Problemer med afføringen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
3 svar
1 synes godt om
26. oktober 2014

MorDk

Min datter fyldte 2 år for en måneds tid siden. Hun har i de sidste 14 dages tid haft "problemer" med at komme af med afføringen. I starten troede vi faktisk, at det var pga. forstoppelse, men det er vi ret sikre på det ikke er. Hun panikker fuldstændigt. Holder sig hele dagen. Går og klynker og siger det gør ondt. At hun vil op til os. Hun vil hele tiden have skiftet bleen også selvom der ikke er noget i den. 

Det eneste der faktisk hjælper er at lade være at tage hende op, men sætte os ned så hun kan krammes... og så bliver hun "vred" over hun ikke bliver taget op hvilket gør hun faktisk kommer af med aff. Vi skifter bleen lige med det samme. Hun "hader" at have aff- i bleen pt. Andre med samme problemer? Hvordan tackler I det? 

Jeg har så ondt af hende men prøver at være cool og ikke pylre for meget men være der og støtte hende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

serinasmor

hmm ... har i prøvet med toilet eller potte ? det lyder lidt som om der er klister i bleen hun ikke kan lide ... sid med hende ... hold hende i hånden og snak med hende imens ... snak evt om at det er her man gør den slags og at både mor far og storebror gør det samme og at det er helt normalt 

Anmeld

26. oktober 2014

MorDk

serinasmor skriver:

hmm ... har i prøvet med toilet eller potte ? det lyder lidt som om der er klister i bleen hun ikke kan lide ... sid med hende ... hold hende i hånden og snak med hende imens ... snak evt om at det er her man gør den slags og at både mor far og storebror gør det samme og at det er helt normalt 

Jeg tror mere hun er skræmt over at det skal ud. Og hun holder sig længe og derfor skal der meget ud og det er som om hun ikke tør "gi slip" .... Hun vil ikke sidde på toilet eller potte når hun skal have aff.

Anmeld

26. oktober 2014

serinasmor

MorDk skriver:

Jeg tror mere hun er skræmt over at det skal ud. Og hun holder sig længe og derfor skal der meget ud og det er som om hun ikke tør "gi slip" .... Hun vil ikke sidde på toilet eller potte når hun skal have aff.

så er der nok ikke andet at gøre end at snakke med hende om det roligt og mange gange... rigtigt mange gange ... evt lade hende komme med jer andre på toilet når i skal sp hun kan se i ikke er bange 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.