NF - Øget risiko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
3 svar
6 synes godt om
14. oktober 2014

May86

Vi havde Nf her til morgen. Alt på bebs ser fint ud. Vokser symmetrisk, har 5 fingre på hver hånd, bughulen lukket, hjertet trommer der ud af og der er liv og glade dage.

Hun kunne se næseben (som man siger at fostre/babyer med downs ikke har) og nakkefolden var fin og smal, men min blodprøve trak så ned. Hun sagde tallene var skæve og gav udslag på Downs syndrom.

risikovurdering lyder på 1:96. Og er lidt ræd for den nål på torsdag, hvor de tager biopsi af moderkagen.

har læst om Nifty, men synes ikke, at jeg kan finde nogen der laver den på Fyn, og er i tvivl om vi kan nå at få svar inden jeg er for langt henne. Er 12+4 i dag.

Egentlig ingen spørgsmål her fra. Bare et lille hjertesuk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Christine

May86 skriver:

Vi havde Nf her til morgen. Alt på bebs ser fint ud. Vokser symmetrisk, har 5 fingre på hver hånd, bughulen lukket, hjertet trommer der ud af og der er liv og glade dage.

Hun kunne se næseben (som man siger at fostre/babyer med downs ikke har) og nakkefolden var fin og smal, men min blodprøve trak så ned. Hun sagde tallene var skæve og gav udslag på Downs syndrom.

risikovurdering lyder på 1:96. Og er lidt ræd for den nål på torsdag, hvor de tager biopsi af moderkagen.

har læst om Nifty, men synes ikke, at jeg kan finde nogen der laver den på Fyn, og er i tvivl om vi kan nå at få svar inden jeg er for langt henne. Er 12+4 i dag.

Øv det var da ikke så sjovt at få at vide. Men det betyder heldigvis langt fra altid at der ER noget galt 

Jeg ved ikke hvor man ellers kan købe niftytest, men i Århus kan man. Tror svartiden er max 2 uger ialt, men ved det faktisk ikke. Du kan evt. google Harmonytest, som vist nok er det samme. Det kunne jo være fint hvis der er et sted på Fyn.

Held og lykke, håber alt er vel med jeres baby 

Anmeld

14. oktober 2014

anonym10101

May86 skriver:

Det er da ikke så slemt et tal!

Tænk hvis du havde 96 blå M&M's i en skål og deri var der kun én hvid, så er chancen stadig meget større for at trække en blå.

Jeg kender en som fik tallet 1:4 og hun har en glad og rask dreng i dag, det var alderen der trak ned.

Anmeld

30. oktober 2014

May86

Ville lige opdatere.... 

Vi valgte at få lavet Nifty hos Birgit fra jordemoder.dk. Så skøn og kyndig behandling, og hun strækker sig langt for at få kunden/den gravide til at føle sig tryg.

vi fik svar i dag og risikoen er 1:457.591 for downs syndrom  Så nu har bedsteforældrene fået scanningsbillederne at se 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.