jeg forstår det ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. august 2009

sol

når mankommer ned til lægen og for en tamin sat og så bliver man rykket tilbage når man bliveer scannet, hvorfor er det lige?
når man bliver scannet regner de så fra den dag æget blev befrugtet eller hvordan?

på nettet finder man mange steder hvor man kan beregne hvor  langt man er henne, er der nogle af jer som har prøvet at de udregninger er rigtige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

LineD

Det er som oftest fordi scanningen er mere nøjagtig da den kan måle barnets aktuelle størrelse, det er de færreste der ved nøjagtig hvilken da de er blevet befrugtet (Bortset fra dem der er i behandling for barnløshed).
Jeg blev rykket en enkelt dag, så udregningerne på nettet var rigtige efter menstruationsperioden, men de kan jo ikke fortælle nøjagtig hvornår jeg blev befrugtet
Håber det gav mening hehe

Anmeld

23. august 2009

AnneKH

hej hej..

Det handler jo også om den præcise dato for æggeløsning,samt længden af din cyklus!! :
Det  er de færreste der ved præcis hvor lang eens cyklus er, da den gerne svinger lidt i længde osv.
Derfor kan man nemlig regne barnets terminsdato ud, udfra målet på barnet! 

Kram, Anne
22+2

Anmeld

23. august 2009

sol

ja det gjorde det.
men det jeg ikke forstår er når man gør det på nettet, så hviser denn at de første 3 uger er man ikke rigtig gravid og så er det jeg ikke kan forstå hvordan scanningen så fungere,
altsår mener den nmå vel regne med den da æget blev befrugtede

Anmeld

23. august 2009

snefnug

Som de andre skrive er det fordi scannninge er mere korrakt. men selv om jeg blev gravid ved reagensglas( staves), så blev min termin også rykket til scanning, så i steden for termin d 23-11 blev det til den 17-11, og jeg endte med at føde den 23-11, så jeg ved ikke lige hvor manget man skal tro på det.

Anmeld

23. august 2009

Misjelle

Til en terminsscanning går de ind og ser på hvor "stort" den lille spunk er. I starten af en graviditet, vokser et foster nemlig meget ensartet hos kvinder og på den måde kan man fastslå hvor langt du er henne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.