Jeg har en datter på næsten 3måneder(om 2uger)
Hun er simpelthen SÅ svær at få til at sove for det meste faktisk umulig at få til at sove
Hun sover kun en halv time af gangen, er det normalt??
Kun få gang kan jeg lige få hende til at sove 1time af gangen og det er så det. Hun "kæmper" og "kæmper" imod trætheden og vil simpelthen ikke overgive sig. Det er rigtig sjældent at hun falder i den dybe søvn, det er næsten altid kun "ræve" søvn hun sover. Jeg er nu så frustreret over det for jeg har virkelig prøvet ALT for at få hende til at sove. Vugge hende, nusse hende, gå rundt med hende, gået tur i barnevogn med hende, svøbe hende ind i hendes dyne, prøvet at give hende noget mere mad inden hun bliver puttet osv. I starten troede jeg nemlig at det nok bare var fordi at hun ikke blev ordenligt mæt. Ammede til at starte med, men hun får kun modermælkserstatning nu, så jeg har fået "bekræftet" at det ikke er pga sult hun sover så dårligt som hun gør? Jeg prøver så vidt muligt at putte hende, når jeg kan se/mærke at hun begynder at blive træt, eller når der er gået halvanden til 2timer, så hun ikke "når" overtrætheden, men alligevel ender det næsten altid med at hun bliver overtræt(især når vi når aften) Er der vel heller ikke noget at sige til når hun næsten ikke sover om dagen, andre gange må jeg næsten helt opgive at få hende til at sove. Får hende som regel til at sove "rigtig" kl. 00 cirka og så sover hun så også til kl. 6 om morgenen cirka. Hun kan godt have nætter hvor hun sover rigtig uroligt. Udover alt dette så er hun en glad og tilfreds baby, aktiv og smilende. Er der andre som har prøvet det samme, nogle gode råd eller gæt på hvad der kan være galt? Eller er det bare en periode vi skal igennem? Skal lige huske at skrive at hun var omkring de 4, 5uger da hendes "søvn problemer" startede.
Anmeld