Mærkelig følelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. august 2009

Katriine

Hej ..
Jeg er ny herinde og er i 33 uge med en lille pige, og indtil igår har min graviditet gået rigtig godt ..  
Men oplevede en rigtig mærkelig følelse igår imens jeg bare sad og slappede af, det føltes som om der var nogle der ruskede hende helt vildt inde i maven som om hun fik spasmer på en eller anden måde (Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det)..  Jeg ringede til jordemoderen og kom derop og hun tjekkede mig og der var selfølgelig ikke noget galt, nu er det så sket to gange igen idag.. Men ville gerne vide om der er andre der har oplevet det før? For man kunne da godt blive bange for at der måske var nogle galt :/ ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

TbCp

Katriine skriver:

Hej ..
Jeg er ny herinde og er i 33 uge med en lille pige, og indtil igår har min graviditet gået rigtig godt ..  
Men oplevede en rigtig mærkelig følelse igår imens jeg bare sad og slappede af, det føltes som om der var nogle der ruskede hende helt vildt inde i maven som om hun fik spasmer på en eller anden måde (Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det)..  Jeg ringede til jordemoderen og kom derop og hun tjekkede mig og der var selfølgelig ikke noget galt, nu er det så sket to gange igen idag.. Men ville gerne vide om der er andre der har oplevet det før? For man kunne da godt blive bange for at der måske var nogle galt :/ ..

JA!!! Det prøvede jeg også men har aldrig hørt andre fortælle det før....
Jeg blev helt bange for om hun havde epilepsi eller noget for det føltes virkelig mærkeligt. Præcis som du beskriver det!
Vi har fået en sund og rask datter...

Kunne jordmoderen ikke sige noget om det?

Anmeld

22. august 2009

Pige2009

Jeg har også oplevet det flere gange og jeg er 34 uger henne idag. Alt ser fint ud, så jeg tror ikke det er noget at bekymre sig om. Jeg gør i hvert fald ikke...

Hilsen Linda 33+0

Anmeld

22. august 2009

Ayasmor

Min svigerinde prøvede det også gentagende gange med min niece.. Og som du fik hun at vide på fødegangen at der intet var at se.. Jeg har den dag idag en sund og rask niece på 4½år.. Kunne de ikke sige noget om hvad det evt. kunne skyldes, selvom der ikke var noget at se (går ud fra at det var strimmel osv. der blev tjekket)

Anmeld

22. august 2009

Katriine

Nej jordemoderen sagde ikke noget om hvad det kunne være for hun vidste det ikke rigtige, hun synes det lød underligt det jeg sagde og om det ikke bare kunne være hikke.  Men det er da godt lige at hører at andre også har prøvet det, så blir man mere rolig for jordemoderen kunne ikke fortælle mig om det var normalt eller noget ..

Anmeld

24. august 2009

Brams

Nej hvor sjovt, det har jeg mærket flere gange og tænkte lidt at det nok bare var mig selv der ikke helt kunne mærke hvad der foregik. Det virker fuldstændig lige som om at der er en der står og ryster hende inde i maven, eller som om hun ikke kan styre hendes ben, eller hvad det nu kan være, der bare ryster helt vildt.

Har dog ikke talt med JM om det, men det kunne jeg da prøve på torsdag og se hvad hun siger. Jeg bliver tjekket ret tit pga. for højt blodtryk og har også været ude for at få kørt en strimmel på fødegangen og der var ingenting i vejen så jeg tror det må være normalt.

Anmeld

24. august 2009

H+S Skjolgborg.

Prøve jeg og en del med min datter jdm sagde det var nok ret sikkert det var pga hun prøve af komme ned i bækken..Så hun røste sig ned i eller hvordan man ellers skal forklar det.
Som en snoretop ned og ligge sig klar.
Min datter er født super sund og rask hjemme i uge 40+1 50 cm og 3150 efter 10 mins press veer.
Jeg opleve det  du beskirver fra uge 32 ca og var tæt på af føde i starten af uge 34 holde mig i meget ro små gåtur og ellers meget på sofaen hvor jeg fik disse tur nogle gange om dagen.

Tro nu alt er ok.Men ellers bleve tjekke igen hvis du er meget urolig.

Mvh henriette 22+6

Anmeld

24. august 2009

Hjaltesmor

Jeg har også haft 'rystelser' i maven, der har fået mig til at tænke epilepsi eller lign. De begyndte omkring uge 25-26, og jeg har dem stadigt (39+3). Nu er de dog blevet meget sjældnere.
Det er dejligt at læse, at der er flere, der oplever dem.

Jeg har forklaret det over for mig selv med, at de små derinde jo bevæger sig noget hurtigere, end vi andre gør og i ryk. Bare tænk på, hvordan hjertelyden lyder. Det går jo også så stærkt, at man ville blive bekymret, hvis man ike vidste bedre.

Anmeld

24. august 2009

EliasMinDejligeSøn<3

har jeg også prøvet mange gange, han går helt amok , tror det nomalt

Anmeld

24. august 2009

Diana...

Jeg har ikke prøvet det selv men en fra min Jdm gruppe har prøvet det, og hun troet den havet  epilepsi men har altså et rask barn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.