Flasker i køleskabet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
4 svar
1 synes godt om
17. oktober 2014

Bissen

Hej flaskemødre  

jeg har lige et spørgsmål. 

Jeg har indtil nu haft kogt afkølet vand i flasker i køleskabet, hvilket fungerer super. Men spørgsmålet er, om jeg kan lade vandet køle HELT inden jeg putter dem i køleskabet eller skal de ind mens de er varme/lune? Jeg tænker i forhold til bakterier og sådan. 

Jeg har nemlig fået et problem med is på bagsiden af køleskabet som jeg tror skyldes at jeg sætter flaskerne ind imens de er lune. 

Måske et dumt spørgmål, men jeg blev bare i tvivl om det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Mettebids skriver:

Hej flaskemødre  

jeg har lige et spørgsmål. 

Jeg har indtil nu haft kogt afkølet vand i flasker i køleskabet, hvilket fungerer super. Men spørgsmålet er, om jeg kan lade vandet køle HELT inden jeg putter dem i køleskabet eller skal de ind mens de er varme/lune? Jeg tænker i forhold til bakterier og sådan. 

Jeg har nemlig fået et problem med is på bagsiden af køleskabet som jeg tror skyldes at jeg sætter flaskerne ind imens de er lune. 

Måske et dumt spørgmål, men jeg blev bare i tvivl om det 

Hej. 

Når jeg laver flasker,  så stiller jeg dem direkte ind. Men mener at have læst at man godt kan lade dem køle af inden. 

Har du prøvet at gøre så de ikke står helt inde ved bagsiden? Prøvet at stille dem længere op eller længere ned i køleren? Ved ikke om det hjælper. 

Vored står ca. I midten og så ikke helt inde vi har ikie problemer med frost.  Jeg laver altid seks af gangen

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

17. oktober 2014

Bissen

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej. 

Når jeg laver flasker,  så stiller jeg dem direkte ind. Men mener at have læst at man godt kan lade dem køle af inden. 

Har du prøvet at gøre så de ikke står helt inde ved bagsiden? Prøvet at stille dem længere op eller længere ned i køleren? Ved ikke om det hjælper. 

Vored står ca. I midten og så ikke helt inde vi har ikie problemer med frost.  Jeg laver altid seks af gangen

Håber du kan bruge mit svar

Tak for svar  

lige nu står de øverst i lågen da de lige kan være der så det passer bare super. Men kan evt prøve at flytte dem og se om det gør en forskel. 

Anmeld

17. oktober 2014

L-Mortil3

Man må gerne lade dem køle helt inden du sætter dem ind, - det lød forkert det jeg skrev så omformulere : vandet er kogt rent for bakterier, så det kan fint køle helt af inden du sætter det ind 

Anmeld

17. oktober 2014

Bissen

L-Mortil2 skriver:

Man må gerne lade dem køle helt inden du sætter dem ind, - det lød forkert det jeg skrev så omformulere : vandet er kogt rent for bakterier, så det kan fint køle helt af inden du sætter det ind 

Tak for svar!

det var umiddelbart også min egen tanke, men blev lige usikker  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.