hvor længe er den en andens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Bshizzle

I skal ta den til nærmeste dyrelæge og få dem til at scanne den for chip! 

Det kunne jo være at kattens ejer ikke lige bor i nærheden, og ikke ser jeres opslag lokalt.. Ej heller Facebook. 

Dette er det eneste rigtige i kan gøre før i kan give dem et hjem (som faktisk er ulovligt før man har kontaktet en dyrelæge for at få den tjekket). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Lilotte87

Det første man gør er at tjekke om den er chippet :-) 

Anmeld

20. oktober 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

tak for svarene, men nu var mit spørgsmål ikke hvad vi skal gøre for at få kontakt til evt. ejere... spørgsmålet var hvor længe vi skulle vente på ejeren før vi kan tillade os at sige "nu er det vores kat"...

Anmeld

20. oktober 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid
Ms.Sunshine skriver:

vi har også lavet opslag og sat op i Brugsen (eneste butik i byen), fortalt dem om katten og slået det op på facebook... så jeg vil mene vi gør hvad vi kan... 

Har i fået tjekket om den er chippet ved dyrlægen?

Anmeld

20. oktober 2014

Jj1709

Ms.Sunshine skriver:

tak for svarene, men nu var mit spørgsmål ikke hvad vi skal gøre for at få kontakt til evt. ejere... spørgsmålet var hvor længe vi skulle vente på ejeren før vi kan tillade os at sige "nu er det vores kat"...

Det kan i når alle livliner for at finde den oprindelige ejer er brugt.. 

Men jeg håber da godt nok af hele mit hjerte at du bruger de andres råd om at tage til dyrlægen og få tjekket om den har chip. 

Anmeld

20. oktober 2014

SandraXOXO

Jeg kom lige i tanke om, I bor ved et sommerhusområde? Min mosters kat stak faktisk af sidste år da de var i sommerhus, de ledte og ledte men var jo nødt til at tage hjem uden deres kat. Måske det er sket for nogle andre, så synes det er din pligt at få tjekket chip. Hvis man ikke bor i området ser man jo ikke opslagene i brugsen. :-) du kan evt dele billeder herinde også? Vi er jo en del på baby måske nogen ved noget og vil dele videre på fb. :-D

Anmeld

20. oktober 2014

Lilotte87

Øøøh er katten chippet er det jo lige meget om I har haft den i en uge eller tre måneder. 

Håber ikke der sidder børn et sted og savner deres kat imens den er hos jer. 

Anmeld

20. oktober 2014

Ms.Momo

Lilotte87 skriver:

Øøøh er katten chippet er det jo lige meget om I har haft den i en uge eller tre måneder. 

Håber ikke der sidder børn et sted og savner deres kat imens den er hos jer. 

selvfølgelig skal den hjem hvis det kan lade sig gøre....

men desværre er der en del der synes reglerne for kæledyr over Sverige er for besværlige, så når de forlader sommerhuset sætter de bare katten ud... Havde de haft plads ville jeg have afleveret katten på det lokale dyreinternat og så håbet på at de fandt hendes hjem...

Anmeld

21. oktober 2014

mpr

Ms.Sunshine skriver:

hvis den havde haft halsbånd på eller været øremærket og/eller chippet - eller hvis vi havde en mistanke om det - så ville vi have kontaktet ejeren (eller en dyrlæge) så katten kunne komme hjem...

vi tog den ind fordi vi bor lige ved siden af Brugsen og ikke ville risikere den gik ind, for det var lige op til lukketid...

Hvor ved du fra den ikke er chippet? Det er ikke altid man kan mærke det udenpå pelsen

Jeg undskylder hvis jeg er lidt harm over det du skriver men har selv oplevet at nogen stjal min kat fordi de troede den var efterladt på trods af at den ikke så syg ud - min var så oveni købet øremærket, og det var en tilfældighed at jeg fandt ud af hvem der havde den..

At i tog den ind fordi i var bange for at den gik ind i en butik? Tror i ikke at ejeren af butikken ville have smidt katten ud? Synes faktisk det er noget luset noget at tage en kat ind på det grundlag.. Måske i lever i et sommerhus område, men hvis katten har det fint så bør man på intet grundlag tage den ind. Og hvis jeg var jer ville jeg faktisk sætte den ud igen, og ikke give mad eller lignende i nogle uger og se om den så stadig kommer rendende. Hvis katten begynder at se skidt ud så tager i den selvfølgelig bare ind igen, men hvis den da i fandt den så sund og vel soigneret  ud så har den nok en ejer som leder efter den uanset om den er chippet/øremærket eller ej. 

Anmeld

21. oktober 2014

Ms.Momo

jeg vil lige give en update:

der var en der kontaktede os på facebook igår, men det var ikke deres kat... til gengæld var der en dame der handlede i Brugsen her til morgen og genkendte katten på billedet...

det var hendes datters killing som de ikke har fået øremærket endnu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.