Ammebarn og vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.488 visninger
7 svar
2 synes godt om
27. oktober 2014

Sandratoft

Hvordan har i håndteret overgangen fra hjemmelivet til institutionslivet, når i har et ammebarn?

Alma vil være 7 måneder når hun skal starte, så har 3 måneder endnu, men ved ikke hvilke forberedelser jeg skal gøre mig?

Håber i har lidt råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

bvk

Vi står i samme situation,  dog et vores datter 6 mdr og skal reelt starte i vuggestue om 1 måned... hun er slet ikke interesseret i grød-flaske -mv.

Jeg har talt med vuggestuen,  og de påstår,  at alt løser sig,  når hun begynder dernede. .. 

Men eftersom jeg skal være væk  9 timer pr. dag,  har jeg fået lov at blive hjemme til 1. januar.. 

Men derefter er sundhedsplejerskens og vuggestuens forslag: 

Amning ca kl 6

evt lidt grød med far og søster inden turen går i vuggestue

grød i vuggestuen ca kl 9.30 evt med mme

frokost kl 11,  

lur til kl 14,  frugt og lidt mos

Så burde jeg kunne hente og amme ca kl 15

Så skal hun ellers have mos,  ammes og i seng,  amning igen ca kl 23 og hmm så skulle hun gerne sove til kl 6..

Beklager det blev lidt rodet, men min tlf driller☺

Anmeld

27. oktober 2014

Sandratoft

bvk skriver:

Vi står i samme situation,  dog et vores datter 6 mdr og skal reelt starte i vuggestue om 1 måned... hun er slet ikke interesseret i grød-flaske -mv.

Jeg har talt med vuggestuen,  og de påstår,  at alt løser sig,  når hun begynder dernede. .. 

Men eftersom jeg skal være væk  9 timer pr. dag,  har jeg fået lov at blive hjemme til 1. januar.. 

Men derefter er sundhedsplejerskens og vuggestuens forslag: 

Amning ca kl 6

evt lidt grød med far og søster inden turen går i vuggestue

grød i vuggestuen ca kl 9.30 evt med mme

frokost kl 11,  

lur til kl 14,  frugt og lidt mos

Så burde jeg kunne hente og amme ca kl 15

Så skal hun ellers have mos,  ammes og i seng,  amning igen ca kl 23 og hmm så skulle hun gerne sove til kl 6..

Beklager det blev lidt rodet, men min tlf driller☺

Tak for svar

Ja har også hørt at alt løser sig af sig selv når de starter, men er sikker på at mit barn (som den eneste) ikke vil tilpasse sig

Men god ide med at starte en vuggestue - rytme op

Anmeld

27. oktober 2014

Ciss

Alt afhænger selvfølgelig af afstande osv, men jeg kender til en, som måtte levere sin datter på 6 mndr i vs, og hun brugte sin frokostpause hver dag til at gå til vs'en og amme i starten - men hun arbejdede ret tæt på.

Anmeld

27. oktober 2014

modesty

Sandratoft skriver:

Hvordan har i håndteret overgangen fra hjemmelivet til institutionslivet, når i har et ammebarn?

Alma vil være 7 måneder når hun skal starte, så har 3 måneder endnu, men ved ikke hvilke forberedelser jeg skal gøre mig?

Håber i har lidt råd

Det er vel bare at amme når du plejer udenfor VS-tid, og så kan de give hende flaske/fast føde derovre?

Vil hun gerne tage flaske?

Anmeld

27. oktober 2014

Røverdatter

Sandratoft skriver:

Håber i har lidt råd

Hun er godt nok yngre end min dreng var ved start. Men det gik faktisk overraskende godt hos os. Han omstillede sig bare. Når jeg ikke var der, så var der bare ingen babs. Som sagt - han var jo så 10 måneder, hvilket var lidt anderledes. Og vi ammede til gengæld hele busturen hjem fra dagplejen

Hvor lang tid skal hun være i dp/vs? Når hun ikke er så gammel kunne det måske være en idé at malke ud i flasker og give dem til hende/ham som nu skal have hende Så holder du også produktionen igang, så den stadig er tilpasset hende

Jeg ville for så vidt muligt holde mig til, at mit barn ville få min modermælk frem for mme.

Anmeld

27. oktober 2014

Sandratoft

modesty skriver:

Det er vel bare at amme når du plejer udenfor VS-tid, og så kan de give hende flaske/fast føde derovre?

Vil hun gerne tage flaske?

Hun vil ikke tage flaske, men håber hun vil det når den tid kommer Så kan jeg bare malke ud til hende hvis det er.

Anmeld

27. oktober 2014

Sandratoft

Røverdatter skriver:

Hun er godt nok yngre end min dreng var ved start. Men det gik faktisk overraskende godt hos os. Han omstillede sig bare. Når jeg ikke var der, så var der bare ingen babs. Som sagt - han var jo så 10 måneder, hvilket var lidt anderledes. Og vi ammede til gengæld hele busturen hjem fra dagplejen

Hvor lang tid skal hun være i dp/vs? Når hun ikke er så gammel kunne det måske være en idé at malke ud i flasker og give dem til hende/ham som nu skal have hende Så holder du også produktionen igang, så den stadig er tilpasset hende

Jeg ville for så vidt muligt holde mig til, at mit barn ville få min modermælk frem for mme.

Hun vil ikke tage flaske, men håber jeg kan overtale hende Har også hørt at de er nemmere at lokke med flaske når moderen ikke er i nærheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.