Vabel på bv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.311 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. oktober 2014

Sujan

har bare mange problemer med amning:-( lillesøster er snart 4 uger. Efter 1 uge fik jeg sår og begyndte at bruge ammebrikker. Det hjalp og amningen gjorder ikke længere så ondt. Men ellers svier og brænder mine brystvorter hele tiden og gør rigtig ondt når hun tager fat:-( 

jeg ville smide brikkerne men efter 2 døgn er det smertehelvede igen:-( så brikkerne er tilbage. SP mener ikke det er svamp! Måske har jeg raynauds syndrom, men kan man vist ikke gøre så meget ved. 

Nu har jeg fået en gennemsigtig væskefyldt blære på den ene brystvorte hvor det gør mest ondt og har ikke lyst til at lægge hende til:-( skal jeg prikke hul på denne "vabel" eller hvad gør jeg??? 

Er så tæt på at opgive amningen. Er så træt af smerter!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg fik også sådan en.. Gjorde ingenting. Lufttørrede efter amning. Den var væk efter to døgn. 

Jeg havde smerter ved amning i ca 3-4 uger før det "virkede". 

Har hun ordentlig fat? Kunne godt lyde som om hun ikke har.

Anmeld

22. oktober 2014

Sitrani

Sujan skriver:

har bare mange problemer med amning:-( lillesøster er snart 4 uger. Efter 1 uge fik jeg sår og begyndte at bruge ammebrikker. Det hjalp og amningen gjorder ikke længere så ondt. Men ellers svier og brænder mine brystvorter hele tiden og gør rigtig ondt når hun tager fat:-( 

jeg ville smide brikkerne men efter 2 døgn er det smertehelvede igen:-( så brikkerne er tilbage. SP mener ikke det er svamp! Måske har jeg raynauds syndrom, men kan man vist ikke gøre så meget ved. 

Nu har jeg fået en gennemsigtig væskefyldt blære på den ene brystvorte hvor det gør mest ondt og har ikke lyst til at lægge hende til:-( skal jeg prikke hul på denne "vabel" eller hvad gør jeg??? 

Er så tæt på at opgive amningen. Er så træt af smerter!!!

Det tager nogle uger inden det kører... så giv det en chance... min datter havde forkert fat,; og derfor gjorde det meget mere ondt og hun suttede hul på begge brystvorter... jeg ammede grædende i en del dage,  men efter et besøg på barselsgangen med lidt undervisning hjalp det gevaldigt, og jeg ammede hende til hun blev 1 år.....

Anmeld

22. oktober 2014

Sujan

SDD skriver:

Jeg fik også sådan en.. Gjorde ingenting. Lufttørrede efter amning. Den var væk efter to døgn. 

Jeg havde smerter ved amning i ca 3-4 uger før det "virkede". 

Har hun ordentlig fat? Kunne godt lyde som om hun ikke har.

Nej hun må jo have forkert fat på en måde... SP kommer på mandag (der er længe til) der vil jeg prøve at få hjælp... Gruer allerede for næste amning

Anmeld

22. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Sujan skriver:

Nej hun må jo have forkert fat på en måde... SP kommer på mandag (der er længe til) der vil jeg prøve at få hjælp... Gruer allerede for næste amning

Ja det er smertefuldt

Men kan du ikke ringe til sp og forklare dig og bede om et akut visit? Eller ringe til barselsgangen? Det kan være at de er villige til at hjælpe? På trods af de der dage er overskredet. 

Min datter har heller ikke ordentlig fat. Pga jeg ifølge dem på barselsgangen har et par "perfekte sutte-brystvorter" så hun har egentlig kun fat i en anelse mere end dem. Det har resulteret i en del smerter og nok også derfor jeg har været hudløs med sår et par gange. Jeg har både prøvet hvid vabel og blodrød. men de har nærmest hærdet sig nu. Så det kører.

har du prøvet andre ammestillinger? Liggende? Det hjalp en del i starten. 

Det er flot at du kæmper! Det bliver så meget nemmere senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.