Sove ude i barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. oktober 2014

missehxx

Hej piger. Jeg er helt ny på dette område. Jeg har belsuttet at min søn på knap 6 mdr skal til at lære at sove i barnevogn, da det er nemmest når han skal i dagpleje. Jeg har ikke gjort det indtil nu, fordi jeg er SÅ bange for at give ham for meget eller for lidt tøj på..

Så er kommer en masse spørgsmål...

Hvor megeget tøj har jeres på i barnevognen lige for tiden?

Bruger i voksipose/lignende, og hvorfor? Og hvordan ligger de i sådan en? Skal de have armene indeni også?

Jeg har læst de kun må sove ude i 2 timer, hvad så hvis de sover længere? Tvivler på dagplejeren tager dem ind efter 2 timer hvis de sover?

Er der ikke nogen der kan komme med en masse gode råd. Jeg er faktisk utrolig nervøs for det, og har altid sagt at han aldrig kom til at sove i barnevogn, men nu har jeg altså besluttet mig for at han bliver nødt til at lære det..

Håber i kan komme med en masse guldkorn! Jeg har virkelig brug for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Missy_B

Lige pt har mit barn alm tøj, tyk trøje, vanter, sutsko og dyne (20 mdr)

En på 6 mdr ville jeg nok putte i voksi, og så bare i alm tøj og en hue hvis det er meget koldt.

Føl dig frem - er dit barn koldt/varmt når det vågner, og klæd på efter det.

2 timer har jeg aldrig hørt var max - dog har jeg hørt at børn ikke må sove ude i kraftig tåge eller når de har feber. Mit barn har dog altid sovet ude , dog altid i carport.

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh det med tøj er jo forskelligt fra barn til barn. Hvor Varme de er.

du skal jo dybest set bare komme ham i det samme som hvis du skulle ud og gå en tur med vognen. 

Hvis du ikke har en voksi lignende ting, så ville jeg i dette vejr bruge alm tøj, en fleecedragt med hænder, fødder og hue (Hummels fx) og så dyne på.  

du kan mærke på barnet i nakken om det er for lidt, for meget eller tilpas med tøj. Hvis han er fugtig er det for meget, er han kold er det for lidt, er han tilpas er det perfekt.  

og de må sove så længe de vil og i alt slags vejr ned til -10grader.

Anmeld

30. oktober 2014

Masig

Jeg har aldrig hørt at de kun må sove ude i to timer. De sover super godt uden for i den friske luft, så bare ud med ham (medmindre det er koldere end -10 grader eller meget tåget) 

Vores dreng på 2 ligger i en sovepose, og har kun sit alm tøj på og evt en ekstra trøje hvis det er lidt køligt. Når det bliver frost får han en fleece drag, tykke strømper, vanter og hue på...

En på 6 mdr, ville jeg nok lægge i en voksi-lignende tingest. De varmer rigtig godt, så de skal ikke have voldsomt meget tøj på i øjeblikket. Jeg ville nok give ham alm tøj på, en fleece trøje udover her hvis det er relativt kold, en lille hue og evt et par tynde vanter hvis ikke hænderne kommer indenfor voksien.... Kommer jo også an på hvor varm han er generelt og hvordan vejret er.

De første par dage, går du bare ud og lige mærker ham i nakken, mens han sover, om han har den rette temperatur, og så finder du hurtigt ud af hvor meget tøj han skal have på... 

Anmeld

30. oktober 2014

L&V

missehxx skriver:

Hej piger. Jeg er helt ny på dette område. Jeg har belsuttet at min søn på knap 6 mdr skal til at lære at sove i barnevogn, da det er nemmest når han skal i dagpleje. Jeg har ikke gjort det indtil nu, fordi jeg er SÅ bange for at give ham for meget eller for lidt tøj på..

Så er kommer en masse spørgsmål...

Hvor megeget tøj har jeres på i barnevognen lige for tiden?

Bruger i voksipose/lignende, og hvorfor? Og hvordan ligger de i sådan en? Skal de have armene indeni også?

Jeg har læst de kun må sove ude i 2 timer, hvad så hvis de sover længere? Tvivler på dagplejeren tager dem ind efter 2 timer hvis de sover?

Er der ikke nogen der kan komme med en masse gode råd. Jeg er faktisk utrolig nervøs for det, og har altid sagt at han aldrig kom til at sove i barnevogn, men nu har jeg altså besluttet mig for at han bliver nødt til at lære det..

Håber i kan komme med en masse guldkorn! Jeg har virkelig brug for det.

Hvordan ka det være du ik har villet ha ham til at sove i barnevogn?? 

Har aldrig hørt om det med max 2 timer. Mine sover tol de vågner for der er forskning der viser det er usundt at vække børn..

Mine sover i voksi og deres inde tøj dvs. Body, bukser strømper og sutsko og måske en tynd hue.

Du ska jo bare gøre det samme som du har gjord indtil nu mht putning men det kræver nok lidt tilvænning når nu dit barn er så stort

Anmeld

30. oktober 2014

Nea85

Ida på lige knap 8 måneder ligger i SleeBee med sommerdyne. Hun er ikke et særlig varmt barn og lige i øjeblikket har hun, udover det almindelige tøj (uldbody, bluse, bukser og strømper) en uld/bomulds-elefanthue, varm trøje, futter og vanter (især om morgenen hvor det er lidt køligere) på, når hun sover.

Når det bliver lidt koldere kommer der en ekstra dyne i SleeBee'n, og så får hun nok en fleece- eller ulddragt på udenpå det almindelige tøj.

Jeg ville anskaffe mig en voksi/SleeBee pose, hvis jeg var dig. De er simpelthen GULD værd!

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng på knap 3 måneder er lige begyndt at sove i en voksipose. Imorges (kl. 7.45) havde han et par almindelige bukser, tykke sokker,  body, tynd trøje og hur på. Senere på dagen - det samme, ubdtagen trøjen 

når det begynder at blive koldere får han nok en fleecetrøje på

Anmeld

30. oktober 2014

Skouboe

Begge mine har sovet i en normal voksi med ulddyne i, kun med hue og vanter på og ellers deres normale tøj. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.