Kontrol/planlægning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
3 svar
3 synes godt om
10. november 2014

2børn2

Hej

Kan man have for meget kontrol over sin økonomi?

Er det hul i hovedet at spare op til alt?

Jeg har lavet en madkonto på 4000kr til alt til en måned, 2 voksne, 2 børn, 2 katte, 1 hund (har mulighed for at handle i Tyskland - 30km)

Så har jeg lavet en ferie/udforudsete udgifter på 1000kr.

Jul: 400kr

Gaver: 400kr

Tøj: 4000kr hver 3.måned.

Konfirmation: 500kr (ny, der er 30 mdr til )

så har jeg nogle andre udgifter, faste, og det giver mig ca 1300-1500kr om måneden til div ting og tøj til mig selv... jeg har det egentlig fint med det selvom der ikke er til et frisørbesøg eller det vilde tøj indkøb, men bare det at have overblik og styr på økonomien.

Andre der har det som mig?? Eller er det for kontrolleret??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2014

Sandratoft

2børn2 skriver:

Hej

Jeg har lavet en madkonto på 4000kr til alt til en måned, 2 voksne, 2 børn, 2 katte, 1 hund (har mulighed for at handle i Tyskland - 30km)

så har jeg nogle andre udgifter, faste, og det giver mig ca 1300-1500kr om måneden til div ting og tøj til mig selv... jeg har det egentlig fint med det selvom der ikke er til et frisørbesøg eller det vilde tøj indkøb, men bare det at have overblik og styr på økonomien.

Vi har ikke en forskellige opsparinger til forskellige ting men bare en stor opsparing hvor vi sætter 6000 kr på om måneden, 5000 kr til madkonto og så har vi 2000 kr hver til fornøjelse . Ja og så selvf et budget. Synes det er rigtig rart at det hele er overskueligt og at man sparer op til det man vil have i stedet for at tage forbrugslån eller købe med afdrag. Synes ikke det lyder for kontrolleret 

Anmeld

10. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
2børn2 skriver:

Hej

Nej det er ikke hul i hovedet. Det er derimod ansvarsbevidst. Vi prøver også at spare op til alt. Men vi vil også have penge at leve for om måneden. Hvis det stod til mig begyndte vi også på pensionsopsparing, bryllups mv nu. 

Men pengene skal også slå til

Vi er allerede gået i gang med konf. Opsparing/ næste barnedåb, trods min datter kun er 4 mdr. 

Pengene kommer jo en til gode senere hen, når de så er der når man skal bruge dem(juleopsparing=til juletid fx) vi har i år ikke fået sparet op til jul, så de går fra en enkelt måned i stedet fra 12(ris til egen røv).

Anmeld

10. november 2014

Nadia&Daniel

Kender det 

Vi har:

Vores lønkonto (vi har hver 1000.- til os selv hver mdr.)

Budgetkonto

Madkonto (1000.- pr. uge)

Barnedåb (150.- pr. mdr. / dog sætter vi også penge ind hvis vi har ekstra. Vi har dog sparet så meget sammen nu, så vi sætter ikke ret meget mere over. Vi har aftalt, at det vi ikke bruger, skal så over på konfirmationkontoen)

Konfirmationkonto (150.- pr. mdr. / og igen ekstra hvis der er der)

Bil (hvis der skulle ske noget med bilen)

Laura (børneopsparing)

Opsparing

Gaver

Ferieopsparing (når vi f.eks. laver ture til Jylland - så har vi til færge på den konto)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.