Spørgsmål ang. indskudslån (Kommunen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.918 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. oktober 2014

Lotte14

Noget der har eller har haft et indskudslån igennem Kommunen, som kan svare mig på om der er renter? 

Jeg er nemlig 99,9 procent sikke på at vi fik at vide da vi lånte at der ikke var de første 5 år (mine papirer ligger pt. i BoxIT - men det er også hvad jeg kan finde frem til på borger.dk). Jeg har lige fået mail tilbage fra min bankmand om hvor længe jeg har tilbage af afbetalingen, og jeg kan overhovedet ikke få det til at passe. Ifølge mine udregninger kommer jeg til at betale omkring 4500,- mere tilbage end hvad vi lånte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er rente frit og normalt betaler man heller ikke af de første 5 år. 

Anmeld

21. oktober 2014

Lotte14

Mor_til_3_unger skriver:

Det er rente frit og normalt betaler man heller ikke af de første 5 år. 

Tak for svar. Jeg startede afbetalingen med det samme. Jeg har betalt af i 3 år nu, og ifølge ham mangler jeg stadig 23 måneder. Spurgte ham nemlig da ifølge mine udregninger burde være færdig nu. Må hvis hellere få hente de papirer hurtigst mulig.

Anmeld

21. oktober 2014

hesøth

Lotte14 skriver:

Tak for svar. Jeg startede afbetalingen med det samme. Jeg har betalt af i 3 år nu, og ifølge ham mangler jeg stadig 23 måneder. Spurgte ham nemlig da ifølge mine udregninger burde være færdig nu. Må hvis hellere få hente de papirer hurtigst mulig.

Får du ikke opgørelser fra kommunen vedr. afdrag? Derpå burde du jo kunne se hvor mange ydelser der er tilbage - og om der evt et tilløbet renter og eller gebyrer.

Hvor kan din bankmand se det henne? Han har vel ikke kontakt til kommunen?

Anmeld

21. oktober 2014

Lotte14

hesøth skriver:

Får du ikke opgørelser fra kommunen vedr. afdrag? Derpå burde du jo kunne se hvor mange ydelser der er tilbage - og om der evt et tilløbet renter og eller gebyrer.

Hvor kan din bankmand se det henne? Han har vel ikke kontakt til kommunen?

Nej, det gør jeg ikke? :/

Er meget forvirret lige nu. Da vi søgte, fik vi papir (fra kommunen) på at vi var godkendt til at låne hele beløbet 7***,- af Kommunen, og det vi skulle gøre den gang var at tage de papirer med ned i vores bank og så skulle vi skrive under på nogle papirer der og så skulle de ordne det - det er måske ikke sådan at det fungere? Ud fra det du skriver virker vores lån af Kommunen ikke rigtig - men mere som et lån af banken.

Anmeld

21. oktober 2014

Nystart

Lotte14 skriver:

Er meget forvirret lige nu. Da vi søgte, fik vi papir (fra kommunen) på at vi var godkendt til at låne hele beløbet 7***,- af Kommunen, og det vi skulle gøre den gang var at tage de papirer med ned i vores bank og så skulle vi skrive under på nogle papirer der og så skulle de ordne det - det er måske ikke sådan at det fungere? Ud fra det du skriver virker vores lån af Kommunen ikke rigtig - men mere som et lån af banken.

Jeg tror muligvis jeres bank har taget jer ved næsen....

Det eneste banken skal skrive på eller ordne mht kommune lån... Er at de skal lave en udskrift på at i ikke kan låne pengene gennem banken, den seddel skal kommunen så ha Inden de kan give jer lånet.

Når i får lånet, skal i ikke betale renter, men blot et månedligt afdrag, og i må man låne pengene i 5 år...  

Så hvis du evt har lånt 8000 kr og du betaler 200 kr i måneden skal du blot dividere de 8000 med 200....

Så det virker lidt til din bank ikke har sit på det rene 

Anmeld

21. oktober 2014

Lotte14

Nystart skriver:

Jeg tror muligvis jeres bank har taget jer ved næsen....

Det eneste banken skal skrive på eller ordne mht kommune lån... Er at de skal lave en udskrift på at i ikke kan låne pengene gennem banken, den seddel skal kommunen så ha Inden de kan give jer lånet.

Når i får lånet, skal i ikke betale renter, men blot et månedligt afdrag, og i må man låne pengene i 5 år...  

Så hvis du evt har lånt 8000 kr og du betaler 200 kr i måneden skal du blot dividere de 8000 med 200....

Så det virker lidt til din bank ikke har sit på det rene 

Nej, det virker da godt nok lidt som at vi er blevet snydt! Forstår det bare ikke når vi fik de papirer fra Kommunen at vi var godkendt til at låne af dem. :/ Vi lånte 7***,-, har afbetalt 205,-i 3 år nu, og ifølge ham mangler vi stadig at afbetale i 23 måneder. Noget er der i hvert falde galt!

Mange tak for jeres hjælp!

Anmeld

21. oktober 2014

Princesspigen

Det er an på hvilke afdeling man får det igennem men de mest almindelige er 5 års rente og afdrags frit hvor du heller ikke behøver betale.. 

Jeg havde sådan et men da jeg flyttede kommune begyndte der at komme renter på dog ikke meget... 

Anmeld

21. oktober 2014

hesøth

Lotte14 skriver:

Bed din bankmand sender en opgørelse over det lån, som det ser ud pr dags dato. Så du har noget at forholde dig til.

Så finder du også ud af om det er gennem banken....

Anmeld

21. oktober 2014

Mamacita til 2 piger

Det lyder mere som om at kommunen har stillet garanti overfor banken så i kunne fået lån dér?  

Så giver det jo god mening, at i betaler af hver mrd ig at der kommer renter på, hvis det er et lån i har optaget i banken. Er ret sikker på, at I ikke kan optage lån hos kommunen ved at tage i banken.  

Prøv at google det. Kunne ikke finde et direkte link, kun fra min egen kommune, og ved ikke lige hvilken kommune du bor i jo. 

Men jeg ved at man kun kan få boligindskudslån til alment boligbyggeri, men du kan få garanti til banklån af kommunen til andre typer lejemål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.