(august) Hvordan går det med alle de små babyer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. august 2009

Knudsen

Ja, som overskriften lyder...
Hvordan går det med alle de nye babyer fra Juli og August????

Her går det godt, hvor er livet dog skønt med en lille ny i familien. 
Oskar er nu 16 dage gammel, jeg synes at tiden flyver afsted, han bliver så hurtig stor. Han er allerede ved at vokse ud af str 56, det er helt utroligt, men han var jo også 57 cm da han kom til verden.. 
Jeg løb ind i en gang blærebetændelse efter fødslen, og har derfor været på penicillin. Oskar har haft lidt ondt i maven deraf, men nu er jeg lige blevet færdig på kuren så håber at det hjælper på hans mavekneb.
Derudover døjer vi med lidt trøske/svamp, det er heldigvis også i bedring dog meget stille og roligt men i bedring.
Det var lidt om, hvordan det står til hos os...
Knus Janni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Bubbi

Her hjemme er Vito seks uger. Tiden går så stærkt, men nyder det hele alt hvad jeg kan.

Vi er så småt ved at lave en rutine med ham, med mad, putning og sovetider.
Han er en dejlig nem baby, med en masse af smil og skønne lyde og mimik

I dag skal vi nyde noget af det sidste gode vejr, og ud og købe noget stof.

Anmeld

25. august 2009

babyMark

Hejsa

Det lyder dejligt som babyerne vokser derudaf...hele 57 cm fra starten af! Hold da op...og jeg troede at jeg fik en lang en
Min Mark var bare 55 cm

Mark bliver 6 uger imorgen...og han vokser også hastigt derudaf....han startede på 3460 gram og vejer nu 5050 gram og var 58 cm ved 5 ugers undersøgelsen....han er også begyndt at bruge str. 62.

Han er også en nem baby med, der kun græder, når han vil signalere noget. Den allerstørste gråd sætter han ind, når han er sulten

Han lavede lige noget der mindede om et  til mig idag....ellers har det "bare" været sådan nogle reflekssmil - det her virkede klart mere bevidst!
Han er også rigtig god til at følge én med øjnene og til at løfte hovedet et lille stykke...

Den største udfordring er helt klart nætterne....det sidste døgn har han villet lave nr. 2 ca. hver anden time...så om natten kom han med nogle høje hyl ind imellem - men sov videre alligevel - dog uroligt og senere viste det sig at han havde skidt....
hmm....måske han er ved at skrue lidt ned for vokse-tempoet....han får en blanding af min mælk og mælk på flaske, så det er lidt en udfordring at finde ud af hvor meget han skal have...Er der nogen af jer, der har haft udfordringer med tarmene...
 og Janni....godt at du er færdig med kuren...håber helt klart det hjælper på maven...Det er ikke til at holde ud, når de kære små har ondt i mavsen!

Anmeld

25. august 2009

Mathilde

Janni Knudsen skriver:

Ja, som overskriften lyder...
Hvordan går det med alle de nye babyer fra Juli og August????

Her går det godt, hvor er livet dog skønt med en lille ny i familien. 
Oskar er nu 16 dage gammel, jeg synes at tiden flyver afsted, han bliver så hurtig stor. Han er allerede ved at vokse ud af str 56, det er helt utroligt, men han var jo også 57 cm da han kom til verden.. 
Jeg løb ind i en gang blærebetændelse efter fødslen, og har derfor været på penicillin. Oskar har haft lidt ondt i maven deraf, men nu er jeg lige blevet færdig på kuren så håber at det hjælper på hans mavekneb.
Derudover døjer vi med lidt trøske/svamp, det er heldigvis også i bedring dog meget stille og roligt men i bedring.
Det var lidt om, hvordan det står til hos os...
Knus Janni

Det går også godt her Celina er 6 uger gammel og vokser fint. Hun er nu 56cm og vejer 4000g. Hun er jo stadig lille af sin alder, men hun var jo heller ikke så stor ved fødslen...
Jeg synes også bare tiden går så stærkt! Det er ikke til at følge med. Celina har lidt mavekneb og det er sgu hårdt når man kan se at hun har ondt....
Hun er begyndt at smile lidt mere bevidst og mit hjerte smelter hver gang
Jeg nyder bare livet som mor og elsker at være en lille familie!

Knus Mathilde

Anmeld

28. august 2009

Knudsen

Oskar er nu 3 uger gammel.
Jeg er kommet på en ny penicillin kur da min blærebetændelse ikke forsvandt helt efter sidste omgang.
Jeg er nu ved at være færdig med denne og kan mærke at blærebetændelsen endnu ikke er helt væk, så må endnu en tur ned til lægen på mandag. Så må vi se hvad lægerne så finder på, jeg er nu ved at være træt af at være på penicillin og at Oskar har lidt ondt i maven pga af penicillinen..

Dejligt at høre at det går super godt med jeres små poder..

Anmeld

28. august 2009

Knudsen

Mathilde skriver:

Det er ikke til at følge med. Celina har lidt mavekneb og det er sgu hårdt når man kan se at hun har ondt....

Signe havde en del ondt i maven da hun var helt lille.. Hendes tarme var ikke helt modne og klar.. Vi gik til zoneterapi med hende og det hjalp. Det tog ikke alle hendes smerter i maven, men det hjalp helt klart.. Det forsvandt dog først helt da hun var ca 2½ mdr..

Men lige et råd jeg vil give.. Det er så hårdt, når de har ondt og man intet kan gøre for at hjælpe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.