Føder man før tid første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.595 visninger
13 svar
3 synes godt om
6. november 2014

Manna

inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at høre lidt fakta hvis nogen kender til statistikken...

I den anden tråd svarer rigtig mange at de fødte før termin første gang. Jeg troede det var omvendt.

og så har jeg hørt at hvis man går over tid første gang gør man det sikkert også anden gang...noget genetisk ...passer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

Trekløver(:

Manna skriver:

inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at høre lidt fakta hvis nogen kender til statistikken...

I den anden tråd svarer rigtig mange at de fødte før termin første gang. Jeg troede det var omvendt.

og så har jeg hørt at hvis man går over tid første gang gør man det sikkert også anden gang...noget genetisk ...passer det?

Statistisk set er der langt flere førstegangsfødende der går over tid. Det fik jeg i hvert tilfælde fortalt af min daværende jordemoder, så mon ikke det bare er en tilfælde, at mange herinde alligevel har født før termin Selv fødte jeg 39+3. 

Anmeld

6. november 2014

Stjerneskud84

Manna skriver:

Ved ikke om det er genetisk.. 

Første gang gik jeg 14 dage over tid. 

Anden gang gik det i gang på terminen og fødte næste morgen.. 

Anmeld

6. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ifølge jordemødre taler statistikkerne for at førstegangs som regel går over tid. 

Jeg fik veer 40+2 første gang.

Anmeld

6. november 2014

Ciss

Jeg spurgte min jordmor om det anden gang. Og hun sagde, at de som går over første gang har større changse for at gøre det anden gang også, mens dem som fødte før termin første gang har større sansynlighed for at gøre det samme igjen. Men det er ikke en lov, kun en sansynlighed. Hun afkræftede også den der med, at de "alle" førstegangsfødende går over termin. Mange gør, men mange føder også før termin, sagde hun. Jeg fik indtryk af, at de formulerede sig lidt ekstra bastant for at man ikke skal gå og blive nervøs og mere utålmodig end nødvendig. Jeg ved ikke, hvordan statistikken ser ud, men der er jo forskel på om 56% går over eller om 96% går over - men begge dele kan dækkes af sætningen at "førstegangsgravide har størst sansynlighed for at føde efter termin".

Anmeld

6. november 2014

Bianka

Jeg fødte første gang i uge 38+5, så er spændt på hvornår jeg føder i denne graviditet

Anmeld

6. november 2014

anonym10101

Manna skriver:

Altså min mor fødte hhv. 41+5 med min storesøster og 41+6 med mig. Jeg fødte 42+0 og det er min første, så håber da ikke jeg føder 42+1 næste gang

Men både min mormor, mor og jeg er gået laaangt over tid

Anmeld

6. november 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg har godt nok kun født en gang, med igangsættelse 41+4 og fødte 42+0 så jeg gik ihvertfald over tid 

Anmeld

6. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang i uge 38+6

2. gang i uge 40+4

Så hos mig gik jeg mod hvad alle sagde

Anmeld

6. november 2014

Alexander&Lærke

Min jordemor sagde med den første, at jeg skulle kigge på hvordan min mor havde født, for det ville nok ligne det forløb. Min mor fødte mig 14 dage over tid, men på 8 timer. Jeg gik efter at skulle føde 14 efter termin og en forholdshurtig fødsel,  men vil søn var ikke enig kan kom 3 dage over tid og på 3,5 time. Det havde vi ikke lige regnet med.

Min datter nr 2 kom 3 dage før termin på den halve tid. 

Så her passede det ikke hverken at føde før tid, eller genetisk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.