Barsel på sosu udd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
9 svar
1 synes godt om
28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg står i den situation at jeg skal starte på sosu-hjælper uddannelsen her til december og har lige fundet ud af at jeg er blevet gravid. Dette betyder så at jeg ikke når at blive færdig med uddannelsen, før jeg har termin. Ved i om der er mulighed for at komme på barsel under denne uddannelse? PS. Er ikke medlem af en a-kasse endnu. Håber i kan hjælpe mig.

kh mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

DortheL

Hej alle. Jeg står i den situation at jeg skal starte på sosu-hjælper uddannelsen her til december og har lige fundet ud af at jeg er blevet gravid. Dette betyder så at jeg ikke når at blive færdig med uddannelsen, før jeg har termin. Ved i om der er mulighed for at komme på barsel under denne uddannelse? PS. Er ikke medlem af en a-kasse endnu. Håber i kan hjælpe mig.

kh mig

Det er en uddannelse, hvor man skriver kontrakt med en kommune, ikke? Ergo er du jo ansat, og de skal betale din barsel. Sådan mener jeg, det er. 

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Det er en uddannelse, hvor man skriver kontrakt med en kommune, ikke? Ergo er du jo ansat, og de skal betale din barsel. Sådan mener jeg, det er. 

Okay tak for svar. Håber at det er rigtigt, så jeg kan være mere rolig.. Ellers må jeg prøve at kontakte en Studievejleder. 

Anmeld

28. oktober 2014

L-Mortil3

Du kan være ganske rolig :-) der er løn under barsel :-) been there done that 

men hver obs på de kan være så frække at bede dig opsige din kontrakt og gå på KH, og det siger du selvfølgelig nej til.

Anmeld

28. oktober 2014

Hønsemor

Du kan sagtens gå på barsel under uddannelsen

Det bliver gerne tilrettelagt sådan at du enten går fra før eller efter enten skole el. praktik, så du ikke skal stoppe midt i en af delene, men starter op med en af dem

Men et rigtig godt råd, skynd dig at melde dig ind i både a-kasse og fagforening, da nogle kommuner er rigtig stride ved deres elever

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hønsemor skriver:

Du kan sagtens gå på barsel under uddannelsen

Det bliver gerne tilrettelagt sådan at du enten går fra før eller efter enten skole el. praktik, så du ikke skal stoppe midt i en af delene, men starter op med en af dem

Men et rigtig godt råd, skynd dig at melde dig ind i både a-kasse og fagforening, da nogle kommuner er rigtig stride ved deres elever

Okay, takker for de gode svar ved i så hvad man får i løn under barselen? Er det bare det samme som selve elevlønnen?

Anmeld

28. oktober 2014

L-Mortil3

Anonym skriver:

Okay, takker for de gode svar ved i så hvad man får i løn under barselen? Er det bare det samme som selve elevlønnen?

Det er det samme som elevløn  indtil baby er (jeg mener det er) 6 mdr så er det barsels dagpenge og pga den lave elevløn får du endnu mindre udbetalt , omkring 4000kr

Anmeld

28. oktober 2014

JH12

Jeg er lige blevet udlært og jeg gik i klasse med en som blev gravid og som skulle på barsel.. 

Man har 3 måneders prøve tid, og den gælder kun når man er i praktik.. 

Og hende i min klasse blev opsagt inden de 3 måneders prøvetid fordi de fandt ud af hun var gravid.. 

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Okay Hmm. Det lyder da ikke så godt. . ���� troede ikke bare at de kunne fyre en på den måde.

Anmeld

28. oktober 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Okay Hmm. Det lyder da ikke så godt. . ���� troede ikke bare at de kunne fyre en på den måde.

De må heller ikke fyre en gravid uanset prøvetid eller ej!

Problemet lægger lidt i at det hurtigt kan blive ord mod ord. Så det gælder om at have ens beviser og derfor gemme alt! Jeg ringede og fortalte min uddannelsesansvarlige det og bagefter sendte jeg en sms med det jeg havde fortalt om og vi aftalte via sms og mail at jeg skulle sende kopi af min vandrejournal = bevis for mig på at hun var oplyst om min graviditet og det besværliggøre en fyring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.