Jeg har aldrig i mit liv følt mig så dårligt behandlet, som da jeg skulle have en 3D scanning af mit ufødte barn hos xxx. Jeg var i uge 34 da jeg allerede inden konsultationen skulle hoste op med 1100 kroner for at blive scannet. Jeg har haft en ret svær graviditet med meget medicin, hvorfor det var ekstra vigtigt for mig at se mit barn, og vide at hun havde det godt, og lignede en normal baby. Det eneste billede jeg får ud af scanningen, som ligner noget fra et menneske er et øre, hvilket jeg selvsagt var skuffet over. Xxx fortæller så vrissent at jeg ikke kan forvente mere når jeg er så langt henne. Det er på sin vis fair nok, men det var sjovt nok IKKE noget de havde travlt med at fortælle da de glædeligt tog imod mine penge ved kasse 1. Jeg fastholder derfor at jeg ikke føler jeg har fået hvad jeg har betalt for, og modvilligt går hun langt om længe (om end noget bittert) med til en 10 minutters genscanning dagen efter. Ved et uheld kommer jeg ind til Vibeke (verdens sødeste dame og jordemoder), som heldigvis er enig med mig i, at vi heller ikke denne gang får billeder af den lille, som indikerer hvordan hun ser ud, og som en rigtig god service tilbyder hun derfor af sig selv, at jeg kan komme igen dagen efter til endnu en lille gencanning, hvilket jeg positivt og glædeligt takker ja til. Jeg går derfor glad hen til skranken og bestiller en tid, hvorefter jeg vender tilbage til Vibekes stue, for at hente min mappe. Her står Xxx så og har overhørt mig bestille en tid, og fortæller mig derfor i en skarp tone, at der ikke kommer flere genscanninger på tale, og at det ikke bliver bedre fordi jeg er for langt henne til gode billeder. Fuldstændig i chok over en sådan behandling argumenterer jeg for at jeg har betalt 1100 kroner for et billede af et øre, og ikke et eneste sted på hjemmesiden har jeg kunnet læse mig frem til at de fraråder 3D, når jeg er i uge 34, så derfor finder jeg det underligt med sådan en "service". Her får jeg så bare at vide at jeg kan klage til chefen hvis jeg vil det, som sjovt nok er Xxx sengekammerat (gad vide hvilket parti han ville tage), og da jeg fastholder at jeg synes det er usædvanlig dårlig service, bliver mit ultimatum at jeg enten kan få pengene tilbage mod at Xxx beholder min mappe (med mål på den lille og blandt andet billedet af øret) eller også kan jeg få mappen og gå. Føj, hvor jeg synes det er vammelt at behandle andre mennesker, og i særdeleshed gravide kvinder på denne måde. Hvad FANDEN skulle hun med den mappe? Det var ren og skær magtliderlighed, for de få data jeg havde på den lille ville jo alligevel ende i skraldespanden. Fuldstændig opløst i tårer og rystende af chok, går vi til skranken hvor jeg får mine penge tilbage til skue for alle de ventende mødre i venteværelset.
Jeg ville aldrig anbefale nogen at blive scannet hos Xxx! Det der skulle have været en fantastisk oplevelse, blev forvandlet til det fuldstændig modsatte, og stadig i dag (flere uger efter) kan jeg mærke den ubehagelige følelse indeni af at blive behandlet som lort i en pengemaskine! Det eneste ved Xxx, der er positivt er den meget kompetente og smadder søde jordemoder Vibeke.
Anmeld