kan man erstatte hjortetaksalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.437 visninger
10 svar
3 synes godt om
1. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Hej.

Er der nogen af jer, der ved, om man kan erstatte hjortetaksalt og potaske med natron og/eller bagepulver? 

Man kan nemlig ikke købe de ting herovre men ville bage en kage, hvor det skal i.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

Mama85

PT skriver:

Hej.

Er der nogen af jer, der ved, om man kan erstatte hjortetaksalt og potaske med natron og/eller bagepulver? 

Man kan nemlig ikke købe de ting herovre men ville bage en kage, hvor det skal i.

På forhånd tak

Hjortetaksalt er svær at erstatte, det gør jo småkager sprøde, og det er rigtig svært at opnå den sprødhed den tilføjer med andre hævemidler hvor bor du da?

Anmeld

2. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mama85 skriver:

Hjortetaksalt er svær at erstatte, det gør jo småkager sprøde, og det er rigtig svært at opnå den sprødhed den tilføjer med andre hævemidler hvor bor du da?

Tak for svar

Jeg bor i England og kan ikke finde det nogen steder 

Men så må vi klare os uden den sprødhed - så længe ungerne kan lave figurer, er de helt sikkert glade

Anmeld

2. november 2014

MHB

PT skriver:

Tak for svar

Jeg bor i England og kan ikke finde det nogen steder 

Men så må vi klare os uden den sprødhed - så længe ungerne kan lave figurer, er de helt sikkert glade

Er det noget du skal lave nu? Ellers kan du vel få nogen til at sende det? Et par breve krydderier/hævemiddel i en konvulut og afsted til England det kan jeg altså godt klare hvis ikke det er noget du mangler akut  

Anmeld

2. november 2014

PT

Profilbillede for PT
MHB skriver:

Er det noget du skal lave nu? Ellers kan du vel få nogen til at sende det? Et par breve krydderier/hævemiddel i en konvulut og afsted til England det kan jeg altså godt klare hvis ikke det er noget du mangler akut  

Det var sødt af dig, tak, men jeg lavede dejen i går, og vi skal snart til at lave kagerne

Anmeld

2. november 2014

Pikku Myy

PT skriver:

Det var sødt af dig, tak, men jeg lavede dejen i går, og vi skal snart til at lave kagerne

Nu kan jeg jo så se at det allerede er for sent, men jeg kan ikke forstå at man ikke kan få hjortetakssalt i England. Har du prøvet med den kemiske betegnelse?

Anmeld

2. november 2014

Skouboe

Det hedder ammonium carbonate på engelsk.

Anmeld

2. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Pikku Myy skriver:

Nu kan jeg jo så se at det allerede er for sent, men jeg kan ikke forstå at man ikke kan få hjortetakssalt i England. Har du prøvet med den kemiske betegnelse?

Ja, jeg har prøvet med den kemiske betegnelse og været i fem butikker for at finde det -og har spurgt bageren i hver butik, om de havde noget løst, som jeg kunne købe, ligesom jeg gør med gær (det ikke kan købes frisk i de fleste butikker), men ingen havde det 

Anmeld

2. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Skouboe skriver:

Det hedder ammonium carbonate på engelsk.

Tak for svar. Jeg har ikke kunnet finde det, selvom jeg har brugt den kemiske betegnelse samt "salt of hartshorn",som det også hedder på engelsk. Man bruger det ikke herovre 

Anmeld

2. november 2014

Pikku Myy

PT skriver:

Ja, jeg har prøvet med den kemiske betegnelse og været i fem butikker for at finde det -og har spurgt bageren i hver butik, om de havde noget løst, som jeg kunne købe, ligesom jeg gør med gær (det ikke kan købes frisk i de fleste butikker), men ingen havde det 

Jeg tænker du måske skal i en specialforretning. Måske apoteket?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.