Hej alle
min dreng (3 måneder) har lidt bøvl med maven siden vi er startet på flaske. Vi cykler, massere osv. Har prøvet alternativ behandling, men det hjælper kun lidt.
Nu er jeg via google stødt på bio gaia dråber. Hvad er jeres erfaringer med disse dråber? Og har I kontaktet læge eller sp før brug? (Står der på pakken man skal)
min store dreng på tre år har lidt tendens til forstoppelse (vi mistænker han ikke drikker nok vand i børnehaven og pæd. glemmer at tilbyde ham) Er der nogen af Jer der har prøvet tyggetabletterne til jeres barn? Har det haft nogen effekt?
Vi har givet BioGaia dråber (præventivt) siden vores søn var 2 uger. Han har aldrig haft problemer med maven og har altid haft en meget sund og effektiv fordøjelse. Det er selvfølgelig ikke til at vide om det er på grund af dråberne eller ej. Han var ammebarn.
BioGaia er naturlige mælkesyrebakterier og er overhovedet ikke farlige. Jeg nævnte det tilfældigvis overfor min sundhedsplejerske og næste gang jeg så hende, sagde hun at hun havde læst en artikel i deres fagblad om at babyer der fik mælkesyrebakterier havde færre maveinfektioner og at de varede kortere tid.
Mælkesyrebakterier findes naturligt i modermælk, men ikke i erstatning, så derfor er det altid en god idé at give når baby får flaske.
I princippet burde BioGaia ikke have den store effekt på forstoppelse da det primært handler om at forebygge/nedkæmpe infektioner. Men jeg har hørt flere hvor det har haft god effekt på forstoppelse også.
Det er et kosttilskud som både børn og voksne kan bruge (vi voksne tager det også herhjemme), så der er ikke nogen nedtrapningsalder som sådan.
Vi bruger det frysetørrede pulver nu, både til vores søn (fra han var 1 år) og os selv. Det er mere effektivt end tabletter.
Den her bruger man til små børn (men start med BioGaia da de har en mere simpel bakteriesammensætning):
http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2-2616p.html
Anmeld