Ledig, barsel og bryllup..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. oktober 2014

Anonym trådstarter

Godmorgen alle i skønne damer (og mænd) 

sagen er den.. Jeg blev fyret inden min barsel begyndte så er derfor på kontanthjælp/barsel.. Min kæreste har friet til mig og vi egentlig gerne giftes snart.. Altså er min barsel ikke slut.. Hvordan og hvorledes, mister jeg min barselspenge hvis jeg bliver gift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Godmorgen alle i skønne damer (og mænd) 

sagen er den.. Jeg blev fyret inden min barsel begyndte så er derfor på kontanthjælp/barsel.. Min kæreste har friet til mig og vi egentlig gerne giftes snart.. Altså er min barsel ikke slut.. Hvordan og hvorledes, mister jeg min barselspenge hvis jeg bliver gift?

Så længe du er på barsel får du barselsdagpenge om du er gift eller ej

Anmeld

24. oktober 2014

Flomse

Jeg ved kun, at hvis du er berettiget til dagpenge når du er ledig, så mister du heller ikke dine barselsdagpenge. 

Jeg er ikke klar over, hvis det er på kontanthjælp du skal efter barsel, om det har indflydelse. Men de må altså ikke fyre dig under graviditet eller barsel, så ville nok lige vende den med fagforeningen. De skal ihvertfald have en MEGET god grund til det, og kunne bevise, at det ikke er pga. baby du er blevet opsagt.

Og tillykke med frieriet 

Anmeld

24. oktober 2014

Anonym trådstarter

Abrazos skriver:

Jeg ved kun, at hvis du er berettiget til dagpenge når du er ledig, så mister du heller ikke dine barselsdagpenge. 

Jeg er ikke klar over, hvis det er på kontanthjælp du skal efter barsel, om det har indflydelse. Men de må altså ikke fyre dig under graviditet eller barsel, så ville nok lige vende den med fagforeningen. De skal ihvertfald have en MEGET god grund til det, og kunne bevise, at det ikke er pga. baby du er blevet opsagt.

Og tillykke med frieriet 

Mange tak! :-) Er ikke i fagforening. Blev student og derefter fik jeg arbejde som pædagogmedhjælper, blev gravid (ivf) en lille måned efter jeg var startet. Ringede til fagforening/a-kasse for at melde mig ind, men der sagde de at jeg skulle have stået hos dem og betalt i mindst 1 år og da jeg ikke kunne nå det, sagde de det var åndssvagt at betale. 

Det et fordi min barsel ender april og videregående uddannelse starter i august, så ville forlænge min barsel (så jeg netop ikke skal på kontanthjælp). Og vi ville gerne giftes i maj :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.