Hvornår kan det ses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29.564 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. marts 2008

camillawp1982

Hej

Hvornår begynder man egentlig at kunne se maven bule udad? Jeg sidder her med et billede hvor der står 8 + 2, og betyder det ikke 8 uger og 2 dage? På billedet ser man meget tydeligt at kvinden venter et barn. Jeg troede faktisk først at det var senere, at man kunne se det. Men det er også en meget slank kvinde skal det lige siges, så der er stor kontrast mellem stor mave og slanke arme og ben osv. Vi med store maver på til hverdag (når vi ikke er gravide) har jo normalt også tykkere lår. Hehe ;)

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2008

Pia.

Tror det er meget forskelligt... Både om man er tyk eller tynd... Gik i mødregruppe med en meget høj pige, hendes barn voksede "opaf" hvor jeg som var lille og tynd havde en mave der stod lige ud i luften... - med alle tre...

hos nogen (lige meget om man er tyk eller tynd) kan det ses med det samme hvor andre kan skjule det langt oppe i graviditeten...

hvor langt er du henne ??

Knus Pia.

Anmeld

29. marts 2008

camillawp1982

Hej

Jeg er slet ikke gravid endnu. Jeg undrede mig bare over billederne. Men som du siger er det nok meget forskelligt hvor meget det kan ses.

MVH Camilla

Anmeld

29. marts 2008

st

Hej.

Der er også meget forskel på om det er første gang man er gravid, da der sagtens kan være "spor" af den sidste graviditet. Personligt har jeg en lille bule fra min sidste graviditet, og jeg kan sagtens ligne en der er gravid i 20+2. Men det er når jeg slapper helt af i maven.

Så meget forskelligt fra person til person.

st.

Anmeld

29. marts 2008

Muffinmus

Tja, tror også det er meget forskelligt:)
Fra uge 12 kunne jeg slet ikke skjule det mere selv om det var første barn, så tror det bliver værre anden gang:)

Anmeld

29. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Camilla..

Det er megte forskelligt.. Jeg fødte Mikkel i 6. graviditetsmåned og man kunne overhovedet ikke se på mig at jeg var gravid... :( Jeg gik i mit eget tøj lige til sidste dag...
Samtidig vil jeg fortælle at en af mine veninder er gravid nu, på hende kunne man se det allerede efter ca 2 måneder ca..
Så det er meget forskelligt...

Anmeld

29. marts 2008

camillawp1982

Hej :)

Nu har jeg kikket på samtlige af brugernes hjemmesider herinde fra, og jeg kan se at det er meget forskelligt hvordan maverne ser ud. Men jeg orkede altså ikke at skrive hilsner i alle gæstebøgerne, det må I altså ikke tage som en personlig fornærmelse, jer der har hjemmesider.

MVH Camilla

Anmeld

30. marts 2008

MUTT3

Ja det er MEGET forskelligt også graviditet til graviditet hos den enktle kvinde, og hendes bygning behøver ikke nødvendigvis at have noget med det at gøre.

Jeg er undervægtig (eller dvs jeg er så lige blevet normal vegtig efter jeg har fået lov at beholde 2 kg efter sidste graviditet) med de 2 første børn var jeg omkring 6 måneder henne før det kunne ses, med den 3 var jeg kun få uger henne før maven begyndte at bugle. Det sjove er at ved de 2 første, blev jeg mellem stor (i forhold til min krops størrelse) mens jeg med den sidste ikke fyldte en prut, jeg så ikke en gang ud til at være 6 måneder henne da jeg fødte.

Så jo det er meget forskelligt.

Anmeld

29. juni 2008

Rahmberg.dk

Da jeg blev gravid med Ann-Cathrine i 2006, ville vi ikke fortælle nogen noget om det før senere i graviditeten, når man var ovre alt det med nakkefoldsscanning osv.

Men da jeg var 4 uger henne begyndte det at knibe med at kunne være i mine egne bukser, og fra jeg var 6 uger henne begyndte familie og venner at sige, hva`er du gravid.
Fea jeg var 8 - 10 uger henne måtte vi købe ventebukser.
Men jeg var også normalt en str. 38/ 36 i tøj

Denne gang har jeg ikke tabt det jeg tog på fra sidst, så vi var 12 uger henne før vi fortalte det til nogen.
Og kun min lillebror nævnte det, men der var jeg så kun lige blevet gravid og ville slet ikke have det ud.

Hilsen Berit

Anmeld

11. juli 2012

tyktruntedk

Det er meget forskelligt kvinde til kvinde da det har noget at gøre med hvordan barnet ligger, samtidigt med at hvis moderkagen ligger "gemt bagerst inde i kroppen ser man ikke rigtigt at man er gravid, hvorefter hvis den ligger meget yderst kan man se det meget tydligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.