Hej
Min datter er 9½ mdr.
Hun er nem at putte til aften of hun sover fint igennem om natten og tager omkring 12 timer hver nat, hvilket hun har gjort længe. Bevares, det sker da at hun vågner og skal have sutten mv..
MEN middagsluren, den har jeg svært ved at få til at lykkedes.
Det er som om at slå plat eller krone, om hun tager 45 min eller 2 timer.
Jeg har læst i bogen "Sov igennem uden gråd" at børn har søvnperioder på 45 minutter, og hvis man har problemer med at barnet vågner efter ca. 45 minutter, skal man gøre alt man kan for at få det til at falde i søvn, helst inden det når at vågne, så jeg har prøvet at gå ud 5 min før hun "bør" vågne, men så vågner hun efter 20, 30 eller 35 minutter i stedet.
Nogle gange lykkedes det at få hende til at falde i søvn, andre gange ikke, men bottum line, så står vi med en umulig pige hele eftermiddagen, fordi hun kun har sovet 40-45 min til middag.
Er der nogle gode råd til HVAD vi gør, for at få hende til at sove en god middagssøvn uden afbrydelser?
Vi kan jo sagtens mærke at se på hende at hun slet ikke har sovet nok på bare 45 minutter, men hun vil heller ikke overgive sig igen..
Det er i øvrigt i barnevognen hun får sin middagslur. En sjælden gang imellem i soveværelset, men der er det det samme synes vi.
Anmeld