Wampires skriver:
Jeg har det supersvært ved at skulle bruge penge på indkøb...
Selvom jeg ved at det er noget vi har brug for på den ene eller anden måde så, når jeg når til kassen og hører beløbet så er jeg ved at falde bagover hver gang...
Er der andre der har det sådan???
et eksempel er idag:
Dette er listen over ting og mine tanker om det da jeg køber det:
Hasselnødder - skal bruges til julebagning og mellemmåltid til sønnen.
Mandler - det samme søm hasselnødderne
Bagemix til klejner - jeg har aldrig før lavet dem selv så et bagemix var en nem måde at starte på.
Kiks - jeg vil gerne lave kiksekage for første gang så skulle bruge nogle firkantede kiks.
Marshmellows - skal bruges til julehyggeguf.
Store æg - kun 8 stk men store æg som igen er en del af bagning/hyggen.
smør - skal bruges til julehyggen da jeg vil lave havregrynskugler ellers har vi det aldrig hjemme.
blød nougat - julehyggen igen en del af en opskrift.
Skindhandsker - hverken jeg eller min kæreste har haft tætte vanter de sidste 3 år så det har været noget vi har ledt længe efter.
flormelis - en del af bagningen igen og der vil jo være masser tilovers der kan bruges i løbet af det næste års tid, plejer at købe sådan en pakke en gang hver 1.5 år.
marmelade - i tuber uden bær, skal bruges til kager, hjemmelavet is og som hygge på brødet.
kransekage på tube - det har vi ikke fået længe og igen noget jeg gerne vil lave til julehyggen.
servietter og gavepapir - ville gerne have noget med julemotiver på for at gøre det ekstra julet for sønnen på 3 år 
årskalender 2015 - ja det havde vi ikke fået købt endnu, men fandt en spiralkalender som er det vi helst vil have til aftaler.
vendespil - SP foreslog vendespil som en del af at udvide sønnens sprog og sociale færdigheder.
bleer - dem kommer man ikke uden om 
mælk - havde ikke mere mælk overhovedet.
vådservietter - sønnen kan ikke tåle engangsvaskekludende så vi bruger vådservietter, og så er de fantastiske til ALT muligt andet også og jeg havde ikke flere pakker så der blev købt 8 stk.
mørk og lys chokolade - igen til julehyggen og bagning.
bacon - billig kvalitets bacon kan man ikke gå udenom 
honning melon - mellemmåltid til sønnen
rugbrød - var ved at løbe tør.
risalamande - hygge til i aften efter maden da sønnen er syg og klarer behandling superflot.
i alt 836 kr...
og så fik jeg kvalme og havde svært ved at fremstamme "bare på beløbet"...
når jeg kigger på hver enkelt ting er det jo ikke dyrtog der er jo en grund til hver ting blev taget med hjem, men det er stadigvæk svært at acceptere at det er vores forbrug...
men jeg ved jo hvad tingene koster, og de ting vi mangler - skal vi jo have uanset hvor jeg handler eller hvad det koster..
jeg tænker faktisk ikke så meget over det - men det er jo dyrt at leve idag (: og jeg køber det vi har lyst til.. Ikke kun af behov..