Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
8 svar
1 synes godt om
24. oktober 2014

Alexander&Lærke

Jeg tager p-piller og har gjort det siden jeg var 17.  Er 33 i dag. Kun med pause de 2 gange jeg har fået mine børn. 

Jeg er dog begyndt at få vildsom hovedpine det er kommet igennem det sidste år og gradvis blevet værre og værre sidst hverdag i en uge.

det kommer gerne 4 dage efter jeg er stoppet med pakken, samme dag hvergang. 

Sidst jeg var ved lægen snakkede vi om at der var begyndt at være hovedepine og hun foreslog at jeg tog 2 pakker uden at holde pause. Det er jeg så gået igang med og der går også super godt indtil jeg holder pause bom 4 dage efter, knaldede hovedpine. Er ved at være træt af det i sær efter sidste gang hvor det som sagt var hverdag i en uge. Piller alm panodil zapp hjælper desværre ikke. Har nogle dage tage 2x2 tabl på en dag uden virkning.

Det påvirker min evne til at arbejde, være der for mine børn og mand. Kort sagt jeg holder det ikke ud.

tror jeg er nød til at skifte til anden prævention, men hvad syntes jeg høre om at man bløde hele tiden hvis man har spiral.

hvad kan i anbefale til en som mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2014

Rockertand

Alexander&Lærke skriver:

Jeg tager p-piller og har gjort det siden jeg var 17.  Er 33 i dag. Kun med pause de 2 gange jeg har fået mine børn. 

Jeg er dog begyndt at få vildsom hovedpine det er kommet igennem det sidste år og gradvis blevet værre og værre sidst hverdag i en uge.

Sidst jeg var ved lægen snakkede vi om at der var begyndt at være hovedepine og hun foreslog at jeg tog 2 pakker uden at holde pause. Det er jeg så gået igang med og der går også super godt indtil jeg holder pause bom 4 dage efter, knaldede hovedpine. Er ved at være træt af det i sær efter sidste gang hvor det som sagt var hverdag i en uge. Piller alm panodil zapp hjælper desværre ikke. Har nogle dage tage 2x2 tabl på en dag uden virkning.

Det påvirker min evne til at arbejde, være der for mine børn og mand. Kort sagt jeg holder det ikke ud.

tror jeg er nød til at skifte til anden prævention, men hvad syntes jeg høre om at man bløde hele tiden hvis man har spiral.

Book en tid til præventionssnak med din læge, man bør overveje det grundigt, specielt med din aldersgruppe, hvor man ikke længere bør tage hormonpræparater pga. risici for blodpropper.

Anmeld

25. oktober 2014

Alexander&Lærke

Rockertand skriver:

Book en tid til præventionssnak med din læge, man bør overveje det grundigt, specielt med din aldersgruppe, hvor man ikke længere bør tage hormonpræparater pga. risici for blodpropper.

Den snak har vi taget da jeg begyndte på p piller igen for 2 år siden. Dem jeg får er nogle milde nogen bestående af 2 præperater. Jeg får jævnligt taget blodtryk ved lægen 3 gange om året når recepten skal fornyes. Så det har de tjek på. 

Havde håbet på der var nogen i samme aldres gruppe som fik noget andet som de var glade for i stedet for p piller. ??

Anmeld

25. oktober 2014

modesty

Alexander&Lærke skriver:

Den snak har vi taget da jeg begyndte på p piller igen for 2 år siden. Dem jeg får er nogle milde nogen bestående af 2 præperater. Jeg får jævnligt taget blodtryk ved lægen 3 gange om året når recepten skal fornyes. Så det har de tjek på. 

Havde håbet på der var nogen i samme aldres gruppe som fik noget andet som de var glade for i stedet for p piller. ??

Hvad med kobberspiral? Den anbefalede min gynækolog til mig, hun sagde at hun hørte rigtig gode ting tilbage fra sine patienter.

Anmeld

25. oktober 2014

Alexander&Lærke

modesty skriver:

Hvad med kobberspiral? Den anbefalede min gynækolog til mig, hun sagde at hun hørte rigtig gode ting tilbage fra sine patienter.

Har du selv erfaringer med den? Mht blødninger og om den er sikker mod graviditet? 

Anmeld

26. oktober 2014

Røverdatter

Alexander&Lærke skriver:

Har du selv erfaringer med den? Mht blødninger og om den er sikker mod graviditet? 

Jeg har haft kobberspiral. Fik den dog fjernet i sidste cyklus da den ikke var super god for mig. Men har en veninde som er rigtig glad for den. Har en anden veninde som har hormonspiral. Den koster vist omkring 1300 kr., men den gør netop blødning mildere

Altså jeg vil til nøds kunne bruge kobberspiralen, men den fungerede ikke rigtig hos mig (ekstrem kort cyklus, hvilket vil sige hyppigere blødning, og ligeledes en kraftigere blødning der varede i længere tid end normalt. Derfor blev jeg meget træt til tider...) men som prævention er den jo helt perfekt. Tror ikke man kan sige hvor god den er for én før man har prøvet den i nogle måneder

Anmeld

26. oktober 2014

Vaya

En P-ring kunne måske være en mulighed? En lille gummiring, der sidder i skeden i tre uger, hvorefter man holder en uges pause. Den giver altså stadig en rytme til menstruationen, men indeholder, som jeg husker det kun ét hormon ligesom mini-piller. Den er altså mildere end P-piller.

Mini-piller i sig selv er jo også en mulighed, men her er chancen større for pletblødninger og uregelmæssig menstruation.

Anmeld

26. oktober 2014

EAF

Alexander&Lærke skriver:

Kondom  Er selv 35. 

Anmeld

15. december 2014

christina92

Alexander&Lærke skriver:

Første gang jeg fikspiral pletblødte jeg meget de første 3 mdr. Her anden gang har to Menstruationer været alt på 6 mdr. Og ellers ingenting.  

Så det meget forskelligt men vil gerne anbefale en hormonspiral. Den er skånsomfor kkroppen.  Slet ikke så frygtelig at få lagt op, og holder jo i op til 5 år 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.