brystkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
9 svar
3 synes godt om
21. oktober 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvordan det foregår når man skal tjekkes for bryst kræft?  Har en tid hos lægen den 3 december og hvad kommer der så til at ske efterfølgende?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Valle81

Det må være din egen læge, og hvorfor først så sent?

Ved mistanke skal det gå meget hurtigere end det.

Anmeld

21. oktober 2014

lillespir26

Du bliver mærket på brysterne og hvis de finder noget de ikke helt ved hvad er får du en indkaldelse til afdelingen på Rigshospitalet eller andet hospital 

Anmeld

21. oktober 2014

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Det må være din egen læge, og hvorfor først så sent?

Ved mistanke skal det gå meget hurtigere end det.

min læge har ikke tid før.. bestilte en tid via nettet..

Anmeld

21. oktober 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Ring til din læge mellem 8-9 så får du helt sikkert en akuttid eller en tid før december!

Anmeld

21. oktober 2014

Valle81

Anonym skriver:

Du skal ringe derned, mistanke om noget der minder om noget skal de tage ind med det samm som i samme dag eller næste dag, ikke om 1.5 måned.

Så uanset om det viser sig at være en fedtknude eller blodet, så lov mig at du ringer.

Anmeld

21. oktober 2014

naj88

Jeg vil også opfordre dig til at ringe til lægen i morgen og få en tid snarest muligt.

Selv var jeg igennem et forløb, fordi jeg havde fundet en knude i mit bryst. Lægen sendte mig straks videre, og fordi de ikke havde tid på Rigshospitalet fik jeg en tid på en privat klinik. Her lavede de mammografi og tog en prøve af knuden.

Jeg havde skudt det hen i noget, der ligner et år, og min læge blev meget forarget over, at jeg ikke havde henvendt mig før.

Heldigvis var det en bindevævsknude, så der er ikke gjort mere. Den er der stadig, og vil sandsynligvis være der indtil jeg går i overgangsalderen, eller indtil den generer så meget, at jeg ønsker at få den fjernet.

Anmeld

21. oktober 2014

SS82

Jeg havde en periode rigtig ondt i mit ene bryst og gik og trykkede og mastebpå det hele tiden for at mærke efter en knude. Men jeg kunne ikke finde en knude som sådan mere et lidt ømt område. Jeg ringede til min læge og forklarede det. Og selv om jeg ikke kunne mærke en dissideret knude fik jeg en akut tid formiddagen efter. Heldigvis var der ikke noget. Så når det handler om den slags ting så tar de dig ind med det samme-du skal bare ringe.

Anmeld

21. oktober 2014

AnneBJ

Enig med alle de andre! Ring til din læge. Der er ingen der synes det er fjollet selvom det forhåbentlig viser sig at være ingenting. Jeg kom ret hurtigt til egen læge, som sagtens kunne mærke knuden men har 99% sikker på det var kirtelvæv som var vokset efter graviditet og amning. 
Han henviste mig til sygehuset, til evt. mammografi og efter 3 uger havde jeg tid der. Lægen deroppe mærkede og hørte om mine symptomer og gav egen læge ret i, at det var kirtelvæv og undersøgelsen stoppede der. Ellers var der også indlagt tid til mammografi samme dag.

Tid er en virkelig væsentlig faktor HVIS det er kræft, så jeg håber du får ringet imorgen - jeg er sikker på din læge tager dig ind inden weekenden!

Håber du giver en update! 

Anmeld

22. oktober 2014

Anonym trådstarter

Det har desværre ikke været muligt at komme igennem til lægen i dag og har lige prøver igen nu her men lægernes telefon er allerede lukket ned for i dag ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.