Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.080 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. august 2009

Sara.

Hej
Jeg går og spekulerer på autostol til det næste barn.... (som først melder sin ankomst feb-apr næste år...) ... meeen....

Har i købt en ny, brugt, eller måske lejet en? og hvad synes i der er fordele/ulemper ved?

Jeg har i forvejen Lærke der blir to til oktober - til hende havde vi en römer baby safe plus i den helt lille str og en römer king nu... begge købt fra ny.
Overvejer bare om det kan betale sig at leje en f.eks. i baby sam?

OG: er der nogen der har købt det der nye system hvor man spænder en base fast i bilens sele, hvorefter man så bare kan klikke autostolen i? er det virkelig sååå meget nemmere? og mon det er sikkert nok??

Hilsner Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

trunte89

Hej.

Vi har nr 2 stol nu, og har købt begge fra ny, men til næste barn lejer vi en i babysam. Tror helt klart, at det bedst kan svare sig.

Anmeld

23. august 2009

6800

Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om vi skal leje en når den tid kommer, har hørt et par eksempler på, at de var knækket inden i evt. fordi de har været tabt, klemt osv. og det er skader man ikke umiddelbart kan se, men sker der en ulykke, er stolene ikke særlig sikre

Anmeld

23. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi har købt ny autostole til begge vores børn - både den lille og 9 kg+ (Rømer King Plus).

Jeg ville personlig ikke selv leje en, da man ikke være sikker på, at den ikke har været med i en ulykke. Det behøver ikke, at være voldsomt, men et hårdt skub op i bilen kan gøre, at autostolen bliver defekt. Jeg har en veninde som har lejet en autostol og hun er ikke glad for den.

Jeg kan godt se det smarte i, at leje (har selv lige lejet en kravlegård), men ikke  med en autostol.

/ Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

23. august 2009

AstridM

Jeg ville også have det bedst med en helt ny en

Vi har også 2 gange römer og det er klart at foretrække når man ser tænk og test, og FDM test hvor en del af de andre direkte frarådes.

De siger også den med at man ikke kan vide om stolen har været i et uheld hvis man lejer.

Anmeld

23. august 2009

Mie A

De to første gange lejede vi - hvilket var fint nok.
Denne gang valgte vi at købe (da vi kun havde en hoftesele at gøre godt med) Vi købte en akta graco med selebase (som også er godkendt til hoftesele) Jeg synes at pengene har været givet rigtig godt ud. Den er dejlig nem lige at klikke af og på. Hvilket er guld værd, når man har andre børn der også skal spændes fast.
Jeg mener at vi gav 1300 - 1400 kroner for den i babysam og regner med at sælge den når vi er færdige med den - og dermed få lidt af pengene hjem igen. Så det er jo ikke så dyrt endda

Anmeld

23. august 2009

Ni-ko-li-ne

vi har lejet en Römer baby safe plus i Babysam, og den er super fin... næsten ny... hvis den de tilbyder dig ikke virker OK så kan du bare bede om en ny jo... vi har sparet over halvdelen...

mht. at bruge isofix base så er det super sikkert... men jeg ville anbefale at man bruger de isofik beslag der er i bilen (du kan se i specifikationerne om bilen har isofix beslag) dermed er basen fastgjort til bilens karosse og fuldstændig sikret... :0)

TÆNK har lige lavet en test og der er Emmaljunga´s baby autostol ikke sikker med en base, fordi den ikke sidder godt nok fast på basen, den ryger simpelthen af og flyver rundt i bilen ved kollision...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.