kan man erstatte hjortetaksalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.178 visninger
5 svar
4 synes godt om
1. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Hej.

Er der nogen af jer, der ved, om man kan erstatte hjortetaksalt og potaske med natron og/eller bagepulver? 

Man kan nemlig ikke købe de ting herovre men ville bage en kage, hvor det skal i.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

mor88

Hej.

Er der nogen af jer, der ved, om man kan erstatte hjortetaksalt og potaske med natron og/eller bagepulver? 

Man kan nemlig ikke købe de ting herovre men ville bage en kage, hvor det skal i.

På forhånd tak

Ja, med den DOBBELTE mængde bagepulver det gør jeg sommetider, hvis jeg ikke ejer hjortetaksalt MEN det giver ikke den samme sprøde skorpe på kager

Anmeld

1. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
mor88 skriver:

Ja, med den DOBBELTE mængde bagepulver det gør jeg sommetider, hvis jeg ikke ejer hjortetaksalt MEN det giver ikke den samme sprøde skorpe på kager

Tusinde tak for svar. Så kan vi alligevel godt lave de småkager i. Morgen (havde lovet ungerne det)

Anmeld

1. november 2014

mor88

PT skriver:

Tusinde tak for svar. Så kan vi alligevel godt lave de småkager i. Morgen (havde lovet ungerne det)

Det var så lidt håber det kommer til at fungere

Anmeld

1. november 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ellers må du jo få en lille bage overlevelsespakke sendt over, så i ka bage julekager osv x

Anmeld

2. november 2014

PT

Profilbillede for PT
StineW79 skriver:

Ellers må du jo få en lille bage overlevelsespakke sendt over, så i ka bage julekager osv x

Kunne godt ske, jeg skulle bede min mor om det. Men i dag bliver det småkager uden - så håber jeg, de smager godt  x 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.