man kan sige det

Anmeld

24. august 2009

missKat

pyh ha det lyder som mig i sidste uge!!!!
jeg gik til akupunktur i torsdags og har været igen i dag, og nu har jeg "kun" alm kvalme, hvilket jo i den grad er til at leve med!!
kan stadig kun spise ristet brød, bananer og mælk/vand/Cola - men den slemme kvalme og opkasten er væk.

håber du kan finde en god akupunktør der kan hjælpe!!

Anmeld

25. august 2009

Zelania

Hej med jer! tusinfdtak for jeres svar. det går heldigvis lidt bedre nu!

Anmeld

25. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zelania skriver:

Hej med jer! tusinfdtak for jeres svar. det går heldigvis lidt bedre nu!

Åha søde, din stakkel!
For mig hjalp det rigtig godt med et glas KOLD kakao (hjemmeblandet)... og det var stort set det eneste jeg kunne holde i mig...
håber bedringer holder og at opkastningerne (og helst også kvalmen) holder sig fra dig!
knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.