Ms.Sunshine skriver:
hvis den havde haft halsbånd på eller været øremærket og/eller chippet - eller hvis vi havde en mistanke om det - så ville vi have kontaktet ejeren (eller en dyrlæge) så katten kunne komme hjem...
vi tog den ind fordi vi bor lige ved siden af Brugsen og ikke ville risikere den gik ind, for det var lige op til lukketid...
Hvor ved du fra den ikke er chippet? Det er ikke altid man kan mærke det udenpå pelsen 
Jeg undskylder hvis jeg er lidt harm over det du skriver men har selv oplevet at nogen stjal min kat fordi de troede den var efterladt på trods af at den ikke så syg ud - min var så oveni købet øremærket, og det var en tilfældighed at jeg fandt ud af hvem der havde den..
At i tog den ind fordi i var bange for at den gik ind i en butik? Tror i ikke at ejeren af butikken ville have smidt katten ud? Synes faktisk det er noget luset noget at tage en kat ind på det grundlag.. Måske i lever i et sommerhus område, men hvis katten har det fint så bør man på intet grundlag tage den ind. Og hvis jeg var jer ville jeg faktisk sætte den ud igen, og ikke give mad eller lignende i nogle uger og se om den så stadig kommer rendende. Hvis katten begynder at se skidt ud så tager i den selvfølgelig bare ind igen, men hvis den da i fandt den så sund og vel soigneret ud så har den nok en ejer som leder efter den uanset om den er chippet/øremærket eller ej.
Anmeld