Hvorfor ser hun det ikke som et nederlag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.073 visninger
19 svar
15 synes godt om
3. november 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.

forstå mig ret, selvfølgelig ønsker jeg ikke min datter ser sig selv som  en fiasko.

hun er 3,4 år

idag snakkede jeg med bhv omkring at få hende til at smide bleen. De sagde de synes jeg skulle tage bleen af hende og så sige hun ikke fik ble på før hun skulle sove.

sagen er den at vi har haft en del problemer med at hun tissede i bukserne hele tiden så snart hun fik bleen af. Som om det var med vilje så vi tænkte hun ikke var klar.

men jeg tog så idag ordene til mig fra bhv og tænkte nu det nu. For hun viser mange signaler på at hun er klar til at smide bleen.

så jeg sagde til hende da vi kom hjem at nu skulle hun gå på toilet når hun skulle tisse og lave stort. Og hun ikke fik ble på før hun Skulle i seng. Og den var hun helt med på.

jeg får hende så tisset af og giver hende underbukser på. Maks 5 min efter tisser hun i bukserne. Nå jeg siger op på hesten igen og forklare hende hun skal tisse på toilettet. Den er hun helt med på.

da der er gået en halv time siger jeg om hun skal tisse og det skulle hun ikke, der går så to min og hun tisser i sofaen. 

Nå op på hesten igen. Og forklare hende igen at hun skal sige til når hun skal tisse så vi kan skynde os ud på toilet.

her går der så endnu en halv time og jeg siger vi går lige ud på toilet og får tisset. Men hun brænder helt af på mig og siger hun ikke skal tisse. Efter en del diskuteren siger jeg fint så sig når du skal på toilet. Og igen går der maks 5 min og hun tisser endnu engang i bukserne. 

Og sådan fortsætter det så bare. Hun har så tisset i bukserne 6 gange i dag. Og kun en gang på toilettet.

og jeg tænker bare hvorfor ser hun det ikke som et nederlag at hun tisser i bukserne? Altså ville jo mene hun skulle synes det var træls at skulle ud og have bukserne og det hele af. Og nyt på.

det er bare som om hun er ligeglad. Og nærmest bevidst tisser i bukserne.

ved godt det er første dag men mange gange kan hun gå i den samme ble i 2-3 timer, uden at have lavet noget som helst i bleen.

men så snart hun får bleen af tisser hun nærmest bevidst i bukserne.

ville gerne give hende noget belønning for at gå på toilettet. Men hvad? Jeg vil ikke give hende slik, da vi er igang med noget afvænning fordi hun plager om slik hele tiden efter hun ofte har fået sin vilje og det skal hun vænnes af med igen.

men har måske tænkt på at lave en tavle hvor vi f.eks kan sætte et klistermærke eller lign på hver gang hun har været på toilet. Men forstår hun det? Og vil hun synes det er sjovt og måske gøre så hun ser det som noget sjovt at skulle på toilet.

hvad synes i om det hele. Skal jeg bare blive ved og tage de tisse ture med og lade det være som det er eller skal hun bare have ble på igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

migxher

Anonym skriver:

Hej piger.

forstå mig ret, selvfølgelig ønsker jeg ikke min datter ser sig selv som  en fiasko.

hun er 3,4 år

idag snakkede jeg med bhv omkring at få hende til at smide bleen. De sagde de synes jeg skulle tage bleen af hende og så sige hun ikke fik ble på før hun skulle sove.

sagen er den at vi har haft en del problemer med at hun tissede i bukserne hele tiden så snart hun fik bleen af. Som om det var med vilje så vi tænkte hun ikke var klar.

men jeg tog så idag ordene til mig fra bhv og tænkte nu det nu. For hun viser mange signaler på at hun er klar til at smide bleen.

så jeg sagde til hende da vi kom hjem at nu skulle hun gå på toilet når hun skulle tisse og lave stort. Og hun ikke fik ble på før hun Skulle i seng. Og den var hun helt med på.

jeg får hende så tisset af og giver hende underbukser på. Maks 5 min efter tisser hun i bukserne. Nå jeg siger op på hesten igen og forklare hende hun skal tisse på toilettet. Den er hun helt med på.

da der er gået en halv time siger jeg om hun skal tisse og det skulle hun ikke, der går så to min og hun tisser i sofaen. 

Nå op på hesten igen. Og forklare hende igen at hun skal sige til når hun skal tisse så vi kan skynde os ud på toilet.

her går der så endnu en halv time og jeg siger vi går lige ud på toilet og får tisset. Men hun brænder helt af på mig og siger hun ikke skal tisse. Efter en del diskuteren siger jeg fint så sig når du skal på toilet. Og igen går der maks 5 min og hun tisser endnu engang i bukserne. 

Og sådan fortsætter det så bare. Hun har så tisset i bukserne 6 gange i dag. Og kun en gang på toilettet.

og jeg tænker bare hvorfor ser hun det ikke som et nederlag at hun tisser i bukserne? Altså ville jo mene hun skulle synes det var træls at skulle ud og have bukserne og det hele af. Og nyt på.

det er bare som om hun er ligeglad. Og nærmest bevidst tisser i bukserne.

ved godt det er første dag men mange gange kan hun gå i den samme ble i 2-3 timer, uden at have lavet noget som helst i bleen.

men så snart hun får bleen af tisser hun nærmest bevidst i bukserne.

ville gerne give hende noget belønning for at gå på toilettet. Men hvad? Jeg vil ikke give hende slik, da vi er igang med noget afvænning fordi hun plager om slik hele tiden efter hun ofte har fået sin vilje og det skal hun vænnes af med igen.

men har måske tænkt på at lave en tavle hvor vi f.eks kan sætte et klistermærke eller lign på hver gang hun har været på toilet. Men forstår hun det? Og vil hun synes det er sjovt og måske gøre så hun ser det som noget sjovt at skulle på toilet.

hvad synes i om det hele. Skal jeg bare blive ved og tage de tisse ture med og lade det være som det er eller skal hun bare have ble på igen?

Jeg vil bare lige sige at min lillesøster på samme alder får klistermærker som belønning og det fungere godt

Anmeld

3. november 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg vil bare lige sige at min lillesøster på samme alder får klistermærker som belønning og det fungere godt

Okay så det kunne måske være en mulighed

Anmeld

3. november 2014

Anonym trådstarter

137 har læst og ingen der kan komme med er råd?

Anmeld

3. november 2014

Soffy27

Min knægt havde svært ved at lave stort på toilettet, vandladning var der intet problem med - men gang på gang lavede han stort i bukserne og vi prøvede alle former for belønning, men det hjalp så at han fik et Anders And blad eller en bog der fangede ham med og så var det pludselig sjovt at gå på toilettet.. Da lillebror kom så begyndte han at tisse lidt i bukserne igen - så sagde morfar at når han ikke længere tissede i bukserne, så var det fordi at han var stor nok til at komme med på arbejde (han er maler) han fik sin egen maler-rulle med hjem, og har ikke tisset i bukserne siden og havde en kanon oplevelse med morfar på job 

Man skal bare finde det rette lokkemiddel 

Anmeld

3. november 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi havde klistermærke system til vores den yngste og det virkede positivt.

vi havde lavet to cirkler hvor der skulle et mærke i hver og da alle var fyldt måtte han få en lille ting i br

Anmeld

3. november 2014

got2b

Jeg har dog ikke født endnu, men jar passet børn i alle aldre, os i den alder hvor de skal af med bleen, jeg sagde altid " Hvis du tisser på toliettet så du en stor pige/dreng " eller os så fik de lidt frugt når de havde gjort det er par gange (: begyndte med at sige " store piger/drenge tisser på toliettet " og det hjalp (: 

Anmeld

3. november 2014

lineog4

6 gange fra hun kom hjem fra børnehave til hun skulle i seng - lyder ikke som hun er parat til at smide bleen.

Men når det er sagt så da Linus smed bleen, det kunne jeg ikke give ham bukser på for var som han så glemte han ikke havde ble på og så tissede han bare, så måske I skulle prøve hun kunne løbe med numsen bar?

Er hun okay med toilettet, kan hun selv komme på det? Jeg tror jeg ville sige bar numse og en potte så hun er selvstyrende.

Og da du har fornemmelsen af hun gør det som provokation, så ville jeg tage fokus helt væk og ikke begynde på klistermærker. Ikke så meget snak, bare af med tøjet og så henkastet huske på man skal få tisset af. Og så ikke så lang periode, bare en times tid og så tilbage til normalen.... 

Og ja så ville jeg overveje om det er nu bleen skal af for lyder ikke som hun er parat

Anmeld

3. november 2014

A. Nonymsen

For det første ville jeg anskaffe en potte, så kan hun sidde på den og se tv eller andet, måske det bliver mere naturligt?

Også til belønningen, min datter ville ikke lave stort på toilettet, hun havde ingen uheld, men ventede simpelthen til natbleen kom på...

Vi satte et skema op med fem felter, når de fem felter var fyldt ud skulle vi i et stort legeland..

Skemaet hængte der i to måneder og hun var fuldstændigt ligeglad, først da vi stoppede med at snakke om at hun skulle prøve på toilettet og at hun bare skulle sige til så fik hun en ble på... Først der lavede hun stort på toilettet, og ville gerne have en stjerne i feltet

Så det korte af det lange, lad det være... Foreslå hende at tisse på toilettet når i skifter ble alligevel, men ellers ignorer det..

Sæt en potte i stuen og lad hende selv sige til når den er spændende nok til at få bleen af og prøve den

Anmeld

3. november 2014

baby-kom-nu

Jeg synes det lyder som em god idé med klistremærkerne  Derudover så ville jeg, når hun tisser i bukserne osv, ikke sige noget, bare skifte bukserne og tørrer det op. Derimod ville jeg når hun tisser på toilettet rose hende for det. Altså anerkende det du vil opnå, og ignorerer det modsatte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.