Kørepose, anbefal:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. oktober 2014

morlinen

Til januar får vi endnu en lille en, og har tænkt lidt på, om man skulle anskaffe sig en kørepose. Min idé er lidt, at så vænner baby sig til den, og er derfor tryg ved både at ligge i barnevognen og Emaljunga klapvognen.

Men egentlig aner jeg ikke, hvordan man bruger den, og hvilke man skal gå efter?? Jeg er ikke ude i en Voksi, fordi de er så dyre, og det er ikke meningen, at den skal erstatte en lift.

Er der en fidus i at anskaffe sig sådan en, og hvordan bruger I den? Skal der en dyne inden i eller oven på?

Jeg er ret uvidende kan I høre Så kommer med jeres anbefalinger og for/imod, så bliver jeg glad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

morlinen

Opper den lige

Håber nogen kan komme med råd. 

Anmeld

1. november 2014

Købmagerkonen

morlinen skriver:

Opper den lige

Håber nogen kan komme med råd. 

Jeg har ikke erfaringer fra mit eget barn (da jeg kun er gravid), men vi har altid brugt køreposer til børnene der sov ude i barnevogn om vinteren, i de vuggestuer jeg har arbejdet i.

Børnene havde ofte en varm heldragt på indenunder (evt uld), elefanthue, varme uldstrømper og vanter. Selve køreposen mindede meget om dem fra Gro (se billede) og så havde de også en dyne på - og når det var rigtig koldt havde de også et uldtæppe under dynen.

Køreposen var smart fordi den lukkede til rundt om barnet, i modsætning til blot en dyne, og kunne "foldes" om hænderne, så barnet ikke kunne hive de små vanter af. Børnene var altid dejligt lune når de kom ind, selvom de havde ligget flere timer i frostgrader

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. november 2014

morlinen

FruOlsen skriver:

Jeg har ikke erfaringer fra mit eget barn (da jeg kun er gravid), men vi har altid brugt køreposer til børnene der sov ude i barnevogn om vinteren, i de vuggestuer jeg har arbejdet i.

Børnene havde ofte en varm heldragt på indenunder (evt uld), elefanthue, varme uldstrømper og vanter. Selve køreposen mindede meget om dem fra Gro (se billede) og så havde de også en dyne på - og når det var rigtig koldt havde de også et uldtæppe under dynen.

Køreposen var smart fordi den lukkede til rundt om barnet, i modsætning til blot en dyne, og kunne "foldes" om hænderne, så barnet ikke kunne hive de små vanter af. Børnene var altid dejligt lune når de kom ind, selvom de havde ligget flere timer i frostgrader

Tak for svar. Jeg arbejder også selv i vuggestue, hvor vi om vinteren bruger den slags med ærmer. Men havde nok mere forestillet mig en kørepose uden ærmer, og hvor baby højst skal ha sweater og hue på. 

Noget a'la denne:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.