Hej piger.
forstå mig ret, selvfølgelig ønsker jeg ikke min datter ser sig selv som en fiasko.
hun er 3,4 år
idag snakkede jeg med bhv omkring at få hende til at smide bleen. De sagde de synes jeg skulle tage bleen af hende og så sige hun ikke fik ble på før hun skulle sove.
sagen er den at vi har haft en del problemer med at hun tissede i bukserne hele tiden så snart hun fik bleen af. Som om det var med vilje så vi tænkte hun ikke var klar.
men jeg tog så idag ordene til mig fra bhv og tænkte nu det nu. For hun viser mange signaler på at hun er klar til at smide bleen.
så jeg sagde til hende da vi kom hjem at nu skulle hun gå på toilet når hun skulle tisse og lave stort. Og hun ikke fik ble på før hun Skulle i seng. Og den var hun helt med på.
jeg får hende så tisset af og giver hende underbukser på. Maks 5 min efter tisser hun i bukserne. Nå jeg siger op på hesten igen og forklare hende hun skal tisse på toilettet. Den er hun helt med på.
da der er gået en halv time siger jeg om hun skal tisse og det skulle hun ikke, der går så to min og hun tisser i sofaen.
Nå op på hesten igen. Og forklare hende igen at hun skal sige til når hun skal tisse så vi kan skynde os ud på toilet.
her går der så endnu en halv time og jeg siger vi går lige ud på toilet og får tisset. Men hun brænder helt af på mig og siger hun ikke skal tisse. Efter en del diskuteren siger jeg fint så sig når du skal på toilet. Og igen går der maks 5 min og hun tisser endnu engang i bukserne.
Og sådan fortsætter det så bare. Hun har så tisset i bukserne 6 gange i dag. Og kun en gang på toilettet.
og jeg tænker bare hvorfor ser hun det ikke som et nederlag at hun tisser i bukserne? Altså ville jo mene hun skulle synes det var træls at skulle ud og have bukserne og det hele af. Og nyt på.
det er bare som om hun er ligeglad. Og nærmest bevidst tisser i bukserne.
ved godt det er første dag men mange gange kan hun gå i den samme ble i 2-3 timer, uden at have lavet noget som helst i bleen.
men så snart hun får bleen af tisser hun nærmest bevidst i bukserne.
ville gerne give hende noget belønning for at gå på toilettet. Men hvad? Jeg vil ikke give hende slik, da vi er igang med noget afvænning fordi hun plager om slik hele tiden efter hun ofte har fået sin vilje og det skal hun vænnes af med igen.
men har måske tænkt på at lave en tavle hvor vi f.eks kan sætte et klistermærke eller lign på hver gang hun har været på toilet. Men forstår hun det? Og vil hun synes det er sjovt og måske gøre så hun ser det som noget sjovt at skulle på toilet.
hvad synes i om det hele. Skal jeg bare blive ved og tage de tisse ture med og lade det være som det er eller skal hun bare have ble på igen?