Hvor længe sover jeres større børn i weekenden (10-?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. marts 2008

Mette-Marie

Min datter (bonusdatter) er 10 år gammel og sover i weekenden til kl. 11-11.30 både lørdag og søndag. Jeg synes simpelthen det er alt for længe - hendes far er meget uenig.:( Så bliver morgenmaden først spist kl.12, og 1 time efter sidder resten af familien og spiser frokost - hvor hun så sidder på sit værelse og ser tegnefilm. Det betyder, at det eneste måltid vi har sammen i weekenderne er aftensmaden!!! Ja, jeg er super træt at det:'( Men hvordan gør I, får jeres ældre børn også lov til at sove så længe??? kh(H) Mette-Marie som stod op kl. 6.30 sammen med husbond og sønnike

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2008

Honningblomst

Mine sover længe...så længe de vil. Min den store sover stadig lige nu og den lille er lige vågnet...jeg nyder weekenderne netop fordi vi ikke skal op, spise på bestemte tidspunkter osv.
Så her sover vi så længe vi vel og spiser når vi er sultne...skønt at have weekend.
Knus Eva...som tænker du nok ville have det anderledes hvis det var dit barn, forstå mig ret, så har du fulgt det gennem årerne...svært at forklare på skrift..:)

Anmeld

29. marts 2008

Mette-Marie

Eva skriver:

Mine sover længe...så længe de vil. Min den store sover stadig lige nu og den lille er lige vågnet...jeg nyder weekenderne netop fordi vi ikke skal op, spise på bestemte tidspunkter osv.
Så her sover vi så længe vi vel og spiser når vi er sultne...skønt at have weekend.
Knus Eva...som tænker du nok ville have det anderledes hvis det var dit barn, forstå mig ret, så har du fulgt det gennem årerne...svært at forklare på skrift..:)

Ida har været en del af mit liv og jeg en del af hendes siden hun var 1 år...så jeg har fulgt det gennem årerne (C)

Da jeg havde Idas alder stod jeg altid op kl. 8-8.30, men måske det var fordi jeg havde en hest jeg skulle op til hehe

Tak for dit svar.

Anmeld

29. marts 2008

A.I.G.

til kl. 05.45 og kl. 08.00

Hende den lille røver der vågner før hønsene.... Hende skal vi lige have omdannet til B menneske som resten af flokken.

Anette

Anmeld

29. marts 2008

A.I.G.

A.I.G. skriver:

til kl. 05.45 og kl. 08.00

Hende den lille røver der vågner før hønsene.... Hende skal vi lige have omdannet til B menneske som resten af flokken.

Anette

Sorry --- så ikke det var fra 10 år....

Anmeld

29. marts 2008

Honningblomst

Er det så fordi at du synes det er mere rigtigt at stå tidligt op fordi du selv gjorde det...sådanne oplevelser har jeg nemlig selv haft.
har i hende kun i weekenden eller??
Knus..

Anmeld

29. marts 2008

Mette-Marie

hehe..ja, jeg har altså synes det var så hyggeligt at spise morgenmaden sammen i weekenderne...måske fordi jeg forbinder det med en god ting fra da jeg var barn :D

Vi har Ida fra fredag til onsdag, men i hverdagene er det helt umuligt at spise morgenmaden sammen, da Idas mor bor langt fra os. Derfor skal Ida og Karsten afsted allerede kl. 6.30 for at hun kan være i skole kl. 8

(H)

Anmeld

29. marts 2008

Honningblomst

Det er jo det det...men ikke alt det vi voksne synes er hyggeligt, synes børnene jo.
I kan jo spørge om hun vil vækkes for at spise med jer...hvis ikke hun vil, så er det jo næsten lige meget, for det er da ikke så rart for nogen at en af perterne ikke gider eller??
Knus Eva..som elsker at sove længe...:)

Anmeld

29. marts 2008

Mette-Marie

Eva skriver:

Det er jo det det...men ikke alt det vi voksne synes er hyggeligt, synes børnene jo.
I kan jo spørge om hun vil vækkes for at spise med jer...hvis ikke hun vil, så er det jo næsten lige meget, for det er da ikke så rart for nogen at en af perterne ikke gider eller??
Knus Eva..som elsker at sove længe...:)

Hej igen Eva

Jeg har talt med prinsessen. Hun stod op i dag kl. 11.45 ;) og nu har vi lavet en aftale.

Lørdag får hun lov til at sove til kl.9, så spiser vi morgenmad sammen (lillebror kan så spise morgenmad nr.2). Om søndagen må hun sove lige så længe hun vil....:D

Så vi blev enige om et lille kompromis

(H)knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.