Bange for at gå rundt i offentligheden pga IS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
11 svar
5 synes godt om
27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Har skrevet i denne kategori selvom jeg ikke er diagnosticeret eller noget. 

Men efter alt der her med isis og muslimer der angriber tilfældige "vantro" på gaden er jeg så bange for at tage til Kbh og andre større steder.

jeg er så bange for at miste min lille datter på 1 år, eller at hun skal undvære mig

jeg drømmer dagligt de mest forfærdelige ting og tænker om dagen forskellige scenarier om at de kommer herhjem og dræber os. Jeg elsker bare min lille pige så højt

Er der Intet man kan gøre? Det er forfærdelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Men efter alt der her med isis og muslimer der angriber tilfældige "vantro" på gaden er jeg så bange for at tage til Kbh og andre større steder.

jeg er så bange for at miste min lille datter på 1 år, eller at hun skal undvære mig

jeg drømmer dagligt de mest forfærdelige ting og tænker om dagen forskellige scenarier om at de kommer herhjem og dræber os. Jeg elsker bare min lille pige så højt

Åh hvor er der synd for dig at du skal have det så dårligt. Det er også en forfærdelig og brutal organisation ISIS. Jeg har selv haft nogle slemme mareridt, efter de henrettelser på uskyldige gidsler, hvor jeg ikke har turde falde i søvn igen. Tror det handler meget om ens psyke, og jeg er heller ikke særlig stærk når det kommer til sådan noget. Bliver også bange, dog ikke i så slem en grad som dig overhovedet. 

Ville tage kontakt til din læge, og fortæl h*m hvordan du har det, og om dine skræk scenarier. Det du har er en stærk form for angst er jeg sikker på. Din læge kan henvise til til en psykolog eller noget kognitiv terapi. Jeg tror det vil hjælpe dig. 

Håber du snart får det bedre, og bliver bedre til at lægge det væk. Stort kram til dig. 

Anmeld

27. oktober 2014

EAF

Anonym skriver:

Det må være grusomt at have den slags overvældende tanker 

Men tror, hvis det er dig muligt, at du skal sætte det i perspektiv til hvad der ellers kan ske når du går en tur - eller tager et sted hen, at risikoen for at der sker noget ihvertfald med IS-henseende er minimal og at de tanker du får fængsler dig hjemme. En snak med din læge, som jeg håber er forstående, kan hjælpe dig til videre afklaring om dine tanker er almindelige eller har brug for større udredning  

Jeg ved dog at nogen tanker når man er mor eller far er altoverskyggende i frygt for at miste sit barn og helt naturlige  

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Åh hvor er der synd for dig at du skal have det så dårligt. Det er også en forfærdelig og brutal organisation ISIS. Jeg har selv haft nogle slemme mareridt, efter de henrettelser på uskyldige gidsler, hvor jeg ikke har turde falde i søvn igen. Tror det handler meget om ens psyke, og jeg er heller ikke særlig stærk når det kommer til sådan noget. Bliver også bange, dog ikke i så slem en grad som dig overhovedet. 

Ville tage kontakt til din læge, og fortæl h*m hvordan du har det, og om dine skræk scenarier. Det du har er en stærk form for angst er jeg sikker på. Din læge kan henvise til til en psykolog eller noget kognitiv terapi. Jeg tror det vil hjælpe dig. 

Håber du snart får det bedre, og bliver bedre til at lægge det væk. Stort kram til dig. 

Tak for dit svar

ja, det er alle de dumme videoer og billeder på facebook. Forleden så jeg at en lille pige på min datters alder fik skåret halsen over og jeg tænker så meget over hvordan hun har haft det da det skete, og hvad med moderen..?

og idag en video fra Holland med en kvinde der blev overfaldet med kniv på gaden. Og så det fra Canada osv

det et er ikke hver dag jeg har det sådan, kun når jeg er alene, og kun når min datter sover lur(går stadig hjemme med hende)

så snart min kæreste er hjemme fra job er der intet. 

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Natteravnen skriver:

Det må være grusomt at have den slags overvældende tanker 

Men tror, hvis det er dig muligt, at du skal sætte det i perspektiv til hvad der ellers kan ske når du går en tur - eller tager et sted hen, at risikoen for at der sker noget ihvertfald med IS-henseende er minimal og at de tanker du får fængsler dig hjemme. En snak med din læge, som jeg håber er forstående, kan hjælpe dig til videre afklaring om dine tanker er almindelige eller har brug for større udredning  

Jeg ved dog at nogen tanker når man er mor eller far er altoverskyggende i frygt for at miste sit barn og helt naturlige  

Det er det også

og ja det er fuldstændig rigtigt det du siger.

Anmeld

27. oktober 2014

EnGodMor

Syntes det er rigtigt dumt af dig, og side at se de forskellige videoer med sådanne brutale ting. 

Hvis man ikke kan tåle at se det, så skal man absolut holde sig rigtig langt fra det.ydre

Og jeg mener intet negativt med det overhovedet, men syntes det er dumt, og side at pine sig selv med at se sådanne ting. 

Og som en anden os skriver, tag kontakt til din læge, fortæl Hvordan du har det, at du sider og ser de forfærdelige ting osv.

Så du kan blive sendt videre til en psykolog, og få snakket ud om alt de ting du sider med selv og få snakket ud om alle de grusomme ting. 

Det vil klart med tiden får ro i dine tanker 

Brug tiden på din datter, Gør rent, lav kreative ting, vask bil osv i stedet for at bruge din tid på at se de forfærdelige ting.

Anmeld

27. oktober 2014

Sprit25

Den bedste måde at bekæmpe IS på er ved at fuldstændig ignorer dem! Ikke se de film de ligger ud eller noget som helst. 

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra den slags og opsøge evt din læge til en snak��

Anmeld

27. oktober 2014

Aagaard

Anonym skriver:

Tak for dit svar

ja, det er alle de dumme videoer og billeder på facebook. Forleden så jeg at en lille pige på min datters alder fik skåret halsen over og jeg tænker så meget over hvordan hun har haft det da det skete, og hvad med moderen..?

og idag en video fra Holland med en kvinde der blev overfaldet med kniv på gaden. Og så det fra Canada osv

det et er ikke hver dag jeg har det sådan, kun når jeg er alene, og kun når min datter sover lur(går stadig hjemme med hende)

Du må da slet ikke se sådan nogle ting, når du reagerer sådan på det - der må du altså passe lidt på dig selv.
Jeg kan heller ikke holde til det, så jeg lader være. - Jeg tror meget på at mine familie og venner ville fortælle mig hvis der var en fare som jeg rent faktisk skulle forholde mig til.

Af samme årsag ser jeg ikke tv-avisen eller tv-krimiserier. Jeg kan følelsesmæssigt ikke klare det.

Pas på dig selv

Anmeld

27. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Hvorfor ser du dem, hvis de giver dig de mareridt?

Jeg Ville aldrig se sådan nogle videoer, fordi billederne aldrig vil forsvinde fra mit hoved, ligesom at jeg heller ikke kan klare at se voldtægtsscener. Jeg ser dem ikke, fordi jeg ved at skrækken vil blive I mig.

Lad vær med at se dem.. overhovedet noget der har med små børn at gøre(udover de søde videoer selvfølgelig)

Ved din mand at du har de her tanker? Snak med ham, eller sørg for ikke at være alene.. Og hvis det ikke bliver bedre, jamen så ville jeg give et ring til lægen og fortæller om de tanker.

Men start med at lade vær med at se de videoer.

Og jeg siger kun det her for at hjælpe dig.

Anmeld

27. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

ISIS er uden tvivl en forfærdelig organisation, men medmindre du befinder dig i Mellemøsten, så har du altså ikke noget at frygte fra deres side. Antallet af overfald herhjemme grundet ISIS er minimal, ja i hele den vestlige verden. Især hvis man ser i forhold til f.eks. at der dør mere end et menneske i Danmark om dagen i trafikken. 

Problemet er selvfølgelig hvis det er decideret angst, så er ovenstående fuldstændig ligegyldigt. I så fald skal du kontakte lægen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.