nogle der har erfaring med laktolose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
12 svar
5 synes godt om
20. oktober 2014

tinemus79

Er der nogen der har erfaringer med laktolose. Min søn er 10 uger og flaske barn. Jeg startede med at amme men han blev ikke mæt nok så vi gik stille over til flaske.  

Startede med blå alo og få grøn,  men ham fik så ondt i maven at vi gik over til ren grøn. Så stoppede han med at sove. Var vågen 16 til 18 timer i døgnet.  Fik afvide vi skulle prøve nan så vi er roligt gået over til nan 1. Og nu har staklen ondt i maven og svært ved at levere i bleen. Så jeg tænkte at vi måtte prøve laktolose.  Men jeg har ingen erfaringer med det.  Og er der nogle der har erfaringer med andre erstatninger som er gode til sarte maver. Da jeg. Fik min store dreng fandtes der nan, blå og grøn alo så kender ikke alle de andre i dag. 

Har spurgt sundhedsplejersken men hun aner intet om noget som helst.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

msmukke

Min pige havde også meget store problemer med at lave i bleen, tit skreg hun hel vild vi prøvede laktolose som hjalp i en periode, det er dog vigtigt at trappe stille og roligt ud af det igen, og mindst blive ved med at give det i 14 dage. 

Min pige er i dag 27 måneder og har desværre stadig problemer med det, vi er blevet tilknyttet børneafdelingen i Herning som følger hende. Hun får dagligt movicol, hvilket hjælper meget. 

Håber laktolosen hjælper jer, de er rigtig gode til at hjælpe med informationer på apoteket. 

Anmeld

20. oktober 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter har osse problemer med maven og får osse lactolose en gang i mellem med maven nu han kun er 10 uger vil jeg anbefale dig at give 2 ml om morgnen og evt 2 aften giv det dagligt en 2-4 dage og der efter giver du det bare efter behov 

og du skal ikke tænke på at trappe ud af det det har vi nu aldrig gjort og hun får det bare efter behov nu vis hun ikke har Været af med en ble hele dagen får hun 3ml om aftenen og det plejer at virke hun er 6mdr nu. 

Og fik det første gang da hun var 8uger 

Og det er efter anbefaling fra både læge og sundhedsplejersken så tror skam ikke du skal være bekymret for bare at give det efter behov 

min datter fejler da ingen ting ved det 

Anmeld

20. oktober 2014

L-Mortil3

Jeg synes helt klart du skal prøve Nan HA først! Det er nemmere st fordøje, lactulose gør i min optik mere "skade" end gavn .

Hilsen Line, SSA

Anmeld

20. oktober 2014

Mother-love

Min erfaring med laktolose er desværre at efter noget tid stopper det med at virke.

isabella blev flaskebarn da hun var en mdr fordi jeg ikke havde nok mælk til hende. Vi havde en del problemer med forstoppelse. Og vi gav hende kun syrnet mme. Og så gav vi bio gaia som er mælkesyrebakterie dråber.

og derfra kørte det. 

Da hun så startede på grød og mos startede det hele lidt forfra. Hvor vi så gav hende sveskemos hver dag og vi stoppede med at give grød til hun var 6 mdr hvor hun måtte få havregrød.

vi prøvede alverdens ting. Hvor laktolose var en af dem. Men efter noget tid stoppede det med at virke. 

Da hun så pludselig begyndte at nægte sveskemos gik vi over på at give movicol. 

Men da hun så nægtede at få flaske mere da hun var 7,5 mdr og fik rent kost som os  gik det meget bedre. 

Mit råd vil være at dele flaskerne op så dit barn får nogle med syrnet og nogle alm. Og så prøve bio gaia dråberne. De kan kan købes i Matas eller i helsekost forretninger

Anmeld

20. oktober 2014

tinemus79

Vi har delt flaskerne og det hjalp ikke. Det var inden han fik rent grøn. Jeg ringede til 1318 og snakkede med en jd.  Hun sagde at jeg ikke måtte give laktolose men skulle prøve med vand/ sukkervand.  Vi havde snakket med sundhedsplejersken og vi skulle prøve at blande den grønne samme med nan, altså 2 skeer af det ene og 3 af det andet.  Vi har så givet ham en ren grøm nu og den næste bliver også grøn og så prøver vi blandingen.  Men hold da ferie det er svært.  Og jeg aner ikke om det gør en forskel.  

Anmeld

20. oktober 2014

Masig

Jeg vil kraftigt fraråde laktulose, da det er alt for skrapt til de små maver. I rigtig mange tilfælde giver det mavekneb og man skal ofte bruge mere og mere for det skal blive ved med at virke.

Jeg vil helt sikkert anbefale movicol hvis du skal bruge noget, det er mere skånsomt for maven...

Anmeld

21. oktober 2014

Clisolka

Med et kolikbarn, så kender jeg næsten til alle råd om forstoppelse med de små. Min SP rådede os til at prøve lactoluse - men det havde absolut ingen virkning på ham! Intet kom ud  Hvis ikke det var forstoppelse, så kastede han op om aftenen, fordi hans lille mave ikke kunne indeholde mere  

En dag fik jeg det råd, at prøve at give ham Udo's Choice - det gav vi ham i et par måneder indtil ham kom på rigtig fast føde. Det hjalp ham til en normal balance. Han kan da stadig have én dag indimellem hvor han ikke har en ble, men det er efterhånden sjældent (13 mrd) 

Så, jeg har ikke lige god erfaring med laktolose 

Anmeld

21. oktober 2014

Elgaard73

Har du prøvet Kamille te med sukker?

Vi havde de samme problemer som dig, og prøvede også alverdens gode råd og intet virkede (heller ikke laktulose). Indtil den dag, vi prøvede kamille te. Det hjalp på sagerne, og havde samtidig en dulmende/beroligende virkning.

Min SP anbefalede 1 dl te blandet med 1 tsk sukker. Afkøl og prøv i første omgang at give en fjerdedel af det. Eller prøv dig frem med mængden. Så længe at det ikke går ind og tager appetitten, kan du selv regulere lidt på mængden og finde ud af hvad der er passende.

Anmeld

21. oktober 2014

tinemus79

Elgaard73 skriver:

Har du prøvet Kamille te med sukker?

Vi havde de samme problemer som dig, og prøvede også alverdens gode råd og intet virkede (heller ikke laktulose). Indtil den dag, vi prøvede kamille te. Det hjalp på sagerne, og havde samtidig en dulmende/beroligende virkning.

Min SP anbefalede 1 dl te blandet med 1 tsk sukker. Afkøl og prøv i første omgang at give en fjerdedel af det. Eller prøv dig frem med mængden. Så længe at det ikke går ind og tager appetitten, kan du selv regulere lidt på mængden og finde ud af hvad der er passende.

må de godt få det når de er så små, anede jeg ikke. men tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.