Flyverdragt - alder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
9 svar
3 synes godt om
27. oktober 2014

CroQuis

Hej

Jeg er førstegangsmor og har en datter fra Januar. 

Hun er 9.5 mdr og om 1 måned starter hun indkøring i vuggestuen, også starter hun helt når hun er 11 mdr.

Hun kan hverken kravle eller gå, men det kommer hun vel til 

Jeg påtænker at hun skal have en flyverdragt? men nogle siger at det ikke er nødvendigt i den alder og flere ikke har flyverdragt til deres barns første vinter..

SÅ.. ved hvilken alder er en flyverdragt nødvendigt?
Og er der måske andre ting der skal tænkes over, fx hvor meget vi kører, hvor meget de er ude i vuggestuen, hvor ofte vi går tur i barnevogn osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

SHERO

Min søn havde ikke flyverdragt den vinter han blev et år, for de var ikke meget ude i dagplejen. Den mindste på 9 måneder har fået en billig en fra Lidl til 149 kr.. Tror dog ikke den kommer meget i brug heller...

Anmeld

27. oktober 2014

Happiness

Nikoline er fra Februar, og starter inst. her 1. december. Vi har købt en flyverdragt til hende. Tror ikke de er meget ude, men synes hun skulle have en. Og hvis de er ude, sidder de små babyer ikke på jorden. Så den behøver ikke være vandtæt. 

Men her er det mere fordi hvis der kommer sne, skal hun da ud og "kælke" med storebror og sådan. Man kan tit finde brugte dragter i str 74-80-86 til omkring 100kr.

Anmeld

27. oktober 2014

stm2812

CroQuis skriver:

Hej

Hun er 9.5 mdr og om 1 måned starter hun indkøring i vuggestuen, også starter hun helt når hun er 11 mdr.

Jeg påtænker at hun skal have en flyverdragt? men nogle siger at det ikke er nødvendigt i den alder og flere ikke har flyverdragt til deres barns første vinter..

Og er der måske andre ting der skal tænkes over, fx hvor meget vi kører, hvor meget de er ude i vuggestuen, hvor ofte vi går tur i barnevogn osv?

Min datter havde flyverdragt sin første jul hvor hun har været 8 mdr. Men vi var også meget udendørs og selvom hun ikke kunne gå var hun ude og lege i sneen med os Og det virkede hun til at nyde

Men her sov hun også i flyverdragten i barnevognen når det var koldt. Jeg kunne ikke forestille mig ikke at have en flyverdragt til et barn i den størrelse, så jeg ville selv klart anbefale jer at købe en. 

Anmeld

27. oktober 2014

Nystart

Jeg ville helt sikkert købe en.... Om ikke andet så en brugt... 

Anmeld

27. oktober 2014

De3Guldklumper

Ville klart købe en flyverdragt. 

Min datter fra jan 14 er ude hver dag i dp og er nede på jorden/sandkassen. 

Anmeld

27. oktober 2014

Clisolka

Jeg ville købe én - det har jeg gjort til mine børn i den alder 

Min datter kom stort set aldrig ud, da hun var i den alder. Vuggestuen beholdte de små inde indtil jan. måned, hvor sneen var væk igen 

Lillebror derimod, han er nu snart 14 mrd. og tæt på selv at gå, så selvfølgelig har jeg købt en dragt til ham. Han er ude hver dag, uanset vejret, så han skal pakkes godt ind. Jeg har købt en brugt Hummel-dragt til ham på Trendsales for næsten ingen penge. Den var sat meget ned i pris kun pga. et par oliepletter - herregud 

Anmeld

27. oktober 2014

CroQuis

1000 tak for jeres svar 

Så må jeg hellere se om jeg kan finde den jeg har i tankerne til en fornuftig pris 

Anmeld

27. oktober 2014

missehxx

Jeg har købt en flyverdragt til min søn som er kamp 6 mdr.

tænker at han da skal med ud i sneen til vinter ��

Anmeld

27. oktober 2014

Pikku Myy

CroQuis skriver:

Hej

Hvisjeg var dig ville jeg spørge vuggestuen. Det er forskelligt fra institution til institution hvor meget og hvordan børnene er ude, når de er i den alder. Nogen sidder i barnevognen og kigger på, mens man andre  lader børnene kravle lidt rundt på jorden. Det sidste kræver varmere påklædning end det første.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.