uge 8? intet at se ved scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.619 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. november 2014

Anonym trådstarter

Hej, håber der er nogen herinde som har prøvet noget lignende og kn fortælle mig lidt om det.

Har været til en tidlig scanning idag, og der var intet tegn på graviditet, sku have været 8+3 henne. De sagde at det muligvis er en graviditet uden for livmoderen fik taget en blodprøve og skal have taget en igen på mandag for at se om tallene stiger, hvis de stiger og der stadig ik er noget at se, vil det være fordi den sidder uden for livmoderen og at det sku være rigtig farligt. så går nu og er rigtig bekymret og bange for den pludselig sprænger. er der nogen der har prøvet noget lign. og måske alligevel fået set noget på en senere scanning. 

Jeg har haft en sen ægløsning, så ved slet ik hvor langt jeg egentlig så er henne. men hende der scannede mig mente stadig ikke jeg var gravid fordi at hun så ville kunne se noget da hun scannede mig, men der var intet at se. fik tager blodprøve for ca en uge siden og der var tallene høje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

Pinkrose

Hej  

jeg blev skannet 4 gange før vi så noget. Første gang blev jeg bedt om at gå ud at lave en g test efter. Var græde færdig . Havde jo tWater positiv og i følge læge sku jeg være 8-9 uger henne. Blod prøver også blev taget over 1 uge . Og de viste en pæn stigning af hcg 

og efter 4 skanninger så jeg prinsessen og de fandt så bare ud af jeg kun var 7-8 uger henne. Og derfor havde det været svært  

Anmeld

6. november 2014

Missy_B

Pinkrose skriver:

Hej  

jeg blev skannet 4 gange før vi så noget. Første gang blev jeg bedt om at gå ud at lave en g test efter. Var græde færdig . Havde jo tWater positiv og i følge læge sku jeg være 8-9 uger henne. Blod prøver også blev taget over 1 uge . Og de viste en pæn stigning af hcg 

og efter 4 skanninger så jeg prinsessen og de fandt så bare ud af jeg kun var 7-8 uger henne. Og derfor havde det været svært  

Men ved 7-8 uger kan man sagtens se en graviditet i livmoderen vil jeg da mene? Har du været helt nygravid ved første scanning?

Jeg er blevet scannet hhv. 6+1 og 5+6 - og der har meget tydeligt været blommesæk og en lille dulle på skærmen

Til TS: Vil bare give en cyberkram, og krydser fingre for at det er fordi du er helt nygravid og at det ikke er en GUL

Anmeld

6. november 2014

Pinkrose

Men ved 7-8 uger kan man sagtens se en graviditet i livmoderen vil jeg da mene? Har du været helt nygravid ved første scanning?

Jeg er blevet scannet hhv. 6+1 og 5+6 - og der har meget tydeligt været blommesæk og en lille dulle på skærmen

Til TS: Vil bare give en cyberkram, og krydser fingre for at det er fordi du er helt nygravid og at det ikke er en GUL

Nej for alle 4 skanninger var over 8 dage . Men hun sagde at sådan var det med nogle.

Anmeld

6. november 2014

Missy_B

Pinkrose skriver:

Nej for alle 4 skanninger var over 8 dage . Men hun sagde at sådan var det med nogle.

Okay - ja det må godt nok ha været frustrerende 

Her kan du se mit scanningsbillede fra 5+6

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

Pinkrose skriver:

Hej  

fik du også at vide at det muligvis kunne være en graviditet uden for livmoderen?

jeg har ik særlig mange symptomer, har lidt kvalme, blir hurtigere forpustet. Men lige idag aller mest har jeg haft mens lignene smerter og de begyndt at komme med kortere mellem rum her til aften. Fik to scanninger idag fordi jeg valgte at tage til en privat klinik efter gynækologen fordi jeg bare var så bekymret for om det virkelig var en graviditet uden for livmoderen og håbede på hun kunne se det med sikkerhed på den private klinik, men det kunne hun ikke. hun ku bare ik se tegn på graviditet i livmoderen

havde du også mens smerter i den periode?

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

Missy_B skriver:

tak for krammet dejligt at finde noget støtte herinde fra nogen som ved hva man snakker om. 

Det var min første scanning idag, for skulle nemlig på ferie fra på mandag som jeg nu bliver nød til at aflyse da hun frarådet mig at rejse, da det kan gå rigtig galt hvis det er en graviditet uden for livmodere. 

ifølge min første mens dag som jeg egentlig ikke er helt sikker på hvornår var ( ca 6-7 sep) burde jeg være i uge 8 nu. men det er sådan at min ægløsning kom meget sent i min cyklus og det er der bare ingen hverken læge eller gynækolog der har spurgt mig om. for kom selv til at tænke idag om det har nogen betydning for hvor langt jeg egentlig er henne?

Anmeld

6. november 2014

Pinkrose

Anonym skriver:

fik du også at vide at det muligvis kunne være en graviditet uden for livmoderen?

jeg har ik særlig mange symptomer, har lidt kvalme, blir hurtigere forpustet. Men lige idag aller mest har jeg haft mens lignene smerter og de begyndt at komme med kortere mellem rum her til aften. Fik to scanninger idag fordi jeg valgte at tage til en privat klinik efter gynækologen fordi jeg bare var så bekymret for om det virkelig var en graviditet uden for livmoderen og håbede på hun kunne se det med sikkerhed på den private klinik, men det kunne hun ikke. hun ku bare ik se tegn på graviditet i livmoderen

havde du også mens smerter i den periode?

Jeg havde slet ikke nogle tegn på noget udover positiv test . Ja hun sagde flere gange at det kunne være udenfor livmoderen

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

Pinkrose skriver:

Jeg havde slet ikke nogle tegn på noget udover positiv test . Ja hun sagde flere gange at det kunne være udenfor livmoderen

ok håber jeg er så heldig som dig, men tror ik helt på det, og slet ik med de her pludselig mens smerter. 

Anmeld

6. november 2014

migxher

Måske du bare ikke er så langt henne som først troet hvis din ægløsning har lagt sent som du selv siger. Jeg blev scannet 8+4 og der kunne man sagtens se en lille reje med hjerteblink. deder var ingen tvivl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.