Nogle med erfaring(antideprresiv)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
7 svar
3 synes godt om
6. november 2014

Anonym trådstarter

Har virkelig brug for at høre jeres erfaringer? Har været på 10 mg antideprresiv i 1 1/2 år fast, og ca 3 år on and off. Jeg tager som sagt 10 mg, altså 1 pille. Vil RIGTIG RIGTIG gerne trappe ud om et års tid. Der sker mange store ting det næste år, som jeg ikke har lyst til at ramme  ind i, hvis der skulle opstå problemer/depression ved udtrapning. NOGLE HERINDE som prøvet at stoppe efter mange år, og med gode resultater? Tager imod svar med kyshånd tak tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

Anonym trådstarter

6. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvilken antidepressiv?

Anmeld

6. november 2014

Hertz

Anonym skriver:

Har virkelig brug for at høre jeres erfaringer? Har været på 10 mg antideprresiv i 1 1/2 år fast, og ca 3 år on and off. Jeg tager som sagt 10 mg, altså 1 pille. Vil RIGTIG RIGTIG gerne trappe ud om et års tid. Der sker mange store ting det næste år, som jeg ikke har lyst til at ramme  ind i, hvis der skulle opstå problemer/depression ved udtrapning. NOGLE HERINDE som prøvet at stoppe efter mange år, og med gode resultater? Tager imod svar med kyshånd tak tak

Jeg har haft taget antidepressiver fra jeg var 17 til 24 fik også stemningsstabiliserende og beroligende. Begge dele højeste dosis. Da jeg følte mig som en zombie til sidst valgte jeg at trappe ud af det hele. Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort har fået det så meget bedre uden medicin. Er 29 i dag og har ikke taget noget siden og ku aldrig drømme om at ta noget af den slags medicin igen. Terapi er en meget bedre løsning end piller, så det var den vej jeg valgte da jeg stoppede.

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Hvilken antidepressiv?

Citalopram

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

Hertz skriver:

Jeg har haft taget antidepressiver fra jeg var 17 til 24 fik også stemningsstabiliserende og beroligende. Begge dele højeste dosis. Da jeg følte mig som en zombie til sidst valgte jeg at trappe ud af det hele. Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort har fået det så meget bedre uden medicin. Er 29 i dag og har ikke taget noget siden og ku aldrig drømme om at ta noget af den slags medicin igen. Terapi er en meget bedre løsning end piller, så det var den vej jeg valgte da jeg stoppede.

Det lyder simpelthen så fantastisk

Anmeld

6. november 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har været på anitdepressiv siden jeg var 15... Blandt andet dem, som du er på.... 

Jeg er i dag 24, og har snart været ude af det i 7-8 måneder....

Jeg fik meget høje dosiser. Jeg følte mig som en zombie.....

Jeg stoppede i forbindelse med graviditeten....

Overraskende nok var det meget nemt for mig at trappe ud...Mærkede intet... Men måske også fordi det blev gjort på en "langsom" måde.... 

dvs. jeg stoppede ikke bare fra den ene dag til den anden....men gik ned i nogle mg hver uge eller hver anden uge..kan ikke lige huske det

Ville dog snakke med lægen om udtrapning....

Jeg har ALDRIG haft det bedre end nu!! Jeg er meget mere frisk, kan overskue ting, og har ikke den der bobbel over hovedet, som jeg havde...

Anmeld

6. november 2014

*CKB*

Anonym skriver:

Jeg tog Cipralex i 8-9 år. Og var oppe på 40mg dagligt en årgang. Jeg kom til en fantastisk psykolog, og en måned efter begyndt jeg at trappe ud. Det er 3-4 år siden, og jeg har ikke haft tilbagefald.. Det var det rette tidspunkt, for jeg har prøvet før, hvor det gik galt.

Men føler du dig selv klar, og er det vurderet du er klar, så er det fantastisk at "mærke" sine følelser igen.. På normal vis 

Men vil sige det er vigtigt du blir fulgt, og taler med nogen imens.. Man mærker ikke altid selv, hvis man får tilbagefald, og det er desværre meget normalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.