Opkast i tykke stråler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. november 2014

mortilsilke

Min lille pige er lidt over 6 uger gammel nu, og gylper ret meget. Men siden fødslen, har hun kastet op i tykke stråler. Det skete for ca 1 time siden, hvor 3 stråler stod ud af hende.

Synes jeg har googlet frem og tilbage og kan ikke få fat på min SP lige pt, er det noget jeg skal være bekymret for? Skal jeg tage til lægen når de åbner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2014

Sandratoft

VenterVanessa skriver:

Min lille pige er lidt over 6 uger gammel nu, og gylper ret meget. Men siden fødslen, har hun kastet op i tykke stråler. Det skete for ca 1 time siden, hvor 3 stråler stod ud af hende.

Synes jeg har googlet frem og tilbage og kan ikke få fat på min SP lige pt, er det noget jeg skal være bekymret for? Skal jeg tage til lægen når de åbner?

Ring til din læge, hvis hun kaster meget op er der fare for dehydrering  

Er hun ellers tilpas? Spiser, feber?

Anmeld

9. november 2014

mortilsilke

Sandratoft skriver:

Hun har kun gjort det lige nu den ene gang, ellers er det er par uger siden sidst. Hun har det fint, spiser (for meget) og er også faldet i søvn nu. Hun har heller ikke feber.

Anmeld

9. november 2014

mortilsilke

Sandratoft skriver:

Jeg overvejer lidt om det måske er fordi hun spiste så meget? Hun spiste over dobbelt af hvad hun plejer nemlig, om der måske simpelthen ikke var plads? 

Hun har det nemlig ellers helt fint, og målte lige temperaturen igen, 37 lige ud, og hun har afføring og tis som hun plejer.

Anmeld

9. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
VenterVanessa skriver:

Jeg overvejer lidt om det måske er fordi hun spiste så meget? Hun spiste over dobbelt af hvad hun plejer nemlig, om der måske simpelthen ikke var plads? 

Hun har det nemlig ellers helt fint, og målte lige temperaturen igen, 37 lige ud, og hun har afføring og tis som hun plejer.

Jeg har hørt noget om at de selv "regulerer" det, ved netop at gylpe det der er for meget, op. Så det kan jo måske godt være som du skriver. Men vær obs på hende. Viser hun andre tegn, så søg læge. Feber, mer opkast, slatten.

Anmeld

9. november 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84
VenterVanessa skriver:

Hvis hun et flaske barn er de.der eksplosive opkastninger nemmere ved at opstå. Hvis det er engang imellem ville jeg ikke være nervøs hvis hun er dom.hun plejer. 

Du siger hun spiser det dobbelte. Får hun nok pauser under måltidet. Den mindste sutte på flasken. M.v?  Altså ska hun arbejde for føden eller løber det for nemt. 

Anmeld

9. november 2014

Sandratoft

VenterVanessa skriver:

Hun har kun gjort det lige nu den ene gang, ellers er det er par uger siden sidst. Hun har det fint, spiser (for meget) og er også faldet i søvn nu. Hun har heller ikke feber.

Åhh Okey læste det som at hun havde kastet op flere gange  

Anmeld

9. november 2014

Clisolka

VenterVanessa skriver:

Jeg tænker overspisning, når du skriver, at hun spiste over dobbelt af, hvad hun plejer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.