3.gangs fødsel og efterforløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
6 svar
1 synes godt om
27. oktober 2014

LLT.

Godmorgen de damer

ak ja, nu siger den 39+5 og tanker om fødsel og efterfølgende det at have 3 børn presser for alvor på. Så ville lige høre:

hvornår fødte du 3.gang vs de andre gange? - her 1.gang 39+1 og 2.gang 40+3.

Hvordan forløb 3.fødsel vs. De andre? 

Hvordan har det været at gå fra 2 til 3 børn?? Her vil de være hhv. 4,6 år og  2,5 år

på forhånd tak og god dag til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

lineog4

Min 3. Og 4. Fødsel var begge provokeret i gang, men ved den 3. Fik jeg "kun" prikket vandet 4 dage over tid som var den samme tid jeg havde født hans storesøstre, og fødslen var super nem måske også fordi jeg havde født 11 mnd for inden og jeg var mentalt et andet sted under fødslen.

Da vi gik fra to børn til 3 var alderen 7 år og 2,9 år for de store, og det var både helt fantastisk men også hårdt. For hvor vi før var en voksen pr barn var vi nu pludselig en for lidt, så når de alle 3 havde hvert deres behov der stak i hver sin retning så blev vi nød til at lade en vente - og synes desværre ofte det blev midterbarnet. Vi fik en nem nummer 3 (4) men han krævede jo nu en gang det en baby krævede.

Men nu hvor de er 4,7 og 11 så tænker jeg ikke over der 3 og kunne sagtens have et par stykker mere i flokken.

Anmeld

28. oktober 2014

LLT.

lineog4 skriver:

Min 3. Og 4. Fødsel var begge provokeret i gang, men ved den 3. Fik jeg "kun" prikket vandet 4 dage over tid som var den samme tid jeg havde født hans storesøstre, og fødslen var super nem måske også fordi jeg havde født 11 mnd for inden og jeg var mentalt et andet sted under fødslen.

Da vi gik fra to børn til 3 var alderen 7 år og 2,9 år for de store, og det var både helt fantastisk men også hårdt. For hvor vi før var en voksen pr barn var vi nu pludselig en for lidt, så når de alle 3 havde hvert deres behov der stak i hver sin retning så blev vi nød til at lade en vente - og synes desværre ofte det blev midterbarnet. Vi fik en nem nummer 3 (4) men han krævede jo nu en gang det en baby krævede.

Men nu hvor de er 4,7 og 11 så tænker jeg ikke over der 3 og kunne sagtens have et par stykker mere i flokken.

Tusind tak for dit svar

jeg har tid ved jordmoder i dag som vil se om hun kan løsne hinder, er meget besværet denne gang pga. Der er for meget fostervand.. Er meget spændt på fødslen for synes jeg har læst SÅ meget om at 3.gang er en rigtig drille fødsel for mange?

Lige netop det med at mangle et sæt hænder har vi snakket meget om, men man finder vel med tiden en rytme? Og må så gøre sit aller bedste for at opfylde alles behov

Anmeld

31. oktober 2014

LLT.

andre der vil fortælle lidt? 

Lillesøster har nemlig ikke travlt med at kigge ud 

Anmeld

31. oktober 2014

Rockertand

LLT. skriver:

Tusind tak for dit svar

jeg har tid ved jordmoder i dag som vil se om hun kan løsne hinder, er meget besværet denne gang pga. Der er for meget fostervand.. Er meget spændt på fødslen for synes jeg har læst SÅ meget om at 3.gang er en rigtig drille fødsel for mange?

Lige netop det med at mangle et sæt hænder har vi snakket meget om, men man finder vel med tiden en rytme? Og må så gøre sit aller bedste for at opfylde alles behov

3. gang var en drømmefødsel, hvorimod nr. 2 var en lidt mere træls oplevelse (alt for hurtig). Jeg har også hørt det med nr. 3, men spørgsmålet er, om det ikke bare er en sejlivet myte. 

Jeg var super-fødende med totalt overblik og overskud ved min 3. fødsel, og hvis vi havde fået lov, var vi taget hjem umiddelbart efter fødslen (altså direkte fra fødebriksen), men der var jo så meget papirarbejde og snak frem og tilbage, så der gik lige et par timer.

Vi valgte, at vi var alene med den lille ny 1 døgn inden vi fik søskende hjem, og det var bare den bedste beslutning af alle, vi var så meget i overskud og harmoni, vi var udhvilede og havde nydt den lille alene, vi havde mulighed for kærestetid, hvor vi bare lå og holdt om hinanden, vi fik mad udefra og lavede absolut intet udover at blive nyforelskede igen, og de store havde bare hygget sig så meget med bedsteforældrene. Det kan klart anbefales.

Anmeld

31. oktober 2014

Christine

LLT. skriver:

Godmorgen de damer

ak ja, nu siger den 39+5 og tanker om fødsel og efterfølgende det at have 3 børn presser for alvor på. Så ville lige høre:

hvornår fødte du 3.gang vs de andre gange? - her 1.gang 39+1 og 2.gang 40+3.

Hvordan forløb 3.fødsel vs. De andre? 

Hvordan har det været at gå fra 2 til 3 børn?? Her vil de være hhv. 4,6 år og  2,5 år

på forhånd tak og god dag til alle

Nu har jeg fået ks alle tre gange, så kan desværre ikke svare på noget mht fødsel. Men lillepigen er 11 dage gammel i dag og vi føler os ærligt talt hårdt spændt for! Dels fordi jeg fysisk ikke kan så meget og har haft mange smerter, men også fordi de to store blev syge da hun var 6 dage gammel og det er simpelthen så hårdt at have to syge børn, være "handicappet" mor og så have en nyfødt.

Så mit bedste råd er nok at holde ambitionsniveauet lavt i starten og evt. udsætte barselsbesøg til efter de første 14 dage, hvor baby jo stadig er ny og lækker. Og så for pokker indskærpe at ingen syge børn kommer på barselsbesøg 

Her er børnene 6 og 3 år og så lille ny. Det er også lidt besværligt at de store skal afleveres forskellige steder. Men jeg håber da det bliver nemmere med tiden 

Anmeld

31. oktober 2014

VNB

Følger lige nysgerrigt med her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.