Andre som har oplevet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
2 svar
1 synes godt om
6. november 2014

SRP

Hej piger

Min datter på 19 måneder har de sidste mange uger (mindst 7 uger) vågnet omkring midnat nogle gange før andre gange lidt senere, men meget tæt på midnat. Hun skriger helt vildt og kaster sig forvildet rundt i sengen. Hun er slet ikke til at få i ro hverken i sengen eller hvis vi tager hende op. Hun sparker og slå og vrider sig rundt. Det er virkelig skræmmende at se hende på den måde, og vi føler os magtesløse, når intet kan berolige hende. Vi må op at gå med hende en halv time eller længere og så lægge hende i vores seng før hun falder i søvn.

Jeg mistænkte væske i ørerne og tryk, hvilket lægen bekræftede, og bad os komme igen om nogle uger, men jeg er mere overbevist om, at det er fænomenet "Night Terror" som nogle børn lider under. Beskrivelsen passer rigtig godt på dette. Hun sover godt om dagen og vågner kun den ene gang om natten. Det virker nærmest som panik/angst puha det er hårdt.

Andre som har prøvet dette? Hun har ellers altid sovet godt igennem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

Happiness

Det lyder som Night terror som du selv nævner. Min søn lider af det, han kan endda gå i søvne samtidigt! Virkelig skræmmende!! Men det bedste er at være der. Jeg plejer at lægge en hånd på ham, og så bare sidde der og være der til det er overstået. Det er drøn hamrende hårdt, og man føler sig skide magteløs. Men man hjælper dem bedst ved bare at være der!

Min mand kom engang til at vække ham, og så gik det helt galt. Han var gået i søvne og drejede rundt om sig selv og skreg "jeg kan ikke komme ud!". Og min mand troede han mente døren, så han fik vækket ham. Og så var han jo drøn forvirret og blev helt ude af den. Og så fik vi slet ikke ro på.

Vi overvejer kugledyne eller kædedyne, da jeg har hørt positiv effekt af dem. 

Anmeld

6. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores dreng har det i perioder - sidst var for 5 måneder siden. Så vi håber på det forbliver væk. 

Men her hjælper det at tænde for tegnefilm - ved ikke hvorfor men det gør det bare. 

Min svigerindes dreng har det også - de plejer åbne et vindue og bære ham hen til vinduet. Det hjælper deres dreng til at komme til sig selv igen. 

Jeg har lagt mærke til at min dreng får disse episoder oftere hvis han har fået for meget sukker den dag. Så det har vi skruet ned på. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.