Lus :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
4 svar
4 synes godt om
18. oktober 2014

MoarMoar

Vi har desværre fået lus. Vi har har kæmmet og vasket med luse shampoo. Alle bamser, dukker og andet stof lege tøj er vasket eller været i fryseren. 

Nu er er jeg så kommet i tanke om autostolen, skal den vaskes? Den kan jo ikke vaskes på 60 grader eller mere?? 

Hvordan med madrasser i sengene, skal de også vaskes?  

Er træt af lus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2014

Havfruen

rasmusqx skriver:

Vi har desværre fået lus. Vi har har kæmmet og vasket med luse shampoo. Alle bamser, dukker og andet stof lege tøj er vasket eller været i fryseren. 

Nu er er jeg så kommet i tanke om autostolen, skal den vaskes? Den kan jo ikke vaskes på 60 grader eller mere?? 

Hvordan med madrasser i sengene, skal de også vaskes?  

Er træt af lus...

Det er så nedern med de lus! 

Min datter har meget tykt og langt hår. Hun har haft lus en enkelt gang. Det eneste jeg gjorde var at vaske dynebetræk og lagen, gemme bamserne væk et par dage og lægge hårbørster i fryseren. Og så kæmmede jeg ellers med balsam i hendes hår hver anden dag i fjorten dage. 

Hun hadede det! Men jeg var hård og kontant! Til sidst blev det til en aftenhyggestund hvor hun sad med ipaden mens jeg kæmmede, og  så var lusene væk og har ikk været her siden 

Held og lykke med at få bugt med de små møgdyr. 

Anmeld

18. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er unødvendigt. Lus kan ikke overleve længe i omgivelserne. De forlader heller ikke reden medmindre de er syge. Hvis du vil være sikker, så lad være med at bruge stolen i 48 timer. 

Anmeld

19. oktober 2014

Aluka

Tror bestemt ikke det er nødvendigt. Lus forlader for det første helst ikke hovedbunden, for det andet lan de ikke leve udenfor hovedbunden, så tror ikke der er nogen fare. Ved dog ikke præcis hvor længe de lever uden blod, men højst et døgn eller to.

Anmeld

19. oktober 2014

MoarMoar

Tak for jeres svar. Vi har ikke brugt autostolen i 1 døgn så håber/regner ikke med at evt lus har overlevet. 

Vi bor ude på landet uden offentlig transport så vi bruger vores bil dagligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.