Sammensatte drengenavne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.165 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. august 2009

mor_sabina

Jeg går sådan og fifler med navne ind imellem og er gået hen og blevet fan af sammensatte navne. Min søn kom til at hedde Phillip Emil og hvis jeg en dag skulle få en pige har jeg NAVNET men siger det ikke til nogen Men skulle jeg få en dreng igen bliver det svært. Har i ideer til sammensatte drengenavne? Evt med navnene Calvin, Samuel eller Jullian!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

AstridM

Vi har haft en del men de er alle engelsk.

Milo james er et af dem

Vi har nogen grimme eksempler i vores omgangskred. Rune-sten og Tom (eske til efternavn) og torkild-egon og Egon-alexander.

Jeg sytnes man skal tænke over 2 ting når man vælger. Det er at vi lever i et mere og mere internationalt samfund med adgang til nettet, så er det ikke fedt at hedde noget der er umuligt at forklare eller udtale feks på engelsk.

Der ud over om man bliver drillet med det. Personligt har Astrid været et helvede fordi jeg er den eneste i min årgang der blev det døbt det og gennemsnitsalderen da jeg fik det var 81 år.

Jeg kan personligt godt lide Casper og eilias. 

Anmeld

22. august 2009

MetteT

Syns også bare så godt om sammensatte navne, men li som dig syns jeg også det er vildt svært.. Syns faktisk det bedste navn man kan sætte som nummer 2 er Emil, det lyder bare bedst.. Kan bare ikke finde andre...
og Emil passer bare til næsten alle navne.. Men det dur jo ikke til nummer 2 også...
Hmm... Ikke til meget hjælp..

Knus Mette

Anmeld

22. august 2009

mor_sabina

MetteT skriver:

Syns også bare så godt om sammensatte navne, men li som dig syns jeg også det er vildt svært.. Syns faktisk det bedste navn man kan sætte som nummer 2 er Emil, det lyder bare bedst.. Kan bare ikke finde andre...
og Emil passer bare til næsten alle navne.. Men det dur jo ikke til nummer 2 også...
Hmm... Ikke til meget hjælp..

Knus Mette

Nej det er også der jeg er gået i stå men synes jo også nummer to skal have to navne. hmm der er heldigvis ikke nogen på vej foreløbig så der er jo tid nok

Anmeld

22. august 2009

mor_sabina

AstridM skriver:

Vi har haft en del men de er alle engelsk.

Milo james er et af dem

Vi har nogen grimme eksempler i vores omgangskred. Rune-sten og Tom (eske til efternavn) og torkild-egon og Egon-alexander.

Jeg sytnes man skal tænke over 2 ting når man vælger. Det er at vi lever i et mere og mere internationalt samfund med adgang til nettet, så er det ikke fedt at hedde noget der er umuligt at forklare eller udtale feks på engelsk.

Der ud over om man bliver drillet med det. Personligt har Astrid været et helvede fordi jeg er den eneste i min årgang der blev det døbt det og gennemsnitsalderen da jeg fik det var 81 år.

Jeg kan personligt godt lide Casper og eilias. 

Det er et rigtig godt bud den bliver lige skrevet på listen
Men sikke da et par eksempler synes egentlig også det lyder godt når det ender på aleexander hvis der er et kort navn inden.
Fordelen ved sammensatte navne er at man kan vælge et navn som ikke alle har uden at det er alt for anderledes.
Men man skal altid tænke over hvilke øgenavne der kan forbindes med det og i hvor høj grad de vil blve mærket med det.

Anmeld

23. august 2009

Musen5

Altså.... jeg ville helt sikkert sige Gabriel Kian da det er dt vores søn skal hedde sååååå.....

/mette 38+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.