Notater :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
8 svar
4 synes godt om
19. oktober 2014

CarinaSB

Heeeej .. :)

Tænkte på om der er nogen som vil vise hvordan i skriver notater :) Jeg roder for vildt med mine notater 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2014

LilleSpir

Jeg har altid min computer med. Fordi jeg netop synes det bliver rodet i hånden.. For hvis man nu har om et emne, også tror man er færdig med det, også begynder på et nyt - så kan det være svært at tilføje en "ekstra ting" til det første emne, når man skriver i hånden. Derfor bruger jeg min computer - på den måde kan man springe rundt i dokumentet, hvilket er virkelig rart 

Anmeld

19. oktober 2014

CarinaSB

LilleSpir skriver:

Jeg har altid min computer med. Fordi jeg netop synes det bliver rodet i hånden.. For hvis man nu har om et emne, også tror man er færdig med det, også begynder på et nyt - så kan det være svært at tilføje en "ekstra ting" til det første emne, når man skriver i hånden. Derfor bruger jeg min computer - på den måde kan man springe rundt i dokumentet, hvilket er virkelig rart 

jeg skriver nemlig også altid mine i hånden .. måske jeg skulle overveje det med com :)

Anmeld

19. oktober 2014

LilleSpir

CarinaSB skriver:

jeg skriver nemlig også altid mine i hånden .. måske jeg skulle overveje det med com :)

Det er i hvert fald guld værd! Jeg var ved at få fnidder af alle de papir, at viske ud og tilføje osv. Det er blevet en del lettere, efter jeg begyndte at tage min computer med hver dag

Anmeld

19. oktober 2014

CarinaSB

LilleSpir skriver:

Det er i hvert fald guld værd! Jeg var ved at få fnidder af alle de papir, at viske ud og tilføje osv. Det er blevet en del lettere, efter jeg begyndte at tage min computer med hver dag

Det tror jeg sq os jeg vil begynde på :)

Anmeld

19. oktober 2014

Mumto3

Jeg skriver alt I hånden. Jeg køber de billige bøger i Tiger butikken, og så har jeg en bog til hvert fag. På den måde har jeg styr på alle mine noter, og jeg synes faktisk det er meget mere fleksibelt i hånden. Hvor jeg kan lave pile farm og til, tilføje kommentarer osv. Men det er nok en smagssag.

Anmeld

20. oktober 2014

PST

Jeg skriver også altid mine på computeren.

Ulempen ved at have den med er, at man til tider har det med at tjekke nyheder, mails, FB, lave Google søgning osv. - synes jeg kan fornemme på min ene studiekammerat som bruger notesbøger, at hun er bedre til at være tilstede i selve undervisningen.

Derudover synes jeg, at det er besværligt de steder, hvor man fx skal lave en tegning - er enormt dårlig til også at få taget papir med !

Gik dog over til pc, fordi jeg skriver ualmindeligt langsomt, og er meget perfektionistisk med min skrift og lign. - det tog for lang tid !

*Du kan evt. lave mapper til de enkelte fag på computeren, så noterne ligger sorteret efter fag - havde det selv med "bare" at gemme det blandt alt andet , og så bliver det både væk, og man roder rundt i det.

*Du kan evt. huske altid at skrive fag, underviser, dato, emne, formål med undervisningen øverst

*Huske overskrifter

*Lave korte og ***præcise*** sætninger

Pøj pøj

Anmeld

20. oktober 2014

LilleMie

Jeg skrev mest mine på computeren, og det fungerede fint for mig.

Men jeg faldt faktisk over en artikel den anden dag om, at det er bedre at lave noter i hånden:  http://cbsobserver.dk/ny-forskning-du-tager-bedre-noter-i-haanden-end-paa-computeren 

Men synes de andre har gode råd til skrive noter i hånden, især den med et hæfte/notesbog til hvert fag, så det ikke bliver blandet sammen.

Mit blev rodet, fordi jeg lavede tegninger, modeller osv. fra tavlen i hånden og resten af noterne på computeren, så de lå ikke sammen, og alle mine papirer var et stort rod...

Anmeld

20. oktober 2014

Røverdatter

Jeg skriver i hånden. Så får jeg bedre føling for det jeg laver/skriver. Og netop det med at tilføje kommentarer og lave pile osv som en anden nævner. Det er også en af grundene til jeg gør sådan. Har en mappe til noter til hvert fag og går op i at det er nogle gode sager jeg har i penalhuset. Noget som er lækkert at have i hånden. Skriver dog stadig af og til på computer. Og computeren er med hver eneste dag for det er der de fleste opgaver er - sjældent at læreren uddeler opgaveark nu til dags...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.