Horsens sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. august 2009

rup

Hej piger

Vil høre om der er nogle som skal føde på Horsens sygehus?
Det skal jeg og har stort set kun hørt godt om det.

Jeg står og skal vælge mellem gruppekonsultation eller individuel. Indtil videre har jeg mest lyst til gruppe. Men hvad vælger I og hvorfor?

Rikke 12+1 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

MaleneGærup

Er det hos jordmoderen eller fødselsforberedelse du kan vælge gruppekonsultation???
Er 21 uger henne i dag og har nemlig ikke hørt noget om gruppekonsultationer........

Anmeld

22. august 2009

rup

Det er hos jordmoder.
En gruppe består af 6-8 gravide, som har termin inden for de samme to uger. Man mødes 5 gange under graviliteten samt en gang efter, ca. seks uger efter fødsel. To af gangene er partnere velkommen til at komme med.

Synes det lyder meget spændende og tror jeg fortrækker dette. Måde fordi jeg har mange veninder som bor langt væk. Så det vil være ret at måde nogen, som man kan udveksle erfaringer med. Men også fordi jeg ofte høre om modergrupper, hvor forskelligheden er for stor og dermed går sammenholdet i stykker.
Her er der to muigeher for at møde nogen som man svinger godt med. Hvilket jeg tror er vigtigt.

Anmeld

25. august 2009

SilleElisa

Hej Rup!

Jeg skal føde på Horsens Sygehus - uha jeg glæder mig - har lige fået lavet vandrejournal i dag, og er 9 uger henne!

Kram SIlle 8+5

Anmeld

25. august 2009

rup

SilleElisa skriver:

Hej Rup!

Jeg skal føde på Horsens Sygehus - uha jeg glæder mig - har lige fået lavet vandrejournal i dag, og er 9 uger henne!

Kram SIlle 8+5

Hej
Det kan du godt glæde dig til. Jeg var til første scanning igår. De var rigtig søde og er rigtig glad for at jeg skal føde der.
Jeg blev sat en uge frem, så nu er jeg i uge 14 - dejligt

Rikke

Anmeld

25. august 2009

SilleElisa

Ej hvor dejligt - nu må vi se hvad de siger, jeg har i hvert fald haft styr på sidste mens før. dag, men jo ikke sikkert, at det passer ift. cyklus osv..

Jeg gruer for at skulle derud, sidst der var jeg mega glad da jeg kom derud, men de to der var i lokalet, fortalte mig så at der ikke var noget Det er jo en trist nyhed, når det nu er det man regner med,,

Men nu står jeg og skal til det igen, så jeg krydser fingre, og kan ikke vente på andet!!

Anmeld

26. august 2009

fru danmark

Jeg skal føde på horsens - er sat til 4 marts.
Jeg har kun hørt godt om stedet, og har lige hørt at de skulle have fået lavet afdelingen om, så det var blevet super lækkert miljø, og så patienthotellet ikke ligger i den anden ende af sygehuset mere...

Jeg har valgt gruppekonsultation, fordi jeg tror på at jeg vil få et større udbytte af de samtaler, samt at når man sidder en flok bliver der svaret på flere spg, måske også dem man selv glemmer

Anmeld

26. august 2009

rup

SilleElisa skriver:

Ej hvor dejligt - nu må vi se hvad de siger, jeg har i hvert fald haft styr på sidste mens før. dag, men jo ikke sikkert, at det passer ift. cyklus osv..

Jeg gruer for at skulle derud, sidst der var jeg mega glad da jeg kom derud, men de to der var i lokalet, fortalte mig så at der ikke var noget Det er jo en trist nyhed, når det nu er det man regner med,,

Men nu står jeg og skal til det igen, så jeg krydser fingre, og kan ikke vente på andet!!

Det kan jeg godt forstå. Det er aldrig sjovt. Men krydser fingre for jer.
Jeg har selv været meget nervøs, men det er blevet bedre efter scanningen.
Hilsen Rikke

Anmeld

26. august 2009

rup

fru danmark skriver:

Jeg skal føde på horsens - er sat til 4 marts.
Jeg har kun hørt godt om stedet, og har lige hørt at de skulle have fået lavet afdelingen om, så det var blevet super lækkert miljø, og så patienthotellet ikke ligger i den anden ende af sygehuset mere...

Jeg har valgt gruppekonsultation, fordi jeg tror på at jeg vil få et større udbytte af de samtaler, samt at når man sidder en flok bliver der svaret på flere spg, måske også dem man selv glemmer

Hej
Jeg er sat til 28/2 (min mors fødselsdag). Jeg vil også vælge gruppe, så det kan være vi mødes når vores termin ligger så tæt.
Jeg har ikke hørt at afdelingen er blevet lavet om. Men det er da kun fedt

Hilsen Rikke 13 + 3

Anmeld

30. august 2009

bell-berte

Hejsa

Jeg har født i Horsens 2 gange, fantastiske oplevelser begge gange.

1. gang var en lyn fødsel og jeg fik gennem hele forløbet selv lov at styre, min jdm var lyttende og gjorde ALT for at jeg var glad og tryk.

2. gang blev jeg sat i gang efter et fald, hvor min livmoder tog skade og min datter blev således føst knap 4 uger før. Lægen var utrolig prof, hun lyttede til mine ønsker og vurderede at jeg gerne selv måtte føde trods, hun ville anbefale KS da det var mit eget ønske. Hun gjorde det dog klart at hvis baby fik det skidt ville det gå hurtigt med KS. Jeg fødte 2 sek før narkosen kom ind på stuen og undgik KS, hvilket jeg sætter STOR pris på i dag. Min datter fik 10 i apgar ved første sek og takket været Mette (lægen) fik jeg trods omstændighederne min egne fødsel efter mine egne ønsker.

Jeg har begge gange gået til indiv konsultation, da jeg syntes gruppe kræver meget tid og det er ikke lige mig.

Held og lykke og glæd dig til en fantasktisk oplevelse.

Rikke, der venter nr. 3 til april, men denne gang bliver det en hjemmefødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.