hvornår er man unge forældre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.431 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. august 2009

Mimbi

Har ofte spekuleret på hvornår man siger man er ung mor/far ...

Hvad siger i? Hvornår er man unge forældre?

Jeg tror selv at når man er 16-17 år  og bliver forældre er man ret ung... tror ikke man er ung forældre mere da men kommer over 18 års alderen

Blev selv mor som 20 årig og har aldrig set mig selv som ung mor selvom der er flere der har sagt til mig at jeg er da en ung mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2009

Ayasmor

Maibritt skriver:

Jeg tror selv at når man er 16-17 år  og bliver forældre er man ret ung... tror ikke man er ung forældre mere da men kommer over 18 års alderen

Blev selv mor som 20 årig og har aldrig set mig selv som ung mor selvom der er flere der har sagt til mig at jeg er da en ung mor...

jeg var lige fyldt 21 da jeg fødte min datter på nu 8 mdr., og jeg ser bestemt heller ikke mig selv som decideret ung mor. Ved dog ikke lige hvor grænsen, da jeg mener at det er inviduelt, alt efter hvor moden man er.

Anmeld

21. august 2009

Trolde_mor

Ayasmor skriver:

jeg var lige fyldt 21 da jeg fødte min datter på nu 8 mdr., og jeg ser bestemt heller ikke mig selv som decideret ung mor. Ved dog ikke lige hvor grænsen, da jeg mener at det er inviduelt, alt efter hvor moden man er.

Er enig med dig. Vil også sige at det er individuelt. Jeg tror meget det handler om hvordan man lever livet.
Jeg vil som 22 årig ikke betragte mig selv som en ung mor, men da jeg var 17 og gravid følte jeg at jeg ville blive ung mor.

Da jeg var 17 skulle jeg til at begynde uddannelse, var flyttet hjemmefra et par år tidligere og var stadig ved at finde mig til rette med min første kæreste.

Men nu har jeg ikke længere interesse i fester ud på natten, føler jeg har oplevet det jeg skal og fået en masse erfaringer.
Jeg ser mig selv som voksen nu.

Nogle ville måske sige at jeg jo "kun" er i starten af 20'erne.

Andre på min alder, fester helt vildt, har den ene efter den anden, og nyder ikke at skulle tage alt for meget ansvar.

Har en veninde der var sådan. Pludselig blev hun gravid - hun har idag en søn på 2 år. Men hende vil jeg kalde en ung mor.
Hun er slet ikke parat og gjort sig nok erfaringer i livet. Hendes søn bliver flere gange i ugen passet og hun lærte aldrig at støtte hans hoved når hun holdte ham og gik ikke så meget op i det. Hun ville ud at feste og sådan er det stadig...
Skal siges at vi har samme alder, men lever vidt forskelligt. Hun har en dejlig mor, elsker ham og den kære dreng har det godt. Så ikke et ondt ord om hende.

Men ja, hvor er man i livet og hvilke erfaringer har man gjort sig - er det der spiller en rolle syntes jeg.. smiler..

Håber ikke jeg har stødt nogen idet det absolut ikke har været min mening.

Mener blot at ung mor er hvad man føler sig..

Anmeld

21. august 2009

Natasja Savage Andersen

Jeg ville sige at betegnelsen 'Ung mor' er så længe man er i teenagealderen altså til og med 19år.
Men er bestemt ikke enig i alle de fordomme om unge mødre ikke kan være gode mødre!
Jeg er selv 21 og venter min første..

-Natte (39+1)

Anmeld

21. august 2009

mor_sabina

Maibritt skriver:

Jeg ser faktisk mig selv som ung mor, jeg er 22. Men det kommer an på hva du mener med ung mor. Mener du ikke klar til at blive mor og umoden eller hva ligger du i ordet? For efter udsendelsen de unge mødre føler jeg at min opfattelse af ordet unge mødre har ændret sig og jeg var derfor også i forsvar da jeg selv blev gravid da jeg ihvertfald ikke ville blive som nogle af dem. Mener også at jeg er på lige fod med dem i min mødregruppe som er en del ældre.
Men du må lige præcisere

Anmeld

21. august 2009

Smukkert

I "ung mor"-mødregruppe må du max være 25, så jeg vil mene til og med 25 er man ung.... altså ung mor.

Anmeld

21. august 2009

Mira0911

Jeg synes det er svært at sige hvornår man er ung.... Jeg synes selv jeg er ung mor...

Anmeld

21. august 2009

FrkT

Jeg tror det er meget individuelt hvordan man ser betegnelsen "ung mor", og hvornår man mener at man er det.
Selv ser jeg ikke betegnelsen som noget dårligt. Jeg vil sige at alle der får børn tidligere end gennemsnittet (altså dem som får deres 1. barn før de er blevet 29 år) er unge mødre, netop fordi de er "yngre end gennemsnittet".

Anmeld

23. august 2009

Lone Jakobsen

98,8 skriver:

I "ung mor"-mødregruppe må du max være 25, så jeg vil mene til og med 25 er man ung.... altså ung mor.

synes faktisk den er rigtig god.
men da jeg som 25årig ventede nr. 3 følte jeg mig ikke helt som ung mor længere

Anmeld

23. august 2009

Kristina V

Tja fik min første som 21 årige, og venter nummer to nu.. Jeg er ung så ja jeg er ung mor, men sætter mig IKKE i bås med dem fra serien ung mor.

Den serie har ødelagt en del for os i starten af 20 som har valgt af få et barn og som faktisk fint kan fungere som en normal familie.
Nu har jeg måske max set et ½ afsnit af den serie da vi ikke har kanalen, men bare det man høre, så må jeg indrømme jeg synes de lyder tåbelige...
Og sådan ser jeg absolut ikke mig selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.