Alene om morgenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
7 svar
17 synes godt om
30. oktober 2014

Sitrani

om halvanden uges tid starter min kæreste på arbejde igen efter hans to ugers barsel..

han møder kl. 7 hver morgen. Dvs jeg skal stå alene med nu 2 børn. En på tre og en på to uger. Lige nu må jeg indrømme at jeg ikke kan se mig ud af, hvordan det skal foregå.

så damer - kom med jeres gode råd til en nybagt mor til 2 piger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

L&V

Ta den med ro og forbered så meget du ka dagen før. Altså ta tøjet frem, dæk morgen bordet osv. Min store var kun 22 mdr da hun fik en lillebror men syntes man når langt med forberedelse

Anmeld

30. oktober 2014

Nea85

Jeg er alene med begge mine piger på 3½ og knap 8 måneder hver morgen, da min kæreste møder kl. 6.

Da Clara går i børnehave og senest skal være der 9.30, tager vi tingene meget stille og roligt. Jeg bestræber mig på, at hun bliver afleveret ved 8.30-9-tiden. Vi bor praktisk talt lige ved siden af børnehaven, så det er også rigtig nemt og dejligt, at vi ikke skal bruge tid på at komme derhen

I store træk ser vores morgener således ud: vi står op ved 7-tiden og spiser morgenmad, derefter leger pigerne mens jeg gør mig klar og så giver jeg pigerne tøj på. Derefter lidt leg igen og så ud ad døren.
Når Clara er afleveret, er Ida klar til sin formiddagslur.

Nogle morgener kan godt være lidt stressede, hvis vi er stået sent op eller jeg skal nå en masse, inden vi skal af sted, men på trods af det, kan jeg egentlig bedst lide at være alene med dem om morgenen. Når min kæreste en sjælden gang er hjemme, bliver vores rutiner "ødelagt" og jeg føler tit, at det bliver enormt stressende. Men det er da rart, at han så enten kan aflevere Clara eller blive hjemme med Ida, mens jeg afleverer

En ting, som er vigtig at huske på er, at det er den lille ny, der skal tilpasse sig de vante rutiner, ikke omvendt. Og ja, det er ærgerligt at vække en sovende baby, men kan være nødvendigt, når den store skal afsted

Men jeg er nu sikker på, at du nok skal klare morgenerne uden problemer

Anmeld

30. oktober 2014

Hvem?

om halvanden uges tid starter min kæreste på arbejde igen efter hans to ugers barsel..

han møder kl. 7 hver morgen. Dvs jeg skal stå alene med nu 2 børn. En på tre og en på to uger. Lige nu må jeg indrømme at jeg ikke kan se mig ud af, hvordan det skal foregå.

Sørg for at gøre det samme i samme rækkefølge hver morgen, således den store hurtig fanger en rytme,

Her er manden kørt, når vi står op - så jeg har altid haft drengene alene om morgen.
De er nu 1, 3 og 4 år, vores morgner ser således ud:

- Vågner og de store går på toilet
- Så tøj og sat hår og børstet tænder
- Derefter morgenmad
- Så 10-15 min leg (der sættes et æggeur, på den måde ved de, at når uret ringer, skal vi ud af døren)
- Så sko, jakke og hue på

Også afsted

Det funger super godt hos os

Anmeld

30. oktober 2014

Rockertand

Står alene med 3 børn hver morgen.

Planlægning, planlægning, planlægning.....

Aftenen før smøres madpakke, der findes tøj frem, tasker pakkes, alt gøres klar.

Jeg står op kl. 5 og gør mig klar, så vækker jeg ungerne kl. 6, den største først og så nedefter, vi nusser lidt først og så hjælper jeg med det, de skal have hjælp med og går videre til den næste, mens den ældre bliver færdig, når man har fået tøj på og været på badeværelset, så må man se lidt fjernsyn, hvis man kan nå det (gulerod til at blive hurtig færdig), og kl. 6.45 går vi ud og får overtøj og sko på, og så hjælper alle med at komme ud i bilen og få sele på, og jeg kører rundt og afleverer og møder nogenlunde afslappet kl. 8.00. De spiser morgenmad i institutionerne, men så hygger vi 700 derudad i weekenden ved morgenbordet.

Anmeld

30. oktober 2014

Sujan

Jeg er alene med en på 2,5 år og en på 5 uger.. Jeg var også rigtig nervøs i starten og tænkte at det klarede jeg aldrig, men som andre skriver så er det bare vigtigt at finde en fast rutine. Jeg er så heldig at den lille sover rigtig godt. Hun vågner gerne og får mad omkring kl. 5-5.30 når hun så er færdig vækker jeg den store og klare m orgenrutinerne inden jeg får pakket dem begge og afsted... Kan gerne nå hjem igen inden lillesøster vågner igen og skal have mad... Nogle morgener kører det bare og andre tager så lidt længere tid. Den store er god til at forstå det hele og hjælper godt til:-) 

går meget bedre end forventet... 

Anmeld

31. oktober 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Sujan skriver:

Jeg er alene med en på 2,5 år og en på 5 uger.. Jeg var også rigtig nervøs i starten og tænkte at det klarede jeg aldrig, men som andre skriver så er det bare vigtigt at finde en fast rutine. Jeg er så heldig at den lille sover rigtig godt. Hun vågner gerne og får mad omkring kl. 5-5.30 når hun så er færdig vækker jeg den store og klare m orgenrutinerne inden jeg får pakket dem begge og afsted... Kan gerne nå hjem igen inden lillesøster vågner igen og skal have mad... Nogle morgener kører det bare og andre tager så lidt længere tid. Den store er god til at forstå det hele og hjælper godt til:-) 

går meget bedre end forventet... 

Hvor er det dejligt at høre. Det lyder til, at du har fundet dig godt til rette med dine to piger? jeg har tit tænkt på dig. Stort kram fra Line

Anmeld

31. oktober 2014

Sujan

SØS skriver:

Hvor er det dejligt at høre. Det lyder til, at du har fundet dig godt til rette med dine to piger? jeg har tit tænkt på dig. Stort kram fra Line

Det har jeg:-) det er da super hårdt.. Men har fundet en god rytme og den lille er nem:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.