Baby i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
9 svar
4 synes godt om
20. oktober 2014

SS82

Vi kigger på ny bil og kom så til at snakke om det skulle være en 3 dørs eller 5 dørs. Derved kom vi til at snakke om reglerne med baby på forsædet? Hvordan er det egentlig med det? Må de sidde der? Er det sikkert? Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

missehxx

Baby må gerne være på passagersldet hvis air Bag er slået fra �� derudover ville keg helt klart vælge 5 døre!! Det er ikke til at bakse rundt med baby deromme hvis man ikke har en dør til bagsædet!

Anmeld

20. oktober 2014

De3Guldklumper

Smilet skriver:

Vi kigger på ny bil og kom så til at snakke om det skulle være en 3 dørs eller 5 dørs. Derved kom vi til at snakke om reglerne med baby på forsædet? Hvordan er det egentlig med det? Må de sidde der? Er det sikkert? Hvad gør i?

Jeg ville klart vælge en 5 dørs bil. 

Udover det har vi altid haft baby på bagsædet. 

Man må gerne have baby på forsædet hvis airbag'en kan slås fra. 

Anmeld

20. oktober 2014

SS82

De3Guldklumper skriver:

Jeg ville klart vælge en 5 dørs bil. 

Udover det har vi altid haft baby på bagsædet. 

Man må gerne have baby på forsædet hvis airbag'en kan slås fra. 

Men hvorfor på bagsedet og ikke bag i?

Anmeld

20. oktober 2014

De3Guldklumper

Smilet skriver:

Men hvorfor på bagsedet og ikke bag i?

Jeg er ikke lige med på hvad du mener?

Anmeld

20. oktober 2014

SS82

De3Guldklumper skriver:

Jeg er ikke lige med på hvad du mener?

Nej undskyld det forstår jeg godt  Jeg mener hvorfor bagsæder og ikke foran  Er det sikkerhedsmæssigt. Tænker foran er den lille jo lige ved hånden hvis den taber sutten osv. 

Anmeld

20. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Smilet skriver:

Nej undskyld det forstår jeg godt  Jeg mener hvorfor bagsæder og ikke foran  Er det sikkerhedsmæssigt. Tænker foran er den lille jo lige ved hånden hvis den taber sutten osv. 

Præcis, du bliver alt for let distraheret hvis baby siger det mindste pip, og passagersædet er det mest udsatte sted at sidde ved bilulykke.

Anmeld

20. oktober 2014

LouiseEm

Smilet skriver:

5 døre!!!! Vi har en 3 dørs og det er et helvede at skulle have babys autostol ind på bagsædet hver gang. Baby må gerne stå på forsædet hvis airbaggen kan slås fra - jeg ville dog aldrig selv køre rundt med mine små børn på forsædet uanset hvad! 

Anmeld

20. oktober 2014

De3Guldklumper

Smilet skriver:

Det er kun i virkelig sjældne tilfælde vi har vores unger foran - nemlig pga sikkerheden. Vi har af sikkerhedsmæssige årsager også altid haft babyautostolen til at sidde bag passageresædet så vi altid stod ind mod rabatten hvis vi skulle holde ind. Det har vi så ikke gjort denne gang da det nu kan være tisse situationer vi er ude i med de store og derfor er det mest sikkert de ikke skal ud og rundt om bilen inden der kan tisses af

Jeg vil hellere holde ind 10 gange på en køretur for at give sut end at placere dem på forsædet "fordi det er nemmest"  

Anmeld

20. oktober 2014

SS82

Tusind tak for alle jeres svar  Manden får ikke lov at bestemme - det bliver 5-dørs 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.