Min datter vil ikke sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
12 svar
1 synes godt om
2. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på næsten 3måneder(om 2uger)

Hun er simpelthen SÅ svær at få til at sove for det meste faktisk umulig at få til at sove

Hun sover kun en halv time af gangen, er det normalt??

Kun få gang kan jeg lige få hende til at sove 1time af gangen og det er så det. Hun "kæmper" og "kæmper" imod trætheden og vil simpelthen ikke overgive sig. Det er rigtig sjældent at hun falder i den dybe søvn, det er næsten altid kun "ræve" søvn hun sover. Jeg er nu så frustreret over det for jeg har virkelig prøvet ALT for at få hende til at sove. Vugge hende, nusse hende, gå rundt med hende, gået tur i barnevogn med hende, svøbe hende ind i hendes dyne, prøvet at give hende noget mere mad inden hun bliver puttet osv. I starten troede jeg nemlig at det nok bare var fordi at hun ikke blev ordenligt mæt. Ammede til at starte med, men hun får kun modermælkserstatning nu, så jeg har fået "bekræftet" at det ikke er pga sult hun sover så dårligt som hun gør? Jeg prøver så vidt muligt at putte hende, når jeg kan se/mærke at hun begynder at blive træt, eller når der er gået halvanden til 2timer, så hun ikke "når" overtrætheden, men alligevel ender det næsten altid med at hun bliver overtræt(især når vi når aften) Er der vel heller ikke noget at sige til når hun næsten ikke sover om dagen, andre gange må jeg næsten helt opgive at få hende til at sove. Får hende som regel til at sove "rigtig" kl. 00 cirka og så sover hun så også til kl. 6 om morgenen cirka. Hun kan godt have nætter hvor hun sover rigtig uroligt. Udover alt dette så er hun en glad og tilfreds baby, aktiv og smilende. Er der andre som har prøvet det samme, nogle gode råd eller gæt på hvad der kan være galt? Eller er det bare en periode vi skal igennem? Skal lige huske at skrive at hun var omkring de 4, 5uger da hendes "søvn problemer" startede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Kan hun have ondt i maven? 

Har du prøvet at ligge med hende - hvor hun ligger på maven på dig? Det er nemlig især godt hvis hun har ondt i maven. 

Anmeld

2. november 2014

tarkoflen

Det lyder som Thea og det er så hårdt! Det hjalp først for Thea da hun var 8 måneder tror jeg. Nogle dage var jeg heldig og så tog hun en time, men det var sjældent! Hun sover stadig ikke særlig lange lure, ud over enkelte dage en gang imellem, men det er sjældent hun sover mere end 11/2 time om dagen, og hun er 18 måneder nu. 

Jeg endte med at tage 14 dage ud af kalenderen, hvor jeg bare var hjemme og forsøgte at lære hendes rytme at kende, og jeg ville ønske jeg havde gjort det noget før! Men det er jo nemt at være bagklog  

thea sover godt om natten, men det første halve år gik hun først i seng ved 23-tiden, men sov så længe om morgenen, og det gjorde jeg også. Hun går stadig først i seng omkring kl. 20, men sådan er det bare. 

Ville ønske jeg kunne komme med gode råd, men jeg har desværre ikke rigtig nogen 

Anmeld

2. november 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det lyder som Thea og det er så hårdt! Det hjalp først for Thea da hun var 8 måneder tror jeg. Nogle dage var jeg heldig og så tog hun en time, men det var sjældent! Hun sover stadig ikke særlig lange lure, ud over enkelte dage en gang imellem, men det er sjældent hun sover mere end 11/2 time om dagen, og hun er 18 måneder nu. 

Jeg endte med at tage 14 dage ud af kalenderen, hvor jeg bare var hjemme og forsøgte at lære hendes rytme at kende, og jeg ville ønske jeg havde gjort det noget før! Men det er jo nemt at være bagklog  

thea sover godt om natten, men det første halve år gik hun først i seng ved 23-tiden, men sov så længe om morgenen, og det gjorde jeg også. Hun går stadig først i seng omkring kl. 20, men sådan er det bare. 

Ville ønske jeg kunne komme med gode råd, men jeg har desværre ikke rigtig nogen 

Det er nemlig RIGTIG hårdt! 

Er også selv begyndt på bare at være hjemme for at finde en bedre rytme måske? 

Det føles allerede som en MEGET lang periode, men tak for svaret

Anmeld

2. november 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Kan hun have ondt i maven? 

Har du prøvet at ligge med hende - hvor hun ligger på maven på dig? Det er nemlig især godt hvis hun har ondt i maven. 

Har selv haft tænkt den tanke, men det virker bare ikke rigtig som om at hun har ondt. Tænker bare at hvis hun havde ondt i maven ville hun så ikke være ked af det det meste af tiden? Det er meget sjældent hun virkelig græder og hun virker jo som sagt glad og tilfreds? hmmm

Anmeld

3. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har selv haft tænkt den tanke, men det virker bare ikke rigtig som om at hun har ondt. Tænker bare at hvis hun havde ondt i maven ville hun så ikke være ked af det det meste af tiden? Det er meget sjældent hun virkelig græder og hun virker jo som sagt glad og tilfreds? hmmm

Hvad med ørene - er de tjekket? 

Anmeld

3. november 2014

tinemus79

HØRT HØRT HØRT

jeg står i præcis samme situation.  Noah blev 3 måneder i går og han er vågen 16 til 18 timer i døgnet.  Han er super mester i powermap.  Vi har også prøvet alt. Klapvogn i stuen selvom vi bor på 3 sal. Og man bliver så ked af det og frustreret fordi man selv er så meget i søvn mangel.  Vores læge siger sådan er nogle børn.  Jeg studere og har derfor ikke lang barsel og jeg skal starte på semi 1 feb. Jeg kan tage mig selv i at sidde og stresse over halvdelen af barslen er gået i stedet for at nyde det.  Noah får også flaske og er mæt. Så del endelig hvis du kommer i hænderne på nye råd så skal jeg også huske dig. For det er så ubeskriveligt hårdt ikke at kunne sove bare noget,  både for baby og mor. 

Anmeld

3. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min lille pige på 4 mdr har også været sådan der næsten lige fra start. Kunne powernappe igennem dagen og så være skide træt og blive sur og tvær om aftenen og så først sove sent.

lige pludselig skete der et eller andet. Så blev hun træt efter kun en time og sov i en time. Derefter vågen i en time og så træt igen. Der kunne hun godt finde på at sove i 2 timer til. Ja så hun sov stort set hele dagen væk. Men men men... Kun hvis hun havde babsen i munden. Ellers vågnede hun efter 5 minutter.

nu er hun ved at lave om på sit søvnmønster igen. Hun bliver træt allerede kl 17-18 og vil sove(i seng). Stadig lang tid med babsen i munden. Men kan efter en time eller sådan godt gå. Hun vågner kl 5-6 og sover 3 gange i løbet af dagen. Også stadig med babsen. 

Så fat mod. Det ændrer sig.

Anmeld

3. november 2014

NNL

Vi har været det samme igennem med vores dreng, som er 2½ år nu. Altid kun powernaps, helst ved brystet. Jeg tog til åben rådgivning ved sundhedsplejersken, som sagde at jeg bare SKULLE få ham til at sove - det var mit job som mor. Øh tak, jeg følte mig bare som verdens dårligste mor

Fik så talt med min egen sundhedsplejerske som sagde, at børns søvnbehov er vidt forskellig, og at jeg skulle bide mærke i hvor glad og tilfreds han ellers var i de vågne timer. Hendes råd var at gå tur med ham i barnevognen på samme tidspunkt, samme rute hver dag, for selvom han ikke sover, så slapper han helt af til det velkendte. Og det endte faktisk med at han begyndte at sove når vi gik. Han vågnede så som regel når barnevognen stod stille igen (indtil han kom i dagpleje). Ellers skulle jeg lade ham ligge og lege selv når han ville det, fordi han så ikke blev stimuleret for meget og selv kunne koble lidt fra.

Det hjælper selvfølgelig ikke på at dit barn ikke vil sove, men du er ikke alene om det, og nu er de råd jeg fik givet videre...

Held og lykke

Mvh Nadia.

Anmeld

4. januar 2015

Hmmm

Vores søn sov uroligt og vågnede et par gange om natten de første fem uger men når han sov på maven (under opsyn) sov han roligt så vi købte en vuggedødsalarm og så blev han lagt på maven han har sovet min 10 hver nat siden ( er nu 7 mdr )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.