Hej piger.
Jeg har er spørgsmål omkring min pige der er 1 måned gammel.. Til jer som ikke kender mig, er hun født for tidlig, og hun er født af en mor med diabetes, så ifølge overlægen skal hun sættes 2 uger mere tilbage. Så eftersom jeg rigtigt ville have termin på torsdag, er hun svarende til en uge 37-38..
Det der er med hende, er at hun om dagen er forholdvis nem, de eneste "problemer" vi har med hende er hendes maveproblemer, som består af en blanding af modermælkserstatning og at hendes tarmsystem er umodent da hun er for tidlig født. Vi laver diverse bevægelser der hjælper mod maven og hun får laktulose.
Hun spiser som hun skal, og har minimum afføring 1 gang dagligt.
Hun sover rigtig fint om dagen, selvfølgelig er hun vågen nogle gange, hvor vi sørger for at aktivere hende godt og holde øjenkontakt.
Når det bliver nat derimod.... Hun vil virkelig ikke sove, og ligger bare og brokker sig, det er sjældent hun rigtig græder igennem, men sådan noget små brokkeri. På trods af hun har ren ble, ikke er sulten og ikke rigtig virker som om hun vil snakkes til, hun gider simpelthen bare ikke sove?
Har i nogle gode tips og tricks til hvordan jeg får vendt denne her rytme om for hende?
Anmeld