Bliver sur og slår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
8 svar
2 synes godt om
20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hver evig eneste gang min søn bliver sur skal han slå ud efter noget eller oftest nogen!

i dag var det nede i vs da han skulle afleveres, han fandt noget at lege med udenfor stuen, lader ham lege og spørg hvem han tror der er inde på stuen, han nævner navne og jeg siger så "ej tror du de er der, kom lad os gå ind og se hvem der er inde på stuen" det vil han så ikke og forklarer ham at jeg skal gå og at jeg kommer og henter ham senere hvor vi kan prøve vippen igen han bliver skide sur løber ind på stuen og slår en dreng.. HVORFOR?

han sad i barnevognen på vej til vs sammen med lillebror med en pose som skulle smides ud med gammelt mad i, ber ham smide den ud og det vil han ikke hvor efter jeg forklarer ham at maden er gammel og han skal ned i vs og ha frugt lige om lidt, tager så selv posen og smider den ud, hvorefter han slår lillebror.

han bliver 2 om et par måneder.

er virkelig i tvivl om hvordan jeg skal håndtere det her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har du talt med pædagogerne om det?

Vores dreng på tre år begyndte også at blive sur over ingenting samt at slå os - dette skete i forbindelse med at han er blevet storebror. Det var dog kun far eller mor han slog. Min sp fortalte at det var en normal reaktion - det var ligesom han skulle se om far og mor stadig elskede ham....ikke dermed sagt at vi skulle acceptere hans adfærd.

men altså kan huske min dreng blev sur over ingenting da han var to - han bad om en kop mælk, blev sur fordi det var den forkerte kop, eller at jeg havde fyldt for meget i eller for lidt i koppen.

- han bad om et jordbær, blev sur fordi den var for stor osv. Her slog han ikke, men lagde sig ned og fik et raseri/tudeanfald der varede et godt stykke tid. 

Ellers tænker jeg også hvordan er dit barns sprog? Kan det være frustration fordi han ikke kan udtrykke sig? 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Har du talt med pædagogerne om det?

Vores dreng på tre år begyndte også at blive sur over ingenting samt at slå os - dette skete i forbindelse med at han er blevet storebror. Det var dog kun far eller mor han slog. Min sp fortalte at det var en normal reaktion - det var ligesom han skulle se om far og mor stadig elskede ham....ikke dermed sagt at vi skulle acceptere hans adfærd.

men altså kan huske min dreng blev sur over ingenting da han var to - han bad om en kop mælk, blev sur fordi det var den forkerte kop, eller at jeg havde fyldt for meget i eller for lidt i koppen.

- han bad om et jordbær, blev sur fordi den var for stor osv. Her slog han ikke, men lagde sig ned og fik et raseri/tudeanfald der varede et godt stykke tid. 

Ellers tænker jeg også hvordan er dit barns sprog? Kan det være frustration fordi han ikke kan udtrykke sig? 

Nu er lillebror 8 måneder og han er 21, så tror ikke han kan huske at det bare har været ham som sådan. 

han gør det nærmest hver gang der er noget der ikke passer ham.

tror han er rimelig langt fremme i forhold til hans alder, han kan sige rigtig mange ord og navne i hvert fald. Men sætninger bliver det ikke..

Anmeld

21. oktober 2014

Anonym trådstarter

.. 

Slet ingen gode råd?

Anmeld

21. oktober 2014

Anonym skriver:

Nu er lillebror 8 måneder og han er 21, så tror ikke han kan huske at det bare har været ham som sådan. 

han gør det nærmest hver gang der er noget der ikke passer ham.

tror han er rimelig langt fremme i forhold til hans alder, han kan sige rigtig mange ord og navne i hvert fald. Men sætninger bliver det ikke..

Okay så har det nok ikke så meget med den lille at gøre. 

Hvad gør du når han slår - hvordan reagerer du på det? 

Og hvad siger pædagogerne. 

Anmeld

21. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Okay så har det nok ikke så meget med den lille at gøre. 

Hvad gør du når han slår - hvordan reagerer du på det? 

Og hvad siger pædagogerne. 

Reagerer omsorgsfuldt da jeg ikke mener han gør det "med vilje", det er bare en reaktion der kommer. 

De siger bare at han reagere ved at slå når han bliver sur og de synes det er noget vi skal være opmærksomme på. Ja tak, det er vi også, men synes den er svær.

Anmeld

21. oktober 2014

Mata

Min søn på 20 mdr er også begyndt at slå og bide ud efter os herhjemme imens han giver os de vildeste dræberøjne, når han bliver sur. Men han gør det heldigvis kun herhjemme og vi siger selvfølgelig nej og tager fat i hans hånd eller arm. Efter et par gange stopper han og så ser han bare sur ud eller græder lidt. Men det er vigtigt at sige nej eller stop til det med det samme.

Anmeld

21. oktober 2014

Anonym skriver:

Reagerer omsorgsfuldt da jeg ikke mener han gør det "med vilje", det er bare en reaktion der kommer. 

De siger bare at han reagere ved at slå når han bliver sur og de synes det er noget vi skal være opmærksomme på. Ja tak, det er vi også, men synes den er svær.

Jeg tænker i hvertfald at det er vigtigt at du får sagt fra meget tydeligt - han sksl vide at det ikke er i orden at slå. 

Anmeld

21. oktober 2014

MorDk

Vi havde samme problem med vores søn. (Han er 4 år nu og slår stadig når han bliver vred - selvom han ved det er forkert)

Her var vi meget konsekvente. Det er ikke i orden at slå ligegyldigt hvad. Hvis han sad hos mig og evt. slog mig stoppede alt leg, nus osv. brat og jeg satte ham ned på gulvet imens jeg sagde: "JEG vil IKKE have du slår" I starten viste vi ham med "ae ae" osv. men det hjalp ikke. Da han blev ældre og fik mere sprog lærte vi ham at han skulle bede og hjælp osv. frem for at flippe ud og slå og kaste med tingene. Jeg ved det er nemmere sagt end gjort. Men mit bedste råd er at finde en metode der virker og så holde fast i den indtil han fanger "pointen" "Her i huset slår man ikke" 

Og så tror jeg nogle gange reaktionen udspringer af misforståelser, og at dit barn måske har svært ved at udtrykke sig. 

Du skriver at der var en pose med mad som skulle smides ud. 

Dit barn vil have maden. Han tænker ikke logisk og hører ikke det du siger. At maden er gammel. Han høre bare at han IKKE må få maden. Og han hører slet ikke at han kan få frugt senere. Han bliver ærgelig og vred og hans måde at tackle det på nu og her kan være at slå. 

Her tror jeg det er vigtigt at du anderkender at han vil have posen med frugt. men at den skal smide ud. Bum. Ikke mere. Og så tror jeg man kan forebygge meget ved f.eks. så sørg for næste gang en pose skal smides ud. At gemme den så den ikke frister... (håber du ved hvad jeg mener) 

Tanker herfra... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.