LilleSpir skriver:
Jeg har lige et par spørgsmål, hvis det er okay? 
(Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skulle gøre det..)
- Havde du barn under uddannelsen, da du tog kontoruddannelsen? Og var det forholdvis "let"? Mht arbejdstider osv. Det er vel ikke muligt at arbejde hjemmefra som sådan? 
- Fagligt er jeg vild med dansk, samfundsfag, dét der med at have kontakt med mennesker, hjælpe og lign. Men, jeg er virkelig ikke særlig skarp i matematik. Jovist, så kan jeg de grundlæggende ting og naturligvis også bruge en lommeregner, men ikke meget mere end det! Er der meget økonomi osv, i uddannelsen, og som lægesekretær?
Håber det er okay!
Det er selvfølgelig helt okay 
Jamen jeg blev gravid under kontoruddannelsen og måtte afbryde den med barsel. Da jeg så kom tilbage, fik jeg lov at forlænge min elevtid lidt så jeg til gengæld kun havde 30 timer om ugen i stedet for 37. Det synes jeg var rigtig rart 
Altså ellers er det jo næsten et almindeligt 8-16 job, så det er nok det samme som har have barn og almindeligt job. Hverken nemmere eller svære. Skolen var der ikke meget af, tror jeg havde 1-2 obligatoriske uger og så 1-3 uger valgfag. Og det er et meget overkommeligt niveau.
Tror ikke der er nogle steder der lader elever arbejde hjemmefra, men man ved selvfølgelig aldrig om de findes.
Der er ikke dansk, samfundsfag, matematik eller økonomi i hverken kontor eller lægesekretæruddannelsen. Kontoruddannelsen var sådan noget med it, kommunikation, præsentation og lign. Altså forberedelse til at arbejde i businessverdenen (sådan følte jeg det i hvert fald).
Lægesekretæruddannelsen har noget mere skole, fire perioder med hver fire ugers skole. Fagene er it, kommunikation, latin (som er på vej ud, så det bliver nok snart erstattet af noget andet) og anatomi som de vigtigste fag. Og niveauet er lidt højere, men interesserer det en, og gider man lægge lidt energi i det, så kan man også klare det.
Jeg er i hvert fald SUPER glad for min beslutning, og kan rigtig godt lide arbejdet efterfølgende
Jeg er slet ikke i tvivl om jeg hellere vil arbejde som lægesekretær end kontorassistent. 
Håber du kunne bruge det til lidt, ellers spørger du bare