Flaske vs bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
4 svar
3 synes godt om
20. oktober 2014

Sjwf

Jeg overvejer om min søn skal over på flaske da jeg er i tvivl om hvor godt jeg mætter ham, da han ofte kan ligge flere gange ved mig i løbet af kort tid. Han vågner ofter efter en halv til en hel time om dagen og er vågen i 1,5-2 timer men sover nogen lunde om natten. Han er dog noget urolig om aften. Han er en stor dreng på 10 uger der vejer 7,5 kg. 

så jeg har lige et par spørgsmål til jer

Sover barnet bedre nu end før? Hvordan er barnets vågen rytme? Fx spise, lege. Pusle sove? Hvorfor valgte i flasken? Kom der mere rytme på daglig dagen? Sover barnet bedre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Røverdatter

Jeg overvejer om min søn skal over på flaske da jeg er i tvivl om hvor godt jeg mætter ham, da han ofte kan ligge flere gange ved mig i løbet af kort tid. Han vågner ofter efter en halv til en hel time om dagen og er vågen i 1,5-2 timer men sover nogen lunde om natten. Han er dog noget urolig om aften. Han er en stor dreng på 10 uger der vejer 7,5 kg. 

så jeg har lige et par spørgsmål til jer

Sover barnet bedre nu end før? Hvordan er barnets vågen rytme? Fx spise, lege. Pusle sove? Hvorfor valgte i flasken? Kom der mere rytme på daglig dagen? Sover barnet bedre? 

Det lyder meget som mit og min søns amme-forløb. Han var også bare en meget vågen dreng og stor samtidig. Han spiste og spiste konstant i halvandet år

Altså jeg ville ikke bare gå til flasken fordi han ofte vågner og vil have mere bryst. Synes det er rigtig sejt at du har ammet til nu, og ud fra det du skriver ser jeg ikke grund til at bytte med flaske. Med mindre det er noget psykisk hos dig der gør overvejelserne. Den med at mætte sit barn og om der er nok næring - barnet vil justere i mælkeproduktionen helt automatisk så den tilpasser sig. Og den med næringen - det er udelukkende hvis du lever helt hen i vejret og nærmest sulter dig selv at næringen ikke er så super. Vores kroppe er så smarte at de har al den næring der skal til lagret op i depoter og klar til afgang i mælkegangene 

Vil til enhver tid vælge bryst frem for flaske hvis der vitterligt ikke er noget rablende galt med amningen. Eller psyken.

Jeg opfordrer dig til at spørge på facebook siden "ammenet" - der sidder kyndige, dygtige vejledere og hjælper alle der kommer med spørgsmål. Super god side!

Anmeld

20. oktober 2014

Røverdatter

Vil lige tilføje at jeg helt klart kan sætte mig ind i den manglende søvn og ønsket om mere stabilitet ift dette. Men det bliver bedre - det gør det. Jeg følte mig som en zombie i laaaang tid. Pludselig var der flere rytmer og rutiner og før han blev et år var der allerede kommet mere ro på

Jeg tænkte selv på om jeg sku give lidt flaske, og prøvede en enkelt gang men det føltes så forkert da jeg jo sagtens ku amme endnu

Anmeld

20. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Bruger han sut? Tænker om han bare har et lidt større suttebehov. 

Når han bliver lagt til brystet - spiser han så hver gang (kan du høre det?) eller hyggesutter han?

Anmeld

20. oktober 2014

Sjwf

Han bruger sut men er ikke så god til den endnu.

han spiser oftets når jeg lægger ham til, andre gange giver han sig bare til at spise og så får bare sutten. Han lidt svært ved at tyde ham :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.